VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker för övrigt kedjan med Sörensen-Jocke-Guter är den mest välkomponerade sedan 09/10 när Jimmie-Otto-Mackan dominerade. Hoppas för guds skull man kan hålla fast vid dom hela säsongen även om det går trögt under några matcher.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Nä, jag var för arg för några minuter sen.

Lugnare nu. Är inte minsta orolig.
Resonligt av dig, det är glädjande. Ytterst få härinne som nånsin skulle erkänna fel. Bra att du inte är en av dem.

Nils Andersson förblir vår bästa back såhär i inledningen. Jävlar vad det syns att han har saknat hockey. Hoppas bara inte att det dalar så fort matcher blir hans vardag åter.

Inga mål men PP fortsätter att bjuda på varianter och ytor. Som sagt, med en lite mer skärpt Guter hade vi garanterat stänkt in ett och kanske två mål i PP idag.
Säg den glädje som varar
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Reideborn: Tveksam insats, borde inte varit så långt in i mål och ute vid stolpen vid VIKs mål. Däremot inte bara hans fel att det blir mål. 2/5

Andersson: Tycker han spelar riktigt bra idag igen, lite slarv defensivt dock. 4/5
Arnesson: Otroligt stark i närkamper, tacklas och sliter. Inte så jättebra i offensiv zon dock, men helt okej. 3/5
Falk: Grym idag! 4/5
Holm: Han får nästan ta på sig 1-0 målet, däremot så lyfte han klubban otroligt snyggt där i tredje perioden när en VIK-spelare kommer fri. 3/5
Lidström: I princip osynlig. 2/5
Lofquist: Sam är ju både först till offensiv zon och han är först hem, förstår inte riktigt hur han bär sig åt. 4/5
Pettersson: Gör delvis en grym match, vissa delar skulle han kunnat spela bättre. Blev sämre och sämre ju längre det gick tycker jag. 3/5

Ahlén: Kämpar på väldigt bra, kanske borde träna sitt skott lite mer. Skulle hellre se någon annan än honom i PP. 3/5
Hank: Sliter även han på otroligt bra, tycker han fått ett rätt så bra skott och är bättre med pucken i år. 3/5
Jocke: Den intelligentaste spelaren i DIF i år, aldrig tänkt "helvete Jocke, det där ska du fan inte göra..." någon gång ännu, ej heller idag. Man ser hur intelligent han är, t.e.x när han såg att det var offside när han fick pucken på blå och den andra spelar var påväg in bakom honom. 4/5
Guter: Inte bra idag, borde gjort mål på straffen eller iallafall någon annan gång under matchen. Men det finns ju där, så vissa matcher kanske blir lite halvtaskiga. 2/5
Heinerö: Gör det lite för svårt för sig ibland, t.e.x i tredje när han försökte åka bakom mål emellan två VIK-spelare. Spela enklare så går det mycket bättre! Dock absolut inte missnöjd med honom, han kommer göra några poäng i år. 3/5
Krüger: Liksom Heinerö gör han det lite för svårt för sig, ibland är han bra ibland lite sämre. 2/5
Saviano: Gör det bra idag igen, snabb och tuff. Jag gillar Saviano oerhört mycket! 4/5
Honken: Kämpar, tacklas, smart. 3/5
Johner: Fick inte till skotten idag, t.e.x när han missade pucken när han skulle skjuta. 2/5
Sörensen: Oj, vad Sörensen har tuffat till sig. Vinner i princip varenda närkamp, tar gärna en fight, tacklas, snabb som fan åker förbi varenda jävel, dålig utdelning idag dock. Gillar när han spelar lite småfult och slashade målvakten t.e.x. 4/5
Ljungh: Tycker han var väldigt bra idag, bra skott, åkte fort, tacklades hårt. Liksom resten av laget fick han inte in pucken bara, tyvärr. 4/5
Sundberg: Såg honom inte så mycket, men vet att han fanns där. Kan inte ha gjort många misstag, tycker att Huddingekedjan hade ett rätt så bra flyt ändå. Så 3/5.

