Allsvenskan 2013/2014
-
Re: Allsvenskan 2013/2014
Jag håller med LHO. Jag är redan nu orolig. Vi får verkligen inte tappa såna matcher (som i går). Förlorar vi mot Mora har vi redan halkat rejält efter. Då blir det samma visa som förra säsongen. Varför kan vi aldrig öppna starkt för? 

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Zabel är duktig på att utveckla spelare men han är inte en klockren matchcoach. Vi måste ha någon som mer aktivt agerar i båset annars så kommer debaclet mot Almtuna återupprepas flera gånger i år
Det var längesedan jag klev utanför ramarna.Lee Harvey Oswald skrev:Kom igen mäklaren, bidra med några aggressionsyttringar, det friskar alltid upp.Mäklaren skrev:Nu börjas det igen...
Nu känner man till slut igen forumet.
Dvs om du kan hålla dig inom ramarna för det anständiga
Håll till godo.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Grejen är ju att tongångarna här på forumet är samma varje år. Hyfsat positiva efter försäsongen. Sedan dömer några ut laget, medan andra hävdar att det "bara har gått några omgångar" ända till 30 matcher är spelade. SirDIF är ju relativt bra på det sistnämnda.
Tråkigt att alltid den första skaran skall ha rätt bara.
Tråkigt att alltid den första skaran skall ha rätt bara.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag ska inte ljuga eller förneka.. det där känns helt realistiskt som många säger här ovan! Väldigt surt. Men man får inte glömma, vi har en match mindre spelad, och om vi hade spelat den och OM vi hade vunnit, så hade vi bara haft 3 p upp till BIK på tredje plats, hade vi tagit 2 p så hade vi haft 4 p till tredje plats och det är inte heller mycket!Lee Harvey Oswald skrev:Bara för att gnugga in lite oro i era vackra men ack så blåögda sinnen (många matcher kvar, ser bättre ut spelmässigt, målen kommer osv)
Säsongen 12/13 mer eller mindre raserades efter en ska vi säga rätt så blygsam start av de våra.
Uppförsbacken blev för brant, det gick att hämta ikapp i tabellen men sedan var energin slut.
Så helt logiskt rök vi i playoff.
Så ni som säger att ni vägrar dra några större växlar redan nu måste tänka på att det är nu redan är 6p upp till strecket och med bara några få onödiga poängtapp till i kommande matcher så är stressen där och gnager oss till än sämre prestationer.
Ingen idé att vara bäst nu i september jag vet, men vi får inte börja sladda i tabellen redan nu.
Kommande matcher tror jag därför är hyfsat avgörande för vart åt det lutar denna säsong.
Mora (B) 0p
TIK (H) 3p
BIK (B) 0p
BIF (H) 2p
SSK (B) 2p
KHK (H) 0p
AHC (B) 1p
RBK (H) 0p
T-J (B) 0p
MIF (H) 3p
IKO (B) 3p
Ett helt logiskt DIF-snitt.
14p på 11 matcher.
-Asså jäla schiiit asså, ni sabbar vår säsong
Men som sagt, tragiskt nog så känns ditt tips väldigt realistiskt.
Sv: Allsvenskan 2013/2014
8p på de tre kommande matcherna är godkänt, då är vi med där uppe hela säsongen. Allt under 8p och vi får kriga för en plats i förkvalet.
Re:
Eller så samlas vi vid mittcirkeln på Tele2 och diskuterar samt röker vattenpipa.minalman skrev:Behövs det verkligen en matchtråd för moramatchen? Om alla spelar in matchen och tittar på torsdag kväll efter derbyt kan vi väl ta eftersnacket i den här tråden?
Det vore ju något!
Bara jag som ska se hockey istället för fotbollen?
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja.Sjöwall skrev:Bara jag som ska se hockey istället för fotbollen?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Jag ska se hockeyn med!Sjöwall skrev:Bara jag som ska se hockey istället för fotbollen?
Nä.Sjöwall skrev:Bara jag som ska se hockey istället för fotbollen?
Det här med förväntningar är ju jäkligt intressant
Efter säsongsavslutningen var vi många här inne som skrev att vi blir kvar i träsket som kallas Hockeyallsvenskan ett bra tag. Det här hade också Challe redan gjort klart innan säsongen 12/13, ”går vi inte upp i år så kommer spelarbudgeten bantas avsevärt till nästa säsong”. Vi alla visste premisserna och efter säsongen gick som sagt de flesta av oss (motvilligt) med på detta.
Sen kom sommaren. Några enstaka nyförvärv kom. Ingen som direkt skrämde slag på motståndarna, vi hade ju inte pengarna till några extrema nyförvärv vilket vi alla visste. Visst Jocke är ju rutinerad och en fin ersättare till Otto men det räcker ju bara till att hålla status quo, det ger inget ytterligare i jämförelse med förra säsongen. Gruppen tränade på bra och det rapporterades på hemsidan att ”sammanhållningen är fantastisk”, ”det här hade vi inte förra året”, ”nu tränar vi på det vi är dåliga på” osv. Sen kom Saviano, ”wow en kille från ES och en lekkamrat till Johner, nu får vi ut max av honom också”.
I takt med att solen sken starkare på himlen och vi hade den bästa sommaren (vädermässigt) på många år började också många supportrar (och media) glömma det man predikat i maj.
Sen satte försäsongen igång med ET-spel. De fina rapporterna från Hammarbybacken hade försökt att riva muren av tvivlare men inte lyckas riktigt, det gjorde dock vinsterna i ET, i 99% av fallen.
