Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Norenfalk

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Norenfalk »

Alltså, är det bara jag som funderar över johner? Tycker inte han har visat speciellt mycket :/
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Norenfalk skrev:Alltså, är det bara jag som funderar över johner? Tycker inte han har visat speciellt mycket :/
Jag är inte alls orolig över Johner, tycker han ser piggare ut nu än motsvarande tid förra säsongen.

Däremot så höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag läste rubriken angående Guter... trodde först han skulle återvända till Almtuna och bryta kontraktet. :lol:

Får ursäkta min bristande tankeverksamhet med att jag precis kom ut från ett 4 timmar segdraget möte.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Är det någon som vet hur det ligger till med Printz?
För han dialoger med andra lag?
För Djurgården över huvud taget någon dialog med honom i dagsläget?
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

sPTNC skrev:Är det någon som vet hur det ligger till med Printz?
För han dialoger med andra lag?
För Djurgården över huvud taget någon dialog med honom i dagsläget?
Enda rykte (efter ET) var att han skulle vara på väg till Tyskland men sen dog all info ut och Challe sa ju bara gång på gång att pengarna är slut från spelarbudgeten. Vore ju trevligt om han dök upp som en joker i höst (dock ännu hellre nu när Robin fått käken bortskjuten och vi kunde ha nytta av en back till)!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblo ... omarnivan/

Saker och ting kan ju ha ändrats men detta är det senaste jag kan hitta om Printz.
För det är Djurgården som får mig att le!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Vad är problemet med Printz? Är det för att han kräver för mycket betalt för att vi ska kunna matcha det? Även Printz måste ju förstå att det är andra ersättningsnivåer i HA jmf. med SHL. Varför tar han bara inte det DIF erbjuder, uppenbarligen har han ju svårt att hitta ny klubb.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Enligt den länk som Tobyaxelsson lägger ut så för han inte ens en dialog med oss, så det kanske betyder att Challe inte ens har erbjudit han någonting.

Många hade så stora förhoppningar redan från början med Printz, men när det kom ut att han skulle få Try-out så stog det ju också, "helt förutsättningslöst", och när Challe fick frågan; Kommer vi att signa Printz? ungefär 6 gånger per match i ET så sa han ju varje gång att hans budget är slut, och om, OM det eventuellt skulle bli någonting så skulle pengarna komma från en extern källa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

https://pbs.twimg.com/media/BU4jC9CCMAAeNqo.jpg:large
Aningen märkligt att Linus Arnesson står som "scratches" i nattens laguppställning för Boston. Han är ju inte ens signad av dom än? Inte kan alla som dom har rättigheterna till stå som scratches varje match?
Expert.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Tänk en kedja med Leisenring - Johner - Saviano! :D
Sen att man även hade värvat en defensiv back!
VI ÄR TILLBAKA!!!
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Funderar på det här med motivation för spelarna att ta sitt lag hela vägen till SHL - för "de får ju ändå inte vara kvar" när man ska bygga laget för högstaligan?

Vad händer med de spelare som har mer än ett år kvar på sitt kontrakt, de måste väl rimligen få vara kvar även säsongen efter i SHL om laget tar sig upp? Eller finns det ngn specialklausul för spelare i Allsvenskan som kan ändra villkoren i en ny serie - på gott och ont? Ngn som vet?

Å andra sidan är väl just det laget som tar sig upp SHL-mässigt så det borde väl kvitta. Men ändå! Kul att spekulera i vilka som kan vara med att ta oss mot guldet när vi tagit oss upp igen.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Calle skrev:Funderar på det här med motivation för spelarna att ta sitt lag hela vägen till SHL - för "de får ju ändå inte vara kvar" när man ska bygga laget för högstaligan?

Vad händer med de spelare som har mer än ett år kvar på sitt kontrakt, de måste väl rimligen få vara kvar även säsongen efter i SHL om laget tar sig upp? Eller finns det ngn specialklausul för spelare i Allsvenskan som kan ändra villkoren i en ny serie - på gott och ont? Ngn som vet?

Å andra sidan är väl just det laget som tar sig upp SHL-mässigt så det borde väl kvitta. Men ändå! Kul att spekulera i vilka som kan vara med att ta oss mot guldet när vi tagit oss upp igen.

Jag tror att alla kontrakt omförhandlas vid avancemang, precis som alla kontrakt blev ogiltiga och omförhandlades när vi åkte ur.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

Sjöwall skrev:
Calle skrev:Funderar på det här med motivation för spelarna att ta sitt lag hela vägen till SHL - för "de får ju ändå inte vara kvar" när man ska bygga laget för högstaligan?

Jag tror att alla kontrakt omförhandlas vid avancemang, precis som alla kontrakt blev ogiltiga och omförhandlades när vi åkte ur.
Sant. Plus att en del med längre kontrakt har en shl klausul som innebär att dom blir kvar om vi går upp, lägg till att de flesta har saftiga bonusar att hämta vid avancemang så har du en bra morot.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Varför kunde inte vi hugga på Rasmus Bengtsson? Vi behöver en back..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7533244.ab

Nä, han lånas ut till Västerås.. Vilka annars?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Det enkla svaret är kanske att vi har en bättre back i sikte..
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Doyle skrev:Det enkla svaret är kanske att vi har en bättre back i sikte..
Hahah årets well!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Låst