Vi startar en ny grupp ?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
KYLERKYLER
Säsongskort: Ja

Re: Re:

Inlägg av KYLERKYLER »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
minalman skrev:Stackars medu82. Lär väl aldrig öppna käften igen och ser sig oroligt över axeln som en nolla på Lundsberg när han besöker Hovet i fortsättningen.
Skärpning ni andra som inte kan lyssna på annat än er egen röst!
Känns så tråkigt att medu82 kommer med en åsikt, sen händer det honom samma sak som vi har pratat om att vissa råkar ut för i klacken - man blir påhoppad direkt! Ny regel på forumet, inga fler åsikter okej? .. suck!
Men det är ändå ett forum. Kommer man med en åsikt så får man väl vara beredd på att någon har motsatt åsikt. Och där efter debatteras det.

Har man någon åsikt men är rädd att bli "påhoppad" kanske man ska hålla tyst om den på ett forum i så fall.
Du är ju verkligen en pajas. Du verkar inte kunna något om spelet hockey och slickar vissa forumsanvändare i röven som hobby. Skärp dig. Det är inte ok att idiotförklara någon för att en person har en åskikt eller skriver om de känslor en person har. Att du försvarar det är så fruktansvärt dåligt. Nya idéer, nej tack. Klaga på andra, ja tack.

Hur kan stämningen i klacken vara så dålig med så bra förebilder som vissa av er :?:

Har man en åsikt..................
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Vi startar en ny grupp ?

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Alla dessa trådar slutar bara i gråt och besvikelse. Konstigt. Samma utvecklingsmönster varje gång. Någon får feeling och kommer med ett ogenomtänkt förslag. Olika åsikter framförs och gör att folk tycker inte att det är kul längre. Abbe, UCS, fabriken och "dra igång det själv" är vanligt förekommande också.
Dom som är för är knasbollar och dom som är emot är gnällbengts.

Ger det 1,5 månader innan en liknande tråd startas. Ofta är det någon utanför Stockholm som startar trådarna också. Lägger ingen värdering i detta utan konstaterar det bara.

Har Otto signat än?
Ja, pallar inte ens delta aktivt i diskussionen den här gången. Bara meningslöst på det här forumet.
Expert.
Viktory
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Viktory »

Here we go again.

Hovets läktare behöver fler individer och kompisgäng som vågar stå upp och ta ansvar för stämningen. Det räcker att vara tio pers som sjunger för att starta en ramsa.

Bara för det behöver man inte starta någon grupp med ett engelskt namn, gruppbanderoll och egna tröjor. Det håller inte i längden, kolla på Blue Brigade. Det är sjukt mycket mer jobb att ha en "grupp" på det sättet än att vara ett gäng polare som bestämmer sig för att hålla igång på läktarna.
KYLERKYLER

Re:

Inlägg av KYLERKYLER »

minalman skrev:Stackars medu82. Lär väl aldrig öppna käften igen och ser sig oroligt över axeln som en nolla på Lundsberg när han besöker Hovet i fortsättningen.
Saknar Haddock :cry:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

KYLERKYLER skrev:
Saknar Haddock :cry:
Anfäkta!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

KYLERKYLER skrev:
MartinDIF51 skrev:
medu82 skrev:Jag har för första gången sen vi spelade i Globen börjat gå på matcherna(dessutom skaffat säsongskort)...

Och jag personligen som "ny" på Hovet tycker att stämningen första matchen var grym, framförallt i början... Nästan så man vart tårögd...

Det har iaf fått mig att utan tvekan vilja fortsätta gå på matcherna och försöka sjunga så gott jag kan(kan ju inte direkt texterna ännu)

Sedan så förstår jag inte att folk klagar på klockan slår, sittplats ställ er upp (tycker inte den har varit så farlig och jag har sittplats) och sedan gnagarsvin visst, kan förstå att man kanske inte pallar o hoppa (dåliga knän, ålder osv osv) men jag tycker iaf att det är så farligt, är väl bara o gunga om man inte pallar att hoppa pga diverse anledningar...

