VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av Frasse »

Bild

Hata Västerås!

Häng med Järnkaminerna på bortapremiär.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Celes

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av Celes »

Västerås borta känns jobbigt men jag tror ändå vi tar hem 3 poäng efter en jämn match. Röv att man missar denna matchen..ska ut i skogen i helgen och göra en Bear Grylls. Kanske att man kan streama matchen via mobilen ändå :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

VIK var mentalt redan inne i den här matchen under gårdagens mot Björklöven, medan vi behöll mer fokus på nuet och vår match.

Tror det blir en riktigt tuff batalj på alla plan på fredag. Kommer bli spännande att se hur vi presterar mot topptippat HA-motstånd!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Garanterat 3p här, det blir det nämligen alltid de få gånger jag missar en match.

Intressant att se hur vårat spel i egen zon kommer fungera "i skarpt läge".
Tycker att det både mot Troja & IKO sett mer än virrigt ut de få sekvenser vi faktiskt hamnat under press.
VIK på hemmais, då får man räkna med att bli översköljd första 10

Mördaaaa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag tror lag som VIK passar oss som handen i handsken. Ett lag som vill gå offensivt öppnar upp luckor bakåt (precis som vi gjort ett par gånger). IKO försökte spela offensivt med hög forechecking med två spelare vilket vi utnyttjade till fullo. Troja däremot parkerade på sin planhalva större delen av matchen och då blev det svårare för oss att komma till skott, det gjorde även att fokus på det defensiva blev lidande.

Så länge vi möter lag som vill gå framåt känns det som vi har en god chans att knäppa dom på näsan.

Lag som ställer upp i mittzon och trycker ihop sig är ett större hos offensivt i och med att vi gärna överbelastar i vissa situationer och om pucken tappas på fel ställe smäller det i baken direkt, precis som i matchen mot Troja.

Jag är generellt mer orolig när vi möter lag som främjar det defensiva över det offensiva.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spelade inte VIK jävligt defensivt förra säsongen eller har jag helt missat något här?
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Vågar man hoppas på en krigarseger och 2-1 till Djurgården? :P
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Spelade inte VIK jävligt defensivt förra säsongen eller har jag helt missat något här?
På bortais, jo vars.
Det jag såg av hemmaspelet var en ganska tempostark passningssäker hockey som gärna parkerade i anfallszon.
Tror absolut de vill sätta press på DIF:s backar, mer precis som Stulle är inne på så behöver det inte missgynna oss, tvärtom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Spelade inte VIK jävligt defensivt förra säsongen eller har jag helt missat något här?
Nej, inte på hemmais.

Kan inte tänka mig att de kommer göra det nu med sin offensiva transatlant uppställning. Personligen tror jag Stulle kan ha rätt i sin analys, det var ju åtminstone den typer av matcher vi var vana med från ET-turnerningen.

EDIT: insåg i efterhand att min post inte fyllde någon funktion då LHO skrev i praktiken samma sak. Tröttmössa på.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Vi ses i Västerås!
Slutar jobba 16.00 så blir det att gasa dit med bilen efter jobbet!

Ser fram emot 3 nya poäng, det finns inget bättre sätt att börja helgen på!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Göran

Inlägg av Göran »

Lee Harvey Oswald skrev:Garanterat 3p här, det blir det nämligen alltid de få gånger jag missar en match.

Tycker att det både mot Troja & IKO sett mer än virrigt ut de få sekvenser vi faktiskt hamnat under press.

Mördaaaa!
Tycker det lyser igenom på våra yngre försvarare Arnesson , Falk och Holm att spela i allsvenskan är ingen lätt uppgift . Dom var allmänt klena igår och blev nästan lite från åkta alla tre . Timmy P vet inte vad han håller på med ?
PP-Spelet måste bli bättre och säkrare med mer utdelning . Kanske för långa byten på första pp-gänget ?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Göran skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Garanterat 3p här, det blir det nämligen alltid de få gånger jag missar en match.

Mördaaaa!
Tycker det lyser igenom på våra yngre försvarare Arnesson , Falk och Holm att spela i allsvenskan är ingen lätt uppgift . Dom var allmänt klena igår och blev nästan lite från åkta alla tre . Timmy P vet inte vad han håller på med ?
PP-Spelet måste bli bättre och säkrare med mer utdelning . Kanske för långa byten på första pp-gänget ?
Sämst var dock Lidström. Visst?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Göran skrev:

Mördaaaa!
Ja för det är verkligen underkänt med över 42% i PP igår... uruselt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Den här matchen slipper man i alla fall dom röda tröjorna för en dag.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av pulverapa »

Älskar läskfajter (fredagar och lördagar) men kan tyvärr inte närvara den här gången... Jag tror vi får problem den här matchen. Västerås vinner med 1-2 mål.
Skriv svar