Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013

Inlägg av Kentta »

Vad har ni emot Adam? Tycker han har gjort bra ifrån sig. Mot Troja var det fantastiskt uselt försvarsspel som ledde till två baklängesmål. Vid Williams 1-0 mål stod han helt felplacerad, men det är det enda stora misstaget han gjort på bra länge.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Hoppas på ett piggt och revanschsuget Djurgården på isen ikväll.

1:a (0-2) Sörensen (PP), Johner
2:a (1-0)
3:e (1-2) Guter (PP), Honken

Kämpa!!!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kentta skrev:Vad har ni emot Adam? Tycker han har gjort bra ifrån sig. Mot Troja var det fantastiskt uselt försvarsspel som ledde till två baklängesmål. Vid Williams 1-0 mål stod han helt felplacerad, men det är det enda stora misstaget han gjort på bra länge.
Vem har ens nämnt något negativt om Adam? Vi hyllar Mattsson som den bättre av de två. Han kan mycket väl vara skillnaden mellan vinst och förlust mot ett topplag just nu.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Manijock skrev: Vem har ens nämnt något negativt om Adam? Vi hyllar Mattsson som den bättre av de två. Han kan mycket väl vara skillnaden mellan vinst och förlust mot ett topplag just nu.
Får se vad du säger ikväll efter att Johan har kastat in 5 puckar i mål.

:wink:
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Manijock skrev:
Kentta skrev:Vad har ni emot Adam? Tycker han har gjort bra ifrån sig. Mot Troja var det fantastiskt uselt försvarsspel som ledde till två baklängesmål. Vid Williams 1-0 mål stod han helt felplacerad, men det är det enda stora misstaget han gjort på bra länge.
Vem har ens nämnt något negativt om Adam? Vi hyllar Mattsson som den bättre av de två. Han kan mycket väl vara skillnaden mellan vinst och förlust mot ett topplag just nu.
Jag håller med. Varken Adam eller Mattsson har exponerat några särskilda brister men Mattsson har i mitt tycke känts stabilare under såväl ET som i säsongsupptakten, även om Adam i senaste matchen släppte in ett relativt billigt mål.

Därför tycker jag att Mattsson borde få chansen i större utsträckning än vad han har fått hittills.

EDIT. Målvakten i Almtuna har alltså inför den här matchen 81.67 i räddningsprocent. Jag uuuundrar med hur mycket den statistiken kommer stiga med efter ikväll?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Kentta skrev:
Manijock skrev: Vem har ens nämnt något negativt om Adam? Vi hyllar Mattsson som den bättre av de två. Han kan mycket väl vara skillnaden mellan vinst och förlust mot ett topplag just nu.
Får se vad du säger ikväll efter att Johan har kastat in 5 puckar i mål.

:wink:
Precis som vanligt så är jag alltid beredd på att bli motbevisad. Börjar Mattsson läcka, så är det dags att ändra i leden ännu en gång. Men som det är just nu, är Mattsson överlägsen etta i mina ögon..

EDIT: Reideborn i mål igen ikväll alltså... Undrar om Mattsson fisit på Zabels huvudkudde eller varför han åsidosätts för? På fullt allvar tippar jag förlust 3-1. Skulle bli svårt att spöa ett Almtuna som bara verkar förlora och förlora. Sviter bryts alltid mot DIF, därav så är AIS solklara favoriter ikväll. Nu med Mattsson ännu en gång på bänken? Aj aj, var skeptisk innan, nu är jag säker på torsk..
Senast redigerad av Manijock den 2013-09-24 17:06:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Jag tror att vi kommer bli rätt chockade idag. Förlust 3-2.

Almtuna har många unga intressanta forwards. Jesper Olofsson gör två mål idag..

Nä, det blir en trist afton med mycket skrik efter Printz och att möta dåliga lag på försäsongen.

3-2
1-0 Jesper Olofsson
1-1 Nisse Pisse
2-1 Daniel Hermansson
3-1 Jesper Olofsson
3-2 Hank the tank

skott 26-32

Heja!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Förra säsongen gick vi på plumPen ett otal gånger precis i såna här på förhand givna 3 poängare.

Men jag tycker mig ha sett klara indikationer hittills om att det är ett mindre stressat och hungrigare DIF i år.
Bortsett första halvan av premiären har vi ju spelat helt ok.

Tips
AIS-DIF 1-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Som vanligt är det alltid den målvakt som vaktar båsdörren som släppte in minsta antal mål och därför inte kunde beskyllas för förlusten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Enligt s24 Aftonbladet, fungerar det inte att se matchen på mobil enhet.

Hej, tack för ditt mail!

".Vi ber om ursäkt för detta!
Tyvärr verkar det inte fungera med iPad/iPhone/Android enheter nu, fast vi fått klartecken från vår tekniksida.
Det är under uppbyggnad och verkar komma igång i Oktober. "

Så blev den här kvällen ett elände, i stället för ngt jag sett fram emot
:!:
Isabo

Inlägg av Isabo »

android skrev:Jag tror att vi kommer bli rätt chockade idag. Förlust 3-2.

Heja!
Det skulle då inte vara en chock för mig. Exakt samma resultat som förra säsongens första bortamöte.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Den här matchen ska vi ju bara vinna. Bara därför åker vi säkert på stordäng. DIF-logiken ni vet...

1-5.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
YNWA

Inlägg av YNWA »

Som Manijock nämner ovan så har Adam inte varit dålig men jag tycker att Johan inger ett annat lugn. Blir lite irriterad när jag ser att han inte får vakta buren ikväll.

Vill se bra backspel ikväll igen, likt Arnesson mot VIK, rejäl i alla situationer. Inte som Holm vs Williams vill säga.

2-4 tror ja på.
Användarvisningsbild
android

Almtuna IS - Djurgårdens IF 24/9 2013

Inlägg av android »

Isabo skrev:
android skrev:Jag tror att vi kommer bli rätt chockade idag. Förlust 3-2.

Heja!
Det skulle då inte vara en chock för mig. Exakt samma resultat som förra säsongens första bortamöte.
Jaha, är du någon form av supermänniska som aldrig blir chockad? 10-0 då? Fortfarande inte chockad? 42-0? Hur mycket krävs det egentligen för er supermänniskor?
Född till sportchef.
Skriv svar