Men samtidigt kan jag hålla med om att det kan behövas något mera organiserat, men som någon skrev i klacktråden så håller jag med om att DIF borde försöka sluta fred med de andra...
Då du själv säger att du är ny så borde du kanske sitta ner i båten och lyssna på oss som gått ett tag nu. Nivån på klacken är sjukt låg, kreativiteten i ramsorna existerar inte och ramsorna klappas sönder på en gång. "Åh det är full fart framåt", "sittplats ställ er upp" och "den som inte hoppar" körs varje match, alldeles för ofta. Hjärndött på många av sina håll på läktaren. Om du har någon känsla för hur vår publik ska vara så märker du snart hur illa det är.
Kanske är det dags att ni rutinerade är öppna för nya idéer :?: Kanske är du och andra rädda för förändringar. Bara för att du var i klacken förra året betyder väl inte det att andra ska sitta ner i båten och göra som du tycker. Menar inte att klanka ner på dig på något sätt trots att det ser ut så i texten :( Behövs det en stark klackledare kanske :?:
Vissa tycker tydligen de ramsor du inte gillar är bra och stämningshöjande.
"Nya idéer"!?, "rädd för förändring"!?, haha "förra året" (snarare senaste 6 åren). Det handlar inte om förändring, eller nya idéer osv. Du verkar inte heller ha någon aning om den supporterkultur Djurgårn har så orkar inte ta den igen, men de "förändringar" som sker är ENBART till det sämre då klacken fördummas, nivån sjunker och vi liknar mer en bondeklack idag.

Klackledare har vi haft i många år (fram och tillbaks) samt engagerade skaror samt senare tid, UCS. INGA av dem går aktivt idag pga det som har hänt. Att skapa "nya grupper" eller försöka göra ett halvdant försök av det UCS gjorde blir bara fel.

Och personer som inte ens vet vad vi har haft för supporterkultur, och än mindre vet hur det är på fotbollen (antagligen) så bör en sådan person INTE prata om vad som behövs förnyas eller införas.
Han ska sitta ner i båten/ta det lungt med det hela ... för att få en känsla av vart felet är.

Jag lovar dig, INGA aktiva gillar att de ramsorna körs hela tiden. Grisfot & co. samt bönder tycker nivån vi har nu är ens okej.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

MartinDIF51 skrev:
KYLERKYLER skrev:
MartinDIF51 skrev:
medu82 skrev:Jag har för första gången sen vi spelade i Globen börjat gå på matcherna(dessutom skaffat säsongskort)...

Och jag personligen som "ny" på Hovet tycker att stämningen första matchen var grym, framförallt i början... Nästan så man vart tårögd...

Det har iaf fått mig att utan tvekan vilja fortsätta gå på matcherna och försöka sjunga så gott jag kan(kan ju inte direkt texterna ännu)

Sedan så förstår jag inte att folk klagar på klockan slår, sittplats ställ er upp (tycker inte den har varit så farlig och jag har sittplats) och sedan gnagarsvin visst, kan förstå att man kanske inte pallar o hoppa (dåliga knän, ålder osv osv) men jag tycker iaf att det är så farligt, är väl bara o gunga om man inte pallar att hoppa pga diverse anledningar...

