Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013

Inlägg av Henke95 »

Åh vad matcher som denna suger.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Tack för alla sammanfattningar! Verkar vara som vanligt när vi möter lag vi "ska" vinna mot..

Full fart framåt i tredje nu då!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ge oss tre poäng bara så kan jag glömma detta. (och istället blicka fram emot en match mot knäpp-Wener och hans gäng...)

Bild
Manijock

Inlägg av Manijock »

Dags att gå ner på folk. Lofquist ska bänkas, spela Nisse MYCKET, 100% varje PP, lira Johner/Saviano/Ljungh MYCKET, ta bort Huddinge helt(undantaget Sundberg som kan understödja vid trötthet), Lira Holm oerhört lite, hellre Lidström isåfall. Det är en början!
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

-daniel- skrev:
MarcusDaze skrev:Har tyvärr inte möjlighet att se matchen. Hur ser det ut? Med tanke på vad som skrivs här så är vi kassa eller så är AIS bra.

En ärlig snabbgenomgång tack!
Första delen av första perioden = passivt
Andra delen av första perioden = rätt bra spel. Vi för matchen, skapar chanser. Rör på oss.

Andra perioden = fruktansvärt dålig. Passivt spel i egen zon, vi står och glor på puck och motståndare. Längtar till varmare breddgrader och semester.

Tredje perioden = anus?
Alla vet väl att Djurgården gör en dålig andra period? Var längesen jag såg en bra sådan :/ Starka ut i 3e nu hoppas jag
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Norenfalk skrev:
Tredje perioden = anus?
Alla vet väl att Djurgården gör en dålig andra period? Var längesen jag såg en bra sådan :/ Starka ut i 3e nu hoppas jag[/quote]

Ja, inte ens när vi krossade IKO var vi bra i andra.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Patetiskt detta, vill skrevsparka mig själv till sömns för att jag frivilligt valt att betala för bevittna detta.
Haha jag kom att tänka på ditt mail (var väl du som gjorde det?) till S24 och bad om pengar tillbaka?

Kan ha varit det roligaste jag någonsin läst på det här forumet.

Hittade det!
Lee Harvey Oswald skrev: Försökte mig på en reklamation av S24 tjänster vid DIF taffliga inledning i lördags, förväntade mig ett roligare svar dock

-Hej
Kan man reklamera "varan" när det utlovade innehållet inte stämmer med det som levererats?
Jag trodde jag skulle få se en hockeymatch där DIF medverkade, har inte sett till DIF på isen ännu….

Svar:
Hejsan, tack för ditt mail!

Vi hade inga problem med matchen Mora - Djurgården 22 September.
Vi rekommenderar:
Nyaste IE, Google Crome eller Firefox, nyaste Flash Player. Fast bredband inte mobilt eftersom ett sådant har svårt att hålla en jämn ström. Bredbandsuppkoppling med minst
7 megabit nedströms. Dock rekommenderar vi ytterligare ett par megabit för att du ska slippa hack och laggningar då och då. 2GB RAM (jämn ström) och minst 1.5 GHz på datorn. När det gäller grafikkortet så rekommenderar vi 256MB i minne.

Vi rekommenderar i övrigt att man stänger ner andra program samt brandväggen eftersom de stjäl kraft från upp spelningen, rensa även cache, cookies och filer i webbläsaren
mvh
S24 Support

Alltså det här är så roligt så jag kremeras levande. Orkar inte mer....
Rix

Inlägg av Rix »

Hahahaha klockrent!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rix skrev:
MarcusDaze skrev:Har tyvärr inte möjlighet att se matchen. Hur ser det ut? Med tanke på vad som skrivs här så är vi kassa eller så är AIS bra.

En ärlig snabbgenomgång tack!
Helt ärligt, vi gör AIS bra. Vi åker inte skridskor alls känns det som, som en följd av det slarvar vi och är passiva. Johner och Saviano är dem enda som verkar vilja något idag. Däremot känns det som om vi höjer oss 1-2 snäpp så ska vi vinna denna match. Hoppas killarna förstår det också nu inför sista.
Man skall inte ta ifrån AIS äran. De spelar otroligt disciplinerat och jobbigt i andra och rutinen i DIF saknas vilket gör att det blir som det blir när tempot går ner.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vilket otroligt stelt svar från supporten. :D
25/4-2025
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Otroligt jävla petande då, vad är det frågan om?
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

vafan sjunger dem??.. "Andas, skita och dö,..och dö och döö-ö-öö!" ????
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori

Inlägg av Praetori »

#87 skrev:Otroligt jävla petande då, vad är det frågan om?
Bra markeringsspel från AIS. De vet att om de släpper DIF ifrån sig så börjar det gå undan och då förlorar de matchen så de jobbar hårt för att vara jobbiga och bete sig in på skinnet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
#87 skrev:Otroligt jävla petande då, vad är det frågan om?
Bra markeringsspel från AIS. De vet att om de släpper DIF ifrån sig så börjar det gå undan och då förlorar de matchen så de jobbar hårt för att vara jobbiga och bete sig in på skinnet.
Och det är just det här som är så jävla tråkigt. En del av lagen i HA har inte något eget spel utan går bara på att förstöra matcherna vilket förvisso är effektivt ur poängmässig synvinkel men bidrar till en otroligt tråkig match.
25/4-2025
ciirree

Inlägg av ciirree »

Dåligt spel, DÅLIGT! Sätt 2-3 NU!
Skriv svar