VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av Stulle »

Det viktigaste att tänka på förutom de fundamentala delarna är att balansera offensiven med defensiven korrekt. Det lag som är villig att köra offensivt men samtidigt inte glömmer defensiven går vinnande ur denna kamp.

Jag återkommer med fler solklara synpunkter lite längre fram ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
difaren_88
Säsongskort: Ja

Inlägg av difaren_88 »

Alla till Västeås!
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Innan säsongen var jag lite rädd för om Huddingekedjan skulle producera - men frågan är om Jocke Eriksson vill dela med sig eller om han vill göra alla poäng själv ;) skämt åsido!

Denna matchen vinner vi, men rintigt tajt, 3-4. Matchvinnare.. J.Eriksson!
Göran

Inlägg av Göran »

android skrev:
Göran skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Garanterat 3p här, det blir det nämligen alltid de få gånger jag missar en match.

Intressant att se hur vårat spel i egen zon kommer fungera "i skarpt läge".
Tycker att det både mot Troja & IKO sett mer än virrigt ut de få sekvenser vi faktiskt hamnat under press.
VIK på hemmais, då får man räkna med att bli översköljd första 10

Mördaaaa!
Tycker det lyser igenom på våra yngre försvarare Arnesson , Falk och Holm att spela i allsvenskan är ingen lätt uppgift . Dom var allmänt klena igår och blev nästan lite från åkta alla tre . Timmy P vet inte vad han håller på med ?
PP-Spelet måste bli bättre och säkrare med mer utdelning . Kanske för långa byten på första pp-gänget ?
Sämst var dock Lidström. Visst?
Den åsikten får stå för dig !
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Kan hålla med om att Arnesson och Falk inte kommit in riktigt rätt. Arnesson har varit inne på tre av av fyra baklängsemål och inget framåt. 3-1 målet var ganska dåligt försvarsarbete kan jag tycka, Falk går på puck och Arnesson snappar inte upp retur.

... Och med tanke på hur högt Nisse brukar pincha så har han en mycket positiv statistik, vilket är kul.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Missade inte en enda match mot VIK förra säsongen och tänker inte göra det nu heller.
Vad jag minns så vann vi bara en match mot dem och det var andra bortamatchen i mellandagarna. Det var en skön tripp det, hoppas på något liknande i morgon!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Lill-Falk måste ju framförallt ta för sig mer, hemskt att se hans misstag vid Oskarshamns första mål, gå på kropp bara så är situationen över, för mycket stirra puck och pet med klubban där.
Stör mig på det målet.
Tänk om det hade varit Printz i den situationen, Oskarshamn spelaren hade fått en sån open-ice han aldrig glömt.
Spela fult
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Skönt att vissa ska påpeka att det visst såg lite virrigt ut igår. Klart, det gör det för alla lag bitvis i alla matcher. Skulle vilja se den match där det inte ser virrigt ut någon gång. Betänk, 2 matcher in på säsongen och vi ser redan aningens bättre ut än förra säsongens formtopp.

Tyvärr kanske 7-2 var att ta i och fick vårat hopp att segla iväg och möjligen åker vi ned på mattan imorgon, möjligen inte. Jag har trott på detta lag ett tag nu, dels för att 4 stora hjärtan lade av vilket innebär att rädslan att förlora inte står över viljan att vinna vilket var påtagligt förra och förrförra säsongen, vi är snabbare och har bättre och fler målskyttar i år.

Men Göran, klaga på PP:et och de yngre backarna? Kom igen...
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Enormt viktigt att vi verkar ha fått fram en lina som producerar redan nu. Känns inte som vi haft det sedan finalsäsongen egentligen.

Dessutom borde vår lina två ha potential att gör en hel del poäng också.

En riktig klasslina kombinerat med ett giftigt PP tror jag räcker för att nå topp sju...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är väldigt få matcher man är så avslappnad som igår. Detta då vi var tydligt bättre och hade bra kontroll på saker och ting. Väldigt bra insats av samtliga, och att fokus kan bibehållas i laget trots betryggande ledning är imponerande och lovar gott inför framtiden.

Vik-matchen blir hyperintressant.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Göran

Inlägg av Göran »

seppuko skrev:Skönt att vissa ska påpeka att det visst såg lite virrigt ut igår. Klart, det gör det för alla lag bitvis i alla matcher. Skulle vilja se den match där det inte ser virrigt ut någon gång. Betänk, 2 matcher in på säsongen och vi ser redan aningens bättre ut än förra säsongens formtopp.

Tyvärr kanske 7-2 var att ta i och fick vårat hopp att segla iväg och möjligen åker vi ned på mattan imorgon, möjligen inte. Jag har trott på detta lag ett tag nu, dels för att 4 stora hjärtan lade av vilket innebär att rädslan att förlora inte står över viljan att vinna vilket var påtagligt förra och förrförra säsongen, vi är snabbare och har bättre och fler målskyttar i år.

Det var inte att klaga utan ett konstaterande att dom kan få det lite tungt i allsvenskan
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Göran skrev:
seppuko skrev:Skönt att vissa ska påpeka att det visst såg lite virrigt ut igår. Klart, det gör det för alla lag bitvis i alla matcher. Skulle vilja se den match där det inte ser virrigt ut någon gång. Betänk, 2 matcher in på säsongen och vi ser redan aningens bättre ut än förra säsongens formtopp.

Det var inte att klaga utan ett konstaterande att dom kan få det lite tungt i allsvenskan
Förlåt men är inte det en något förhastad slutsats två matcher in i serien?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jävligt skönt att få möta ett lag som folk redan har utnämnt till världsmästare pga deras "otroliga transatlanter". På bortaplan. Kommer nog passa oss perfekt att få visa vilka som egentligen bestämmer när dom förväntas spela offensivt, spelförande och förhoppningsvis överambitiöst. Vi spelar alltid bäst mot sådana lag, oavsett sport.

Se sedan denna kommentar gå i baklås...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Matchen är helt slutsåld, fanns typ bara två spridda plåtar på sektion I, så jag tog dom. Har dock ingen större lust att sitta själv bland massa Västeråsare, så finns det någon risk att man kan snacka in sig i klacken? Någon som har erfarenhet av det i ABB Arena?
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Salas skrev:Matchen är helt slutsåld, fanns typ bara två spridda plåtar på sektion I, så jag tog dom. Har dock ingen större lust att sitta själv bland massa Västeråsare, så finns det någon risk att man kan snacka in sig i klacken? Någon som har erfarenhet av det i ABB Arena?
Vi flyttade till klacken en bit in i matchen senast vill jag minnas, borde inte vara något problem.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Skriv svar