VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av Kall-El »

Om vi nu förlorar matchen på ett "juniormisstag" är det Holm som står för det då han säljer sig fullständigt i situationen innan målet. Adam lite felplacerad ja, men situationen hade aldrig uppstått om Holm gjort sitt jobb.

Håller dock inte med om att matchen förloras enbart pga av dessa två misstag utan främst på att vi inte mäktar med att omsätta våra chanser / spelövertag i mål. Vet inte hur många lägen en spelare som Guter slarvade bort igår och då pratar jag inte enbart om straffen utan också om flertalet skottlägen inte minst i PP.

VIK hade ett bra försvarsspel kombinerat med en het målvakt och detta tillsammans med en bjudning från oss gör att de vinner matchen.

Tycker nog vi gör en bra bortamatch mot ett bra lag där vi "var värda" minst en poäng efter 60 minuter.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Jag brukar känna mig nere efter förluster, men den här matchen sög verkligen musten ur mig av någon konstig anledning, förmodligen så beror det på att det är så jävla surt att åka till Västerås och spela så bra som vi gjorde och ändå bli nollade. Att få åka hem med motsatta resultatet hade varit så jävla skönt och inte alls orättvist, men nu står vi här med 0 pinnar istället, och det är det enda som betyder något.

Lite frågetecken på Holms insats matchen igenom, tyckte att han slarvade väldigt mycket, och han gör ett dåligt jobb på första målet. Adam är helt felplacerad men jag tycker att han gör en bra match i övrigt.

Det enda jag kan vara lite besviken på är den slutforceringen, men Västerås är ett bra lag och försvarade sig bra. Känslan är att det var två topplag som möttes ikväll. Spela likadant mot Almtuna och vi åker hem med tre poäng.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Edin skrev:Jag brukar känna mig nere efter förluster, men den här matchen sög verkligen musten ur mig av någon konstig anledning, förmodligen så beror det på att det är så jävla surt att åka till Västerås och spela så bra som vi gjorde och ändå bli nollade.
På bussen hem var tongångarna i stort, vad gäller matchen, att det var en riktigt dålig match; "den sämsta jag sett", sov osv. Men jag håller med dig, tycker inte alls att det var en så usel match men däremot lämnade den väldigt mycket att önska. Straffen var värdelös. Väldigt måpnga fina lägen som sumpades bort.

Surt med förlust, extra surt eftersom bönderna försenade matchen med 45 minuter dessutom så man kom hem så mycket senare än nödvändigt.
Skön känsla i alla fall att vi i DIF-klacken stod kvar hela tiden medan alla andra sprang ut. Sjöng och låtsades som ingenting :)
Isabo

Inlägg av Isabo »

S. Skuggan skrev:Tror nu inte att rubrikerna blir så stora för det skedde ju i Gurkbyn.
SVD skrev något i stil med "som om inte skandalen på Tele2 vore nog, så flyttades DIFs bortamatch fram 45 min pga hemmalagets tändande av bengaler."

Vad fan har bajens idiotgrej med det här att göra?
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Isabo skrev: På bussen hem var tongångarna i stort, vad gäller matchen, att det var en riktigt dålig match; "den sämsta jag sett", sov osv. Men jag håller med dig, tycker inte alls att det var en så usel match men däremot lämnade den väldigt mycket att önska. Straffen var värdelös. Väldigt måpnga fina lägen som sumpades bort.

Fast är inte tonläget alltid så vid förlust egentligen? Bara att titta här på forumet när vi förlorat en match. ;)

Förra säsongen var det ju domedagsskrik om att vi minsann skulle åka ur till och med Hockeyallsvenskan med det laget vi hade för stunden, och varje förlust var ett steg närmare domedagen. Nu såg det iofs jävligt mörkt ut ett tag där, och även om vi inte åkte ur så levde ju inte det laget helt upp till vad som förväntades av dem.

Tänk er förra säsongens lag mot denna säsongens vik, där kan vi snacka om en match som vi definitivt hade åkt på stortorsk.

Dock en eloge till klacken, var lite roligt att de stod kvar och sjöng. Mest roligt var när vik fansen blir utbuade när de går in igen på sin egen arena.

Tycker dock att de höll uppe farten helt OK, och tyckte inte laget såg i närheten av så lamslaget ut som de gjorde förra säsongen under liknande situationer. Sen spelade de riktigt bra i boxplay också, även om vi helst skall försöka att undvika just boxplay. Givet att inte vik hade världens mest strålande powerplay heller, men en del av det tycker jag berodde på att DIF spelade riktigt bra just i boxplayspelet.
Alltid Oavsett.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Dagen efter: Jag totalvägrar infinna mig i en nöjdhets-känsla efter att ha nollats mot västerås. Det gör mig fortfarande illamående. Sanning är att jag aldrig kommer att känna något + i samband med en förlust i denna serie. I hockeyallsvenskan. Det kommer alltid att smaka kokt kamel och lukta surströmmingspremiär om förluster mot troja, västerås, Karlskrona med flera. Det är så det är.

Okej att de krigade men det är liksom grundförutsättningarna för att spela hockey. Att man kämpar. Det gör mig inte lugn att de "verkligen krigade där ute igår". Jag kräver att de kämpar i varje byte. Sen kräver jag inte att de vinner varje match. Jag kommer ändå att hata varje förlust som pesten.

