Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dagens skämt eller? Daniel Larsson är för f*n 20 år och är framtidens stora målvakt. Skulle inte bli dugg förvånad om han blir den nye Tellqvist om några år. Kanske t.om. bättre. En sak till:smurf02 skrev:Daniel Larsson : Lassila är stabilare i mål änn vad larsson är ... tror att ett allsvenskt år skulle vara bra för Larsson = Bort/Lån.
VEM hade trott att han skulle peta Lassila i år? INGEN!
Jag hoppas innerligt att du var oseriös när du skrev detta.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Självklart skall vi ha ett lag mestadels bestående av killar från stan, men anrättningen måste kryddas med en eller annan utlänning svårare än såär det inte. Jiri är t ex en kanonspelare som givetvis borde knytas upp på långtidskontrakt om möjligt.
Liwing,Ask,Eklund och Lindman är väl de spelare som imponerat minst på mig denna säsong och skulle inte gråta blod om de försvann. 2x Christoffer har nog också gjort sitt då de fått en hel del chanser utan att ta den. Bättre att låta andra ungtuppar få chansen istället.
Annars hoppas jag att det blir mindre rundgång på spelare kommande säsong. Vill vi ha kontinuitet måste en större del av truppen behållas intakt!
Liwing,Ask,Eklund och Lindman är väl de spelare som imponerat minst på mig denna säsong och skulle inte gråta blod om de försvann. 2x Christoffer har nog också gjort sitt då de fått en hel del chanser utan att ta den. Bättre att låta andra ungtuppar få chansen istället.
Annars hoppas jag att det blir mindre rundgång på spelare kommande säsong. Vill vi ha kontinuitet måste en större del av truppen behållas intakt!
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Varför ska vi inte behålla Larsson? Riddarn kan lånas ut och tillsammans med Owuya finnas till hands när Lassila/Larsson får sitt stora genombrott och blir proffssmurf02 skrev:Om Lassila är sämmre så varfr petar han Larsson???
Sedan tycker jag att vi ska börrja sattsa lite mer på ridderwall =) han kan bli någt riktigt stort..
dessa 2 vill jag ha som målisar nässta sässe
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Hento?! Jag kan lova att Mark (in da park) Owuya varit bättre i år. Då behöver jag inte ens nämna Lassila och Larsson. Hento gör väl en av sina sämsta säsonger?smurf02 skrev:OkOK men jag vill ialla fall ha ridderwall som 2 målvakt. Lassila llr så köper klubben in Hento och tar bort både Larsson och Lassila
Silly season 2007/08
Hoppas han vill stanna ett år till och ut väcklas!
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 78,00.html
- Remy Lebeau
Re: Hörnqvist till NHL
– Ja, vi har en idé att Patric ska skriva med Nashville och sedan lånas ut till Djurgården eller någon annan elitserieklubb. Vi gjorde en sådan lösning med Anze Kopitar för två år sedan och det blev lyckat, säger Lars Cederström, Hörnqvists agent.Stocky skrev:Hoppas han vill stanna ett år till och ut väcklas!
Bra idé, men det är väl ganska uppenbart att Bengan vill lånas ut till DIF om han skriver på för Nashville, eller?
Oavsett så är det oerhört roligt att Bengan får ett NHL-kontrakt.
Nashville signar honom och förlorar inte rättigheterna till honom, samtidigt som han lånas ut till DIF. Resultatet? Alla blir glada och nöjda.