Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 3/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
oswä0216

Re: DIF!

Inlägg av oswä0216 »

Kylskåp skrev:
lilleman skrev:odburt: det är väldigt många här som snackar om linköpings matchen den 2/3. det är långt kvar och då menar jag att ingen snackar om den här matchen. det kan avgöra slutspelsplats eller inte. jag vet att det är långt till skellefteå men om vi vill ha många supportrar så menar jag att vi skulle få fler supportrar om JK skulle arrangera den
Men din dumme fan, tror du verkligen att 40-50 pers är intresserade att åka 100 mil till Skellefteå, start klockan typ fem på morgonen?
Skulle JK misslyckas att fylla bussen, vilket är mycket möjligt och till och med troligt, så försämrar det deras trovärdighet och rykte.

Fan, skapa tråd, vilket du verkar tycka om, på JK Forum och här och hör efter om fler är intresserade av att t.ex. hyra minibuss. Agera själv!

Jag tycker det är urdåligt att säga "ditt dumme fan"
Kan man inte föra en diskusion utan att använda sådanna ord så tycker jag du ska lämna forumet. Man får absolut argumentera för sin sak men man SKA göra det på ett vänligt sätt.
oswä0216

Re: bortamatcher kvar

Inlägg av oswä0216 »

Kylskåp skrev:
lilleman skrev:ja alla djurgårdare! Nu ligger vi en bit från slutspelsplats. det är nu vi supportrar verkligen måste träda fram!! vi har ju några bortamatcher kvar. jag tycker vi ska satsa på att 4 st matcher som vi supportrar ska satsta på när det gäller bortamatcher. Det är helgmatchen mellan skellefteå AIK-D.I.F den 3/2. det är en tuff resa upp dit men det är en mycket viktig match.
Den andra matchen är brynäs-D.I.F den 13/2. det är inte långt att åka till gävle.
Den tredje matchen är helgmatchen mellan Malmö-D.I.F den 17/2. det är långt avstånd men det är en helgmatch. Malmö har inte alls många supportrar på sina matcher. Så om vi kan få över 250-300 pers nere i malmö så kan vi nog sjunga ut malmös supportrar och förhöppnings vis vinna själva matchen också. Jag ska också ner på den matchen. jag tar tåget ner med en polare.

Den 4 matchen är Linköping-D.I.F i den sista omgången. Kan vi fylla alla 500 biljetter vi fick kan det bli ett grymt publikstöd nere i Linköping.

Då undrar jag är det några som håller med mig om det här? Skulle va grymt kul och få ett stort publikstäd i dem här matcherna.
Lilleman

Du måste vara den mest verklighetsfrånvarande b-gnollan i hela världen. 300 i Malmö är en utopi. Dessutom skriver du värdelöst, har värdelösa åsikter. Allt du gör på DIF Hockeys Forum är värdelöst.

Jag säger det inte för att vara elak utan för att du ska förstå vad som gäller. Om några år kan du komma tillbaka, när du har fått lite mer vett i skallen. Men tills vidare, spara på inläggen. Okej?

Väl mött.

Förtydligande:
Dina åsikter är inte värdelösa i själva tanken men dom är orimliga vilket gör dom värdelösa.
Hur negativ får man bli!

Väx upp, ja det behöver du!

"dina åsiker är värdelösa"

Kan upplysa dig om att vi har demokrati i det här landet, demokratin innebär att man får ha PRECIS VILKA ÅSIKTER MAN VILL! Det finns inga bra eller dåliga åsikter. Man kan tycka mindre bra om andras åsikter men då kan man väll uppträda lite trevligt och möta hans åsikter med dina egna, eller fråga hur han menar och sen kan du argumentera för hur realistiska hans saker är, uppträd lite trevligt tack!

För en bra stämning på forumet.

MVH mycket kritik från en 13: åring...
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Mycket välformulerat och vettigt av den trettonårige skribenten. Han måste vara djurgårdare.

Jag ska tydligen vara ute och åka pulka med mina yngre släktingar imorgon vid matchtid. Kanske lika bra det. Detta är alltför nervöst. Det vore dunder att gå till landslagspaus med en seger i ryggan.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Känns riktigt nervöst inför morgondagen nu. Hoppas att SAIK har mer heder i kroppen än Frölunda så att Linkan slipper slåss igen :twisted:

Annars bussar vi Sjögren och Jimpa på dem!
Kylskåp

Re: bortamatcher kvar

Inlägg av Kylskåp »

oswä0216 skrev:
Hur negativ får man bli!

Väx upp, ja det behöver du!

