Mora IK - Djurgårdens IF 26/9 2013
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Mora IK - Djurgårdens IF 26/9 2013
Viktig match ikväll. En vattendelare som någon var inne på (Magnutz?).
Ska vi hänga på lagen uppåt eller ska vi skapa oss stress och poängnöd?
Dessutom även en hyperviktig fotbollsmatch.
Jag planerar för följande scenario.
1. Börjar kolla på hockeyn.
2. Efter att Mora sköljt över oss och tagit ledningen med 2-0 innan halva första perioden slår jag på fotbollen.
3. Tyvärr är det redan 1-0 till gnagarna,men då hockeyn känns körd tittar jag vidare.
4. Jag snabbkollar resultatet i hockeyn. Tyvärr 3-0 till Mora, helvete....
5. Vänder tillbaka till fotbollen och ser att jag missat Jawos kvittering, vilken usel timing...
6. Väljer bort hockeyn helt,och följer resten av en medioker derbymatch som slutar 1-1.
7. Kollar av text-tv och ser att vi tydligen fick med en poäng, men förlust på straffar, 4-3, borta i Dalarna
8. Jaja, DIF-misären fortsätter....
9. Repar mod, nästa år är fotbollen redo att lyfta, många unga som utvecklas och ger oss en topplacering. Hockeyn...ja, det vänder väl? Vi borde köra över kommande motståndare på hemmaplan. Zabel ordnar till bortaspelet.
10. Gonatt.
Ska vi hänga på lagen uppåt eller ska vi skapa oss stress och poängnöd?
Dessutom även en hyperviktig fotbollsmatch.
Jag planerar för följande scenario.
1. Börjar kolla på hockeyn.
2. Efter att Mora sköljt över oss och tagit ledningen med 2-0 innan halva första perioden slår jag på fotbollen.
3. Tyvärr är det redan 1-0 till gnagarna,men då hockeyn känns körd tittar jag vidare.
4. Jag snabbkollar resultatet i hockeyn. Tyvärr 3-0 till Mora, helvete....
5. Vänder tillbaka till fotbollen och ser att jag missat Jawos kvittering, vilken usel timing...
6. Väljer bort hockeyn helt,och följer resten av en medioker derbymatch som slutar 1-1.
7. Kollar av text-tv och ser att vi tydligen fick med en poäng, men förlust på straffar, 4-3, borta i Dalarna
8. Jaja, DIF-misären fortsätter....
9. Repar mod, nästa år är fotbollen redo att lyfta, många unga som utvecklas och ger oss en topplacering. Hockeyn...ja, det vänder väl? Vi borde köra över kommande motståndare på hemmaplan. Zabel ordnar till bortaspelet.
10. Gonatt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Enbom skrev:Mes.Norenfalk skrev:Tyvärr kan jag inte vara på plats :/ Ingen att åka med samt lite långt att åka 15mil själv enkel resa
Jag förstår inte hur du tänker. Du anser att en match mot Mora (vilka är Mora ens?) är viktigare än Djurgårdens första hemmaderby på 20 år.ciirree skrev: Vadå det är ju det?
I fotbollen har vi redan spelat in ett nytt kontrakt men kommer inte ens i närheten till guldet. Men i hockeyn gäller det ju faktiskt resan mot Kvalserien och kanske SHL.
Det enda viktiga i fotbollen idag är ju att vi spelar bort råttorna från guldet - men det är ju endast frågan om prestigen och äran hos fans inte om hur viktigt det är för laget! Så ja, han är inte ensam om att hockeyn är viktigare idag. Det är iaf min åsikt!
EDIT: Jag är inte i närheten lika mycket intresserad av fotboll som hockey, men hade detta varit frågan om ett derby där vi fortfarande kan ta guldet så hade jag tveklöst kollat fotbollen trots intresset!
Du kanske är mer intresserad av hockeyn, men det är inte en jävel som kommer att komma ihåg Mora-matchen om bara några veckor, medans fotbollsmatchen kommer vara ett minne för livet.
vadå mes? Lönt att skriva så? Är det någon som kommer vilja komma ihåg fotbollen ifall vi blir pissade på? Nej tänkte väl det. Attityden på detta forum är sjukligt illa. Låt dom som gillar hockey mer göra det istället för att spy galla.