Still not a happy camper.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Isabo

Inlägg av Isabo »

18DIF91 skrev:
Fast är inte tonläget alltid så vid förlust egentligen? Bara att titta här på forumet när vi förlorat en match. ;)

Dock en eloge till klacken, var lite roligt att de stod kvar och sjöng. Mest roligt var när vik fansen blir utbuade när de går in igen på sin egen arena.
Jo så är det ju förvisso. Men jag tyckte ivf inte att det var det sämsta jag sett. När jag var uppe och såg Asplöven i sista grundseriematchen förra säsonge så var den matchen många gånger värre. Ingen kämpaglöd eller nånting.

Man får väl ta åt sig lite av elogen. Vi insåg ju ganska fort att det inte var någon fara på taket, eller snarare under taket där röken fanns. (Till skillnad från bönderna har man ju varit med om bengalrök förr ;) ) Framför allt när ordningsvakter och andra funktionärer stod kvar utan att ge några indikationer att det var på allvar. Då är det ju bara att köra på, finns inte så mycket annat att göra heller. Och det var en skön känsla först att stå och sjunga mot en klack som inte finns och sedan bua ut dem när de vågar sig på att komma in igen efter vad de ställt till med. :)
Isabo

Inlägg av Isabo »

ciirree skrev:Tycker de ser ut som att man slår ett pass för mycket varje gång det blir målchans! Och vad tycker ni om målet? Skulle Reideborn tatt den?
Han skulle inte stått så jäkla långt till vänster och lämnat den gigantiska öppningen på klubbhandssidan som han gjorde. Helt fel ute.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Magnutz skrev:Dagen efter: Jag totalvägrar infinna mig i en nöjdhets-känsla efter att ha nollats mot västerås. Det gör mig fortfarande illamående. Sanning är att jag aldrig kommer att känna något + i samband med en förlust i denna serie. I hockeyallsvenskan. Det kommer alltid att smaka kokt kamel och lukta surströmmingspremiär om förluster mot troja, västerås, Karlskrona med flera. Det är så det är.

Okej att de krigade men det är liksom grundförutsättningarna för att spela hockey. Att man kämpar. Det gör mig inte lugn att de "verkligen krigade där ute igår". Jag kräver att de kämpar i varje byte. Sen kräver jag inte att de vinner varje match. Jag kommer ändå att hata varje förlust som pesten.

Jag är inte heller nöjd med att vi förlorat.

Dock undrar jag, jämfört med förra säsongens lag, hur tycker du nuvarande säsongs lag har presterat hitills?
Alltid Oavsett.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

18DIF91 skrev:
Magnutz skrev:Dagen efter: Jag totalvägrar infinna mig i en nöjdhets-känsla efter att ha nollats mot västerås. Det gör mig fortfarande illamående. Sanning är att jag aldrig kommer att känna något + i samband med en förlust i denna serie. I hockeyallsvenskan. Det kommer alltid att smaka kokt kamel och lukta surströmmingspremiär om förluster mot troja, västerås, Karlskrona med flera. Det är så det är.

Dock undrar jag, jämfört med förra säsongens lag, hur tycker du nuvarande säsongs lag har presterat hitills?
Jag är grymt imponerad av laget så här långt. Hur de står upp för varandra och verkligen öser på. Jag är full av hopp! Sen hatar jag att förlora, det är verkligen fantastiskt otrevligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:
18DIF91 skrev:

Jag är grymt imponerad av laget så här långt. Hur de står upp för varandra och verkligen öser på. Jag är full av hopp! Sen hatar jag att förlora, det är verkligen fantastiskt otrevligt.
Skriver på det du säger. Helt otroligt roligt att se skillnaden på i år ffa i offensiv zon. Det är full fart framåt och våg på våg, man sköljer över varandra och forecheckingen har hitintills varit väldigt bra. Det är roligt att se och är sådan hockey som gör att man vinner matcher över långa perioder. Tror att vi kommer gå väldigt bra i år baserat på det som setts hittills, även om det som alltid är sjukt tråkigt att förlora.
25/4-2025
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Känslan man har över detta lag är enbart positiv. Är kul att se grabbarna lira
difaren_88

Inlägg av difaren_88 »

TACK för igår, synd med förlust men jag tror på laget!
FFF-HTB!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Magnutz skrev:
18DIF91 skrev:

Japp.. håller med i mycket, sen en sak jag märkt också, man verkar mer för att ställa upp för varann i gruff också. Något jag tyckte saknades lite förra säsongen med, då åkte man mest runt och tittade på.
Alltid Oavsett.
Manijock

Inlägg av Manijock »

18DIF91 skrev:
Magnutz skrev:
18DIF91 skrev:

Japp.. håller med i mycket, sen en sak jag märkt också, man verkar mer för att ställa upp för varann i gruff också. Något jag tyckte saknades lite förra säsongen med, då åkte man mest runt och tittade på.
Tycker nog att det mest är två stycken som är beredd att kliva det extra steget och nypa till en motståndare. Framför eget mål är det alltid Arnesson som står upp. Vilken jävla säsong den killen har gjort hittils förövrigt. Vansinnigt stabil, påminner mycket om en viss Ronnie P. Enda backen som är kapabel att spela RIKTIGT rejält också. Stark!

Hursomhaver, framför motståndarmålet är det Sörensen som kan vara en riktig finne i röven. Säga vad man vill om Hank och Ahlén men tycker de kan vara lite jävligare ändå när de är ute. Drar långa långa U-svängar allt för ofta istället för att kliva på ordentligt!

Tycker allt att vi kan bli oerhört mycket bättre på att stå upp för varandra överlag därute. Saknar den här extrema vi mot alla-känslan som vi hade där för ett gäng år sedan. Djurgården ska vara ett äckellag att möta. Sviniga, griniga, dryga jävlar som ingen gillar. Nuförtiden älskar alla att möta oss... Hur fan blev det så?
Skriv svar