DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av -daniel- »

Jag kan fortfarande villigt erkänna att jag inte egentligen är så speciellt begeistrad i Allsvensk fotboll. Ett gäng med import-afrikaner som springer runt på leråkrar och försöker efterlikna de stora grabbarna i proffsklubbarna (men alltsomoftast misslyckas kapitalt) är inte alltid sådär störtupphetsande.

Men DIF är trots allt DIF.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Prijovic avstängd två matcher och missar därmed Åtvidaberg-matchen samt (föga förvånande) även derbyt...
Victory is sweetest when you've known defeat.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Henke95 skrev:Prijovic avstängd två matcher och missar därmed Åtvidaberg-matchen samt (föga förvånande) även derbyt...
Det förstod man ju. Aja, grattis till guldet, gnihet...
litto

Inlägg av litto »

Metal Machine skrev:
Henke95 skrev:Prijovic avstängd två matcher och missar därmed Åtvidaberg-matchen samt (föga förvånande) även derbyt...

Nu är det bevisat. Svff älskar aik solna
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
mb81

Inlägg av mb81 »

litto skrev:
Metal Machine skrev:

Nu är det bevisat. Svff älskar aik solna
Hur kan det ta en vecka att besluta nåt? Hur kan han bli avstängd i allsvenskan när det händer i cupen? Vad gjorde disciplinnämnden torsdag,fredag,lördag,söndag och halva måndagen innan matchen mot malmö? Kunde fått ett beslut innan mffmatchen!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Så. Nu har jag stått och bankat, slagit och skrikit i en timme. Nu kan jag sätta mig ner lugnt och konstatera att derbyt kommer att sluta med storseger för råttorna. Tråkigt eftersom de var riktigt skitnödiga inför denna tillställning och nu fick momentumet som kan få dem att andas ut. Vår moral rasar 30 våningar - deras stärks av detta. Vi kommer inte att ha en chans.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så med facit i hand om tjockisarna i disciplinnämnden fikat lite mindre och jobbar mer så hade Priovic kunnat vara avstängd mot MFF & Åtvid men lirat mot aik.

Fin fördröjning av ärendet, lyckad utgång :twisted:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:Så med facit i hand om tjockisarna i disciplinnämnden fikat lite mindre och jobbar mer så hade Priovic kunnat vara avstängd mot MFF & Åtvid men lirat mot aik.

Fin fördröjning av ärendet, lyckad utgång :twisted:
Alltså helt seriöst är de så busy att det ska ta en vecka? Borde väl gåtill såhär: nu har vi ett tveksamt rött kort som vi måste kolla lite på. In och kolla direkt det första de gör när de kommer till jobbet dagen efter. Nä istället väntar de en hel jävla vecka. Dessutom de enda bilderna som finns är väl Djurgårdens egna och de är så långt ifrån så det är ju fan omöjligt att se om det är en olyckshändelse eller inte.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Galet. Fullständigt orimligt...men kanske inte heeelt otippat. :roll:
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

Men ger inte rött kort automatiskt en match avstängning. Eller den kanske bara gäller i nästa match i cupen å de här andra två han fick gäller i vilken tävlingsmatch som helst.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

DIF överklagar!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Enbom skrev:1000kr på att SvFF stänger av Prijