DIF - Solna, ViaTorsk på Tele2sPTNC skrev:Mora - DIF, Viaplay på Tv´n!
DIF - Solna, Viaplay på bärbara i soffan!
Mora - DIF, ViaTorsk i Moraträsk
DIF - Solna, ViaTorsk på Tele2sPTNC skrev:Mora - DIF, Viaplay på Tv´n!
DIF - Solna, Viaplay på bärbara i soffan!
Give us the money and we'll give you the honey.ciirree skrev:Ganska dött här på forumet ikväll, ja, jag förstår er.
Frågan är vad som händer nu dessa dagar tills vi möter Timrå hemma, det är ju långt uppehåll, vad kommer vara prio ett på träningarna? Vad går Zabel och Nyman igenom?
Jag hoppas verkligen att pengarna från Djurgårdshjälpen kommer gå till ett bra nyförvärv, någon som verkligen kommer att hjälpa.
Det känns ju inte bättre heller utav att Hockeyallsvenskans dåliga j*vla schema ställer till det och orsakar oreda i tabellen, Troja kommer ha 7 spelade matcher på Tisdag, Björklöven likaså, och Timrå 6 stycken.
Vilket betyder att vi kan ligga 12:a i tabellen innan Tisdag - och även fast vi har mindre matcher spelade så känns de ändå inte bra att se!
Sitter du med i Djurgårdshjälpen? (sorry jag har inte så stor koll vilka som är vilka på forumet, haha) snälla kan du ge oss en hint vad vi har att vänta isåfall.. en back?BaronVonDif skrev:Give us the money and we'll give you the honey.ciirree skrev:Ganska dött här på forumet ikväll, ja, jag förstår er.
Frågan är vad som händer nu dessa dagar tills vi möter Timrå hemma, det är ju långt uppehåll, vad kommer vara prio ett på träningarna? Vad går Zabel och Nyman igenom?
Jag hoppas verkligen att pengarna från Djurgårdshjälpen kommer gå till ett bra nyförvärv, någon som verkligen kommer att hjälpa.
Det känns ju inte bättre heller utav att Hockeyallsvenskans dåliga j*vla schema ställer till det och orsakar oreda i tabellen, Troja kommer ha 7 spelade matcher på Tisdag, Björklöven likaså, och Timrå 6 stycken.
Vilket betyder att vi kan ligga 12:a i tabellen innan Tisdag - och även fast vi har mindre matcher spelade så känns de ändå inte bra att se!
Otto och Jimmy i all ära men ingen av våra stjärnor va bra förra året, Otto var väl den enda som var okej. Detta laget har ju öppnat mycket starkare i spelet än förra årets upplaga.minalman skrev:Mediokra spelare i ett mediokert lag i mitten av en medioker liga.
Utan våra fixstjärnor (Jimmy, Otto o.s.v) och utan nya stjärnor (vem i det här laget kommer någonsin spela i ett NHL-lag) och med sådan låg kvalitet på spelet som vi ser nu, så kommer intresset för Djurgården hockey sjunka till Göta-nivå. Alltid oavsett... Pyttsan.
Finns inte en sportmössa att en enda Djurgårdare som var på derbyt igår ångrar att de inte valde hockeyn.
Är det verkligen så här illa? Nu såg jag inte matchen igår så kan inte uttala mig, men de jag pratat med som såg den (vilka jag till 100% litar på omdömet av) säger att vi spelade riktigt bra de första två perioderna, men blir nervösa av att inte göra mål och sjabblar till det i tredje.minalman skrev:Mediokra spelare i ett mediokert lag i mitten av en medioker liga.
Utan våra fixstjärnor (Jimmy, Otto o.s.v) och utan nya stjärnor (vem i det här laget kommer någonsin spela i ett NHL-lag) och med sådan låg kvalitet på spelet som vi ser nu, så kommer intresset för Djurgården hockey sjunka till Göta-nivå. Alltid oavsett... Pyttsan.
Finns inte en sportmössa att en enda Djurgårdare som var på derbyt igår ångrar att de inte valde hockeyn.
Det såg bra ut igår till en början, Krüger tappade pucken och Mora vände och gjorde mål på en retur, inte mycket att säga om det.. Sen drog vi på oss en otroligt konstig utvisning som var felaktig och under den avvaktande utvisningen får Philip Holm hjärnsläpp vilket resulterar i 2 min 5 mot 3. Otur helt enkelt.-daniel- skrev:Är det verkligen så här illa? Nu såg jag inte matchen igår så kan inte uttala mig, men de jag pratat med som såg den (vilka jag till 100% litar på omdömet av) säger att vi spelade riktigt bra de första två perioderna, men blir nervösa av att inte göra mål och sjabblar till det i tredje.minalman skrev:Mediokra spelare i ett mediokert lag i mitten av en medioker liga.
Matchen mot Almtuna var bedrövlig men vi har ju sett tendenser till riktigt bra spel andra matcher. Ser mycket hellre att man faktiskt har ett grundspel som verkar sitta hyfsat väl men har svårt att omsätta chanser i mål istället för att ha vrålflyt de inledande matcherna av en säsong för att sen bli synade när flytet slutar och sen se laget falla ihop som ett korthus.
Jag vill inte riktigt uttala mig om säsongen innan vi åtminstone mött alla lag en gång. Visst, det ser inte speciellt ljust ut om man kollar på tabellen i dagsläget.