Och, ni behöver inte oroa er över Bremberg - vi syssla int me sånt.
Nej, det är faktiskt rätt så ärliga spelare i norra AIK. Wernblom är en skön kille som man hatar ordentligt när han står på andra sidan. Och visst är han en tuff spelare, men till skillnad från exempelvis Ledin kör han inte med feg råhet som är direkt livsfarlig. Han kör sina tjuvnyp och visst brinner det i huvudet på honom emellanåt, något som jag tycker livar upp elitserien. Dessutom är han duktig på att få in puckarna också.
Fan, kan ju inte sitta och hylla en motståndare samma dag som vi ska spela mot honom. Ät skit Wernblom!
Chav skrev:Säsongens viktigaste match, ni verkar vägra att lägga er ner och dö precis som oss. Hoppas vi pumpar på med en aggresiv offensiv norrländsk ishockey, snabb skridskoåkning och hög forechecking. Hardy kallade det för torpedhockey, men sanningen är att det är det enda sättet vi vet hur man lirar ishockey här uppe. Jag tror att vi vinner med två mål ifall Larsson står, står finner så vinner vi med mer.
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF
Läget i lagen:
Andrej Nedorost saknas fortfarande i Skellefteå. Laget har också frågetecken för Fredrik Öbergs och Daniel Sondells medverkan. Andreas Hadelöv vaktar målet.
I Djurgården är det samma manskap som i matchen mot Frölunda som får chansen. En ändring sker och det är att Dennis Persson ersatt Alexander Ribbenstrand. Om Daniel Larsson eller Teemu Lassila får chansen är inte känt. Stockholmslaget saknar Dragan Umicevic och Christian Eklund.
Jaha, nu börjar illamåendet gå över i oregelbunden hjärtrytm.
Länge sedan jag var så nervös inför en match, att det är bortaplan gör ju inte saken bättre
Tips:
SAIK-DIF 4-2 (sista i tom bur)
Brukat alltid gå bättre när jag "neggo"-tippar