Nu har så säsongen börjat, det tog några matcher för att få folk att komma i samma sinnesstämning som i maj men det gick. Ros skrev efter matchen mot Oskarhamn ”Den bästa produkten jag sett Djurgården spela sedan slutspelet 2010. Det här kan bära till SHL”
Två matcher senare har även han blivit en realist och skrev efter matchen igår ”Det blir en lång säsong för Djurgården”
Vad hände egentligen mellan säsongsavslutningen och årets säsong som gjort att många här inne helt plötsligt tror att DIF ska dominera i serien? Ni har inga nyförvärv att backa upp det emot, visst ett antal bra insatser i ET men det vet ju alla att det är något annat än serielunk i HA.
Nej, blir vi som sämst 7:a är det i linje med vad vi kunnat räkna med efter förra säsongen. Blir vi som sämst 5:a är det absolut godkänt och hamnar vi i kvalserien är det över förväntan. Så sluta nu och bli besvikna efter varje torsk, förvänta er inte mer så blir ni inte besvikna. Det är ungefär samma mantra som verkar vara etsat på väggarna i Hovets inre.
Efter säsongsavslutningen var vi många här inne som skrev att vi blir kvar i träsket som kallas Hockeyallsvenskan ett bra tag. Det här hade också Challe redan gjort klart innan säsongen 12/13, ”går vi inte upp i år så kommer spelarbudgeten bantas avsevärt till nästa säsong”. Vi alla visste premisserna och efter säsongen gick som sagt de flesta av oss (motvilligt) med på detta.
Sen kom sommaren. Några enstaka nyförvärv kom. Ingen som direkt skrämde slag på motståndarna, vi hade ju inte pengarna till några extrema nyförvärv vilket vi alla visste. Visst Jocke är ju rutinerad och en fin ersättare till Otto men det räcker ju bara till att hålla status quo, det ger inget ytterligare i jämförelse med förra säsongen. Gruppen tränade på bra och det rapporterades på hemsidan att ”sammanhållningen är fantastisk”, ”det här hade vi inte förra året”, ”nu tränar vi på det vi är dåliga på” osv. Sen kom Saviano, ”wow en kille från ES och en lekkamrat till Johner, nu får vi ut max av honom också”.
I takt med att solen sken starkare på himlen och vi hade den bästa sommaren (vädermässigt) på många år började också många supportrar (och media) glömma det man predikat i maj.
Sen satte försäsongen igång med ET-spel. De fina rapporterna från Hammarbybacken hade försökt att riva muren av tvivlare men inte lyckas riktigt, det gjorde dock vinsterna i ET, i 99% av fallen.
Nu har så säsongen börjat, det tog några matcher för att få folk att komma i samma sinnesstämning som i maj men det gick. Ros skrev efter matchen mot Oskarhamn ”Den bästa produkten jag sett Djurgården spela sedan slutspelet 2010. Det här kan bära till SHL”
Två matcher senare har även han blivit en realist och skrev efter matchen igår ”Det blir en lång säsong för Djurgården”
Vad hände egentligen mellan säsongsavslutningen och årets säsong som gjort att många här inne helt plötsligt tror att DIF ska dominera i serien? Ni har inga nyförvärv att backa upp det emot, visst ett antal bra insatser i ET men det vet ju alla att det är något annat än serielunk i HA.
Nej, blir vi som sämst 7:a är det i linje med vad vi kunnat räkna med efter förra säsongen. Blir vi som sämst 5:a är det absolut godkänt och hamnar vi i kvalserien är det över förväntan. Så sluta nu och bli besvikna efter varje torsk, förvänta er inte mer så blir ni inte besvikna. Det är ungefär samma mantra som verkar vara etsat på väggarna i Hovets inre.
- Lee Harvey Oswald
Hehe, så enkelt och logiskt att säga men så svårt att överföra i praktisk handling.crike skrev:Det här med förväntningar är ju jäkligt intressant
Nej, blir vi som sämst 7:a är det i linje med vad vi kunnat räkna med efter förra säsongen. Blir vi som sämst 5:a är det absolut godkänt och hamnar vi i kvalserien är det över förväntan.
Så sluta nu och bli besvikna efter varje torsk, förvänta er inte mer så blir ni inte besvikna. Det är ungefär samma mantra som verkar vara etsat på väggarna i Hovets inre.
Klart vi ska ha ”rimliga” förväntningar med denna skurna något begränsade spelarbudget.
Blev lite tagen på sängen igår bara när jag insåg att det inte endast var det gamla gardet (som inte längre finns kvar) som utövade ”tjockis-åkning/ äh-jag -skiter-i”-matcher.
Det verkar gå i arv till yngre generationer på nåt skruvat sätt.
Man drar på sig DIF-tröjan , den för ögat så vackra men i praktiken så blytyng att bära, & vips så tar man sig helt obefogade rättigheter och anser sig inte behöva åka skridskor för att motståndet stavas Almtuna och fått stryk mot allt som rör sig i ett par skridskor.
Just det…det var det där med att röra sig igen
Va faan?!!
Tror på allvar att detta lag absolut kan blanda sig i topp 3-diskussionen, om alla inser sin begränsning.
Så....ödmjukhet om jag får be, Nuuu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Faktum är att derbyt i morgon är fullkomligt betydelselös. Bara prestige står på spel. Märkligt att säga det här men serielunksmatchen mot Mora i morgon är sjukt mycket viktigare...Sjöwall skrev:Bara jag som ska se hockey istället för fotbollen?