Göran skrev:Hoppas man slipper se Holm och Falk på isen för en lång tid framöver !
Nymans coachning av backarna är en katastrof.
Nyman lyckades inte så bra med Malmös backar hellre en gång i tiden och vi vet ju hur det slutade .
Nyman coachade inte Malmös backar... han var GM / sportchef.
Däremot tränade han SSK's backar de året de gick upp till ES - och han gjorde ett kanonjobb med just den detaljen.
-daniel- skrev:Krüger måste definitivt få chansen, men börjar tvivla på att Huddinge-linan har vad som krävs att tillsammans lyckas på den här nivån.
Jag håller med, och där har vi ett problem, man vill ju inte splittra någon av de 3 andra kedjorna, Johner-Ljungh-Saviano har riktigt bra kemi, samma med Guter-Eriksson-Sörensen och man vill ju inte heller splittra våran "tung-så-in-åt-helvete-att-möta" kedja heller. Så vart ska vi börja?
#87 skrev:
En match vi absolut borde vunnit med 4 baljor.
Men dåså, då sitter jag ner i båten. Än så länge.
(skulle säkert varit tokig om jag sett matchen.. )
Det skulle du med all säkerhet.. och du har i princip sett denna match för detta var en sån match vi såg många gånger förra säsongen - vi kan inte stänga matcher!
Kentta skrev:Någon som kan ge en kort sammanfattning av matchen?
Tokdominerar två perioder. Verkligen DOMINERAR. Trots det bara 1-0. Tredje perioden börjar, Krüger slarvar, mora kvitterar lite slumpartat. Domaren tar sen ut Lofquist (av någon ogrundlig anledning) och Holm för en fantastiskt onödig checking from behind i samma situation, vilket leder till 3mot5 i 2minuter. Mora tar ledningen med 6 sekunder kvar av nämnda boxplay. Ahlén lyckas sen pilla in 2-2 med 30 sekunder kvar.
I OT tar sen Hank och Holm varsin utvisning, vilket återigen, resulterar i ett mora-mål.
Nånting som har överraskat mig är hur bra Mikael Ahlén spelar, jag trodde han var bra bara i en brunkarkedja men han har varit en av de säkraste spelarna vi sett hittills, spelar riktigt stabilt och diciplinerat!
ciirree skrev:Nånting som har överraskat mig är hur bra Mikael Ahlén spelar, jag trodde han var bra bara i en brunkarkedja men han har varit en av de säkraste spelarna vi sett hittills, spelar riktigt stabilt och diciplinerat!
Håller helt med, dock är jag inte särskilt överraskad, har följt hans utveckling noga. Grymt viktig förstärkning.
Är det Yatzy de håller på med? En seger vid full tid. En förlust vid full tid. En seger på straffar. En förlust på straffar. En förlust i förlängning. Nu väntar vinst i förlängning mot timrå så är det Yatzy.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Enda och enda skulle jag inte vilja säga. Vi har tagit poäng i alla matcher utom mot ett förväntat topplag. Det som oroar mig är återigen ineffektivitet i slottet. Hade ju hellre sett att de sju målen mot Oskarshamn fördelades på matcherna mot Västerås, Almtuna och Mora...
It's easier to be an asshole to words than to people
Det är sällan man läser så många missvisande och felaktiga analyser.
Mora var bättre, helt enkelt. De river och sliter, de tacklas och går in med vilja och entusiasm i närkamper. Vi får då väldigt svårt med vårt "fuskbygge" eftersom vi har så mesigt lag som heller vill spela elegant utan kontakt.
Vi ser också alarmerande tendenser om att laget är på tok för snällt. Mora kör en rövare i 2:a med en knätackling på Guter, men istället för att stötta och visa att det inte är uppskattat, tittar spelarna blygsamt åt ett annat håll. Jamen vafan, stötta varandra.
Ett jävla tjat om Holm. Det står alltså 0-1 när han börjar göra misstag, den som hänger hela matchen på det tycker jag gör det lite för enkelt för sig. Även om det givetvis inte är bra att orsaka boxplay i SD.