Laget då?
Tycker att vi var värda att vinna denna match, men med DIF-logiken så betyder ju det 0 poäng. Vi spelade mycket bättre än Västerås, men kunde inte göra mål. Därav får laget 3/5 enligt mig. Hade vi gjort iallafall ett mål så hade jag nog satt 4/5.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:Ja det var kul att Falk och Arnesson gjorde en bra match efter en tung inledning på säsongen.
Japp, de var riktigt bra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Västerås kontringstaktik är inte hållbar i längden. Vår taktik är det däremot.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jim Morrison skrev:Västerås kontringstaktik är inte hållbar i längden. Vår taktik är det däremot.
Tror inte Västerås spelar en kontringshockey egentligen, det var bara vi som tryckte tillbaka dem. Det kändes som så när de fick lite fäste i zonen.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Länge sen man var så här tillfredsställd efter en förlust ändå, inte orolig inför framtiden.

Nu kör vi över ett sargat Almtuna.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Fy fan vad det är trist att förlora.

Tråkigt, trist, hata.
Användarvisningsbild
minalman

VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av minalman »

minalman skrev:Skulle känna mig tryggare om vi inte hade varannangångsspade utan Mattsson får stå igen.
Har suttit i bilen och kört långt hela kvällen. Hållit mig undan alla rapporteringar sedan jag hörde att matchen blev uppskjuten. Rekapitulerar nu matchen genom att läsa tråden och påminner mig vad jag sa i eftermiddags...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Göran

Inlägg av Göran »

Det är bara att konstatera att vi förlorar matchen på ett junior misstag !!!!!
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Jim Morrison skrev:Förutom resultatet finns det ingenting att vara missnöjd över med den här matchen. På riktigt. Jag är riktigt nöjd med både spelet och inställningen hos spelarna. En bortamatch mot ett topptippat Västerås där vi äger spelet totalt. Vi kommer inte att vinna varenda match denna säsong, och den här matchen är en förlust som vi har råd med.
Dito, men hatar att förlora!

Körde som ett troll för att hinna hem å så blev det rök och väntan i stället. Tror nu inte att rubrikerna blir så stora för det skedde ju i Gurkbyn.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

sthlm19 skrev:Länge sen man var så här tillfredsställd efter en förlust ändå, inte orolig inför framtiden.

Nu kör vi över ett sargat Almtuna.

Jag håller med, spelar vi såhär bra mot vad som anses vara ett topplag kommer det här laget gå riktigt långt. Framförallt så är backsidan mycket mycket bättre än förra året.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

I bästa fall ger detta den vanliga reaktionen hos lag som druckit ur botten på fru Fortunas brunn när de möter oss och vik tappar nu formen några omgångar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Tycker för övrigt kedjan med Sörensen-Jocke-Guter är den mest välkomponerade sedan 09/10 när Jimmie-Otto-Mackan dominerade. Hoppas för guds skull man kan hålla fast vid dom hela säsongen även om det går trögt under några matcher.
Håller med, den kedjan är klockren. Jocke är en enormt smart spelare och täcker hela tiden upp ytorna så att Guter och Sörensen kan köra sitt mer fartfyllda spel.

Tråkigt med 0 poäng idag, vi var verkligen värda att iaf ta 1 poäng. Men det är lite sporten ishockey i ett nötskal. Ibland spelar laget bra och förtjänar poängen men får 0 p, för att senare i serien göra en gedigne skitmatch men ändå på något vänster lyckas sno med sig 3 poäng hem.

Spelar vi såhär bra mot Almtuna och ser till att sätta lägena så vinner vi.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Precis hemkommen från Västerås!

Blev en spontan utekväll i Västerås efter matchen och som tur är har man kompisar man kan sova hos i Västerås.

Vi på plats skapade ett bra drag stundtals tycker jag, och trots förlusten är jag nöjd med matchen!

Vi ses på Tisdag i Almtuna!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Skriv svar