Men samtidigt kan jag hålla med om att det kan behövas något mera organiserat, men som någon skrev i klacktråden så håller jag med om att DIF borde försöka sluta fred med de andra...
Då du själv säger att du är ny så borde du kanske sitta ner i båten och lyssna på oss som gått ett tag nu. Nivån på klacken är sjukt låg, kreativiteten i ramsorna existerar inte och ramsorna klappas sönder på en gång. "Åh det är full fart framåt", "sittplats ställ er upp" och "den som inte hoppar" körs varje match, alldeles för ofta. Hjärndött på många av sina håll på läktaren. Om du har någon känsla för hur vår publik ska vara så märker du snart hur illa det är.
Kanske är det dags att ni rutinerade är öppna för nya idéer :?: Kanske är du och andra rädda för förändringar. Bara för att du var i klacken förra året betyder väl inte det att andra ska sitta ner i båten och göra som du tycker. Menar inte att klanka ner på dig på något sätt trots att det ser ut så i texten :( Behövs det en stark klackledare kanske :?:
Vissa tycker tydligen de ramsor du inte gillar är bra och stämningshöjande.
"Nya idéer"!?, "rädd för förändring"!?, haha "förra året" (snarare senaste 6 åren). Det handlar inte om förändring, eller nya idéer osv. Du verkar inte heller ha någon aning om den supporterkultur Djurgårn har så orkar inte ta den igen, men de "förändringar" som sker är ENBART till det sämre då klacken fördummas, nivån sjunker och vi liknar mer en bondeklack idag.

Klackledare har vi haft i många år (fram och tillbaks) samt engagerade skaror samt senare tid, UCS. INGA av dem går aktivt idag pga det som har hänt. Att skapa "nya grupper" eller försöka göra ett halvdant försök av det UCS gjorde blir bara fel.

Och personer som inte ens vet vad vi har haft för supporterkultur, och än mindre vet hur det är på fotbollen (antagligen) så bör en sådan person INTE prata om vad som behövs förnyas eller införas.
Han ska sitta ner i båten/ta det lungt med det hela ... för att få en känsla av vart felet är.

Jag lovar dig, INGA aktiva gillar att de ramsorna körs hela tiden. Grisfot & co. samt bönder tycker nivån vi har nu är ens okej.
Supporterkulturen idag är inte densamma som när jag stog i klacken, det kan jag lova dig. På min tid i klacken blev ingen häcklad av andra. Klackledare fanns alltid. Forum som detta fanns absolut inte. Fanns idéer till nya ramsor odyl tog man det i klacken. Inte en enda häcklade eller hånade någon för ens åsikter eller försök till att dra igång en ramsa. Jag säger inte att det var bättre då än vad det är idag. Jag gillar stämningen på matcherna. Mycket har hänt sedan det stod 20 pers i Globen och hejade. Var var alla som gnäller på dagens klack då?

Alla tycker uppenbarligen inte att de förändringar som sker är till det sämre. Låt dem ha deras åsikter utan att be dom att sitta ner och vara tyst.

Ett derby på 70 talet med endast ett nät mellan supportergrupperna. Mumma för oss som fick vara där :D
12139

Inlägg av 12139 »

Hahaha, folk gör karriär i DIF-klacken.

"Vi som varit med ett tag"

"Vi som vet vad det handlar om"

"Vi aktiva"

Lägg ner att klaga på folk. Förstår inte ens varför vissa går på hockeyn när allt bara är pest och pina.
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

12139 skrev:Hahaha, folk gör karriär i DIF-klacken.

"Vi aktiva"

Lägg ner att klaga på folk. Förstår inte ens varför vissa går på hockeyn när allt bara är pest och pina.
Vad fan klagar du på? Att vi som har varit med och satt supporterkulturen INTE ska försöka bevara den?
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

"Vi aktiva"

Problemet är att allt fler och fler struntar i att gå på hockeyn helt och hållet. Personer som i vanliga fall skulle varit på plats och bidragit till en stämning vi numera tyvärr inte har. Rädslan är att det sprider sig mer och mer tills det är helt dött på hockeyn. Då kommer folk börja gnälla och undra vad det var som hände. Om inte vi får stopp på det som sker och ändrar riktning på trenden känns det oundvikligt.
Ett problem som jag ser det är DIFhockey som inte verkar se problemet i den sits de har satt sig själva i, där folk som ger sin själ till DIF inte känner sig välkomna. Tycka vad man vill men det är fel!
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
ciirree

Inlägg av ciirree »

MartinDIF51 skrev:

"Vi aktiva"

Vad fan klagar du på? Att vi som har varit med och satt supporterkulturen INTE ska försöka bevara den?
Du, MartinDIF51 sitter ju och klagar på dem som "inte vet vad kulturen handlar om", och att vi ska "sitta ner i båten och lyssna och ta det lugnt".. det är samma sak som att säga att vi ska sitta ner, hålla tyst och låta er sköta saken. Så frågan är egentligen, vad ska ni göra åt saken? Vad ska Du göra? För jag antar att du har en idé eftersom du säger till oss att vi inte vet någonting? Eller har jag fel?