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Om du är så pass lättstött så kanske du borde läsa en bok istället för att bolla åsikter på ett forum?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Lättstött är jag då inte. Sa bara vad jag tyckte och det är ju typ alla trådar som spårar ur också.sensei skrev:Om du är så pass lättstött så kanske du borde läsa en bok istället för att bolla åsikter på ett forum?
Alla har ju sin egna åsikt och tur är väl det
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
Re: Sv: Re: Mora IK - Djurgårdens IF 26/9 2013
Kommer att sitta på sittplats direkt till höger när du kommer stora vägen !!cCat skrev:Ses vi på ståplats?Göran skrev:crike skrev:Känner mig pigg på att ge feedback idag.SirDIFalot skrev: För er som ska se matchen.
Som vanligt tacksam för att en tråd startas men ett önskemål är alltid att ha info om eventuell kanal som visar matchen, tack.
Hej !
Matchen går på Viasat och kanal 10 !
Själv kommer jag att finnas på plats i vanlig ordning !!![]()
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Off Topic : Känner en kille som håller på björklöven. Han sa att det kan komma mellan 500-1000 löven supportrar till Stockholm.
-
warrant skrev:Off Topic : Känner en kille som håller på björklöven. Han sa att det kan komma mellan 500-1000 löven supportrar till Stockholm.
Kul! Får hoppas att det blir fulsatt då. Verkar vara en bra hockeykultur i Umeå. Tydligen extremt hängivna supportrar. Och detta är ju ett bevis på det. Synd bara att dom kommer åka på storstryk. Laget alltså.
Ja kommer dom så ger det extra klirr i kassan för DIF med..1962FenderStrat skrev:warrant skrev:Off Topic : Känner en kille som håller på björklöven. Han sa att det kan komma mellan 500-1000 löven supportrar till Stockholm.
Kul! Får hoppas att det blir fulsatt då. Verkar vara en bra hockeykultur i Umeå. Tydligen extremt hängivna supportrar. Och detta är ju ett bevis på det. Synd bara att dom kommer åka på storstryk. Laget alltså.
Honken skrev:Lite statistik för er som är intresserade.
kan kanske finnas nåt fel, men bara att påtala det så ska jag rätta till koden.
Är det nått ni saknar så kom med ideér.
Har du egen databas eller dokument med statistik? Tips/hjälp på hur man bygger upp det? Finns även på twitter.
Screen Scraping på http://stats.swehockey.sealltomDIF skrev:Honken skrev:Lite statistik för er som är intresserade.
Har du egen databas eller dokument med statistik? Tips/hjälp på hur man bygger upp det? Finns även på twitter.
Gjort i VisualStudio, HtmlAgilityPack
Sparar datat i en SQL databas och plockar ut en rapport därifrån.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Tack för feedbacken, ska kika på det.crike skrev:Jag älskar statistik och måste credda ditt lilla projekt. Alltid kul att ha sådant där.Honken skrev:Lite statistik för er som är intresserade.
Några tips bara för att göra tabellerna mer lättlästa.
* I huvudtabellen. Ta bort iaf en decimal, ser lite plåttrigt ut.
* I samma tabell, jag fattar att det är snittpoängen som visas under kolumnerna "home", "away" och "total" men det kanske ska anges...
* I tabellen "Periodstatistik", ta även här bort iaf en decimal (behövs ej tas bort på FO%).
* I tabellen "Poäng - Mora", den verkar inte till fullo vara sorterad utifrån antal mål. Westerling och Alcén har samma snitt på lika många matcher men Alcén som står under har gjort fler mål än Westerling (enligt din tabell).
* Varför inte även sortera FO-tabellerna efter bäst %?
Det var väl det för nu.
FO tabellerna hade jag sorterat så först, men då kommer de som har tekat lite med på listan (om de tekat bra).Det går naturligtvis att fixa till. Men som det är sorterat nu får man första centrarna bredvid varandra. De brukar teka mest, osv. utefter kedjeordningden.
Om du förstår mitt något luddiga svar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
-
3 P i afton, hoppas jag inte behöver äta upp det
-
- Säsongskort: Ja
Usch vad jag är trött på att inte ha TV10. Förväntar mig att DIF kör över Mora, enbart för att jag inte kommer kunna titta på matchen på NÅGOT sätt alls.
25/4-2025
- minalman
Sv: Mora IK - Djurgårdens IF 26/9 2013
Tänk vad orättvist livet är ändå. Själv sitter jag perfekt på västra övre och väntar på avspark. Ser på hockeyn med perfekt bild i mobilen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-