"dina åsiker är värdelösa"

Kan upplysa dig om att vi har demokrati i det här landet, demokratin innebär att man får ha PRECIS VILKA ÅSIKTER MAN VILL! Det finns inga bra eller dåliga åsikter. Man kan tycka mindre bra om andras åsikter men då kan man väll uppträda lite trevligt och möta hans åsikter med dina egna, eller fråga hur han menar och sen kan du argumentera för hur realistiska hans saker är, uppträd lite trevligt tack!

För en bra stämning på forumet.

MVH mycket kritik från en 13: åring...
1. Lilleman har skrivit skapat sjukt många trådar, den ena mer orealistisk än den andra. Men eftersom det finns en Mod så har trådarna tagits bort, hade ni sett dom hade jag förstått vad jag menade. Eftersom han uppenbarligen inte har lärt sig (och de gångerna jag på ett snällare sett försökt förklara att han måste skärpa sig så har detta inte gett någon effekt) så var jag tvungen att ta till hårdare ordalag.

2. Jag har för länge sedan PM'at Lilleman och förklarat sakligt och konstruktivt varför jag tycker som jag gör om honom.

3. Uppträd lite trevligt? Läs igenom mina tidigare inlägg så ska du se att detta var en nödvändig - förhoppningvis - engångsförteelse.

Hur som helst, matchen i morgon är om möjligt ännu mer viktig än den senaste mot Frölunda. Det är en jobbig men oerhört rolig tid för en Djurgårdare just nu. Det pendlar verkligen upp och ner hela tiden.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ge fan i Lilleman.

Imorrn smäller det, Jag ska själv med bussen ner till Skellefteå. Hoppas det går som sist där, 2-0 till DIF.

Det är några som ska och se DIF spöa AIK Norrland va?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ett spel på segrar för DIF, Timrå och MoDo imorgon ger nästan 10x insatsen. Svårt att se Timrå / Modo tappa poäng hemma mot Mora / Linköping. Frågan är väl snarast om vi kan ladda om mot SAIK.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Ett spel på segrar för DIF, Timrå och MoDo imorgon ger nästan 10x insatsen. Svårt att se Timrå / Modo tappa poäng hemma mot Mora / Linköping. Frågan är väl snarast om vi kan ladda om mot SAIK.

Fan också, jag som kryssade Timrå - Mora.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Ska självklart vara på plats, och jag hoppas innerligt att matchen inte är avgjord (till SAIKs fördel) efter första perioden den här gången iaf.

Hoppas också att Larsson står i kassen imorgon igen, men det kan man väl nästan räkna med.

Tips: 5-1 till Skellefteå
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Strålande att matchen sänds på Säsongkortet i morgon..

3-5 drar jag till med.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Är Djurgården med i hela matchen vinner vi. Annars har jag svårt att se att vi ska klara oss därifrån med poäng. Förövrigt vore det roligt att se Fernholm skjuta mycket och gärna göra nåt mål,men även att Jiri tar och hänger någon kasse. För det vore roligt att andra som inte producerat så mycket tar och kliver fram.(syftar inte då främst på Jiri och Fernholm)
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Chav
Kontakt:

Inlägg av Chav »

Säsongens viktigaste match, ni verkar vägra att lägga er ner och dö precis som oss. Hoppas vi pumpar på med en aggresiv offensiv norrländsk ishockey, snabb skridskoåkning och hög forechecking. Hardy kallade det för torpedhockey, men sanningen är att det är det enda sättet vi vet hur man lirar ishockey här uppe. Jag tror att vi vinner med två mål ifall Larsson står, står finner så vinner vi med mer.

Hockeykultur och traditioner:

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=688435

Och, ni behöver inte oroa er över Bremberg - vi syssla int me sånt.
Ett hjärta är fler än två kronor - Skellefteå AIK
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Tack och lov att man kan köpa matchen på Canal + Web TV. Pallar inte att lyssna på radio när det är så spännande! :lol:
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Chav skrev:Säsongens viktigaste match, ni verkar vägra att lägga er ner och dö precis som oss. Hoppas vi pumpar på med en aggresiv offensiv norrländsk ishockey, snabb skridskoåkning och hög forechecking. Hardy kallade det för torpedhockey, men sanningen är att det är det enda sättet vi vet hur man lirar ishockey här uppe. Jag tror att vi vinner med två mål ifall Larsson står, står finner så vinner vi med mer.

Hockeykultur och traditioner:

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=688435

Och, ni behöver inte oroa er över Bremberg - vi syssla int me sånt.
Sen när kan norrlandslagen lira ishockey?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

SUCK :twisted: :twisted: :twisted: THOMAS ANDERSSON är domare i kvällens match, känns som vi har två motståndare på isen :evil:
Skriv svar