Bristen på attityd på detta forum är så jävla fel, saknas respekt så det skriker om det. Jag trodde vi höll på samma lag och ville samma sak? Du kanske är en av dem som varit med längst, kanske inte, du kanske är mest aktiv, kanske inte - men om du nu kan så mycket, så gör något då!
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

ciirree skrev:
MartinDIF51 skrev:

"Vi aktiva"

Du, MartinDIF51 sitter ju och klagar på dem som "inte vet vad kulturen handlar om", och att vi ska "sitta ner i båten och lyssna och ta det lugnt".. det är samma sak som att säga att vi ska sitta ner, hålla tyst och låta er sköta saken. Så frågan är egentligen, vad ska ni göra åt saken? Vad ska Du göra? För jag antar att du har en idé eftersom du säger till oss att vi inte vet någonting? Eller har jag fel?

Bristen på attityd på detta forum är så jävla fel, saknas respekt så det skriker om det. Jag trodde vi höll på samma lag och ville samma sak? Du kanske är en av dem som varit med längst, kanske inte, du kanske är mest aktiv, kanske inte - men om du nu kan så mycket, så gör något då!
Har inte klagat på någon! Sa att de som är nya bör lugna ner sig med sina "nya grupper" och få en känsla av vad DIF egentligen är på läktaren.
Jag gav respons på det här förslaget och på vad en ny kille skrev, inget mer!
"Lösningen" är inte att starta nya grupper utan att stötta våra existerande.
ciirree

Inlägg av ciirree »

MartinDIF51 skrev:
ciirree skrev:
MartinDIF51 skrev:

"Vi aktiva"

Har inte klagat på någon! Sa att de som är nya bör lugna ner sig med sina "nya grupper" och få en känsla av vad DIF egentligen är på läktaren.

Jo visst är det så! Kan hända att jag bara lackade för just alla andra påhopp här, ber om ursäkt för det!
Många här vill ju göra skillnad, och det är ju skitbra! Men vad hände egentligen med UCS? Va är storyn där?
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

ciirree skrev:
MartinDIF51 skrev:
ciirree skrev:
MartinDIF51 skrev:

"Vi aktiva"

Jo visst är det så! Kan hända att jag bara lackade för just alla andra påhopp här, ber om ursäkt för det!
Många här vill ju göra skillnad, och det är ju skitbra! Men vad hände egentligen med UCS? Va är storyn där?
Det har tagits upp alltför många gånger, senast idag om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

MartinDIF51 skrev:
ciirree skrev:
MartinDIF51 skrev:

"Vi aktiva"

Håller med till vis del i det du skriver, det vore helt kanon om dessa grupper fanns på plats att stötta.

Men hur ska vi alla kunna stötta de befintliga grupperna?

1: Genom att inte gå på matcherna?
2: Tala om för nya supportrar att sitta ner o va tyst?
3: Ha ett vist förakt mot Djurgårdens ledning?
4: Försöka starta en vi mot resten känsla?

I så fall är jag en äkta supporter, står inte i klacken, går bara på ca 10 matcher per år, när jag väl är där så skriker jag mig inte hes.
Mitt stora problem att vara äkta är kanske att jag inte är från Stockholm.
Sen har jag grymt svårt för att kritisera andra i Djurgårdsfamiljen.
Att jag är engagerad kring lite annat för att försöka bygga upp varumärket Djurgården kanske gör det ännu svårare för mig att bli äkta.
Men krävs det av mig att kritisera lite då o då så får man väl göra det, för jag vill verkligen bli en ÄKTA supporter.
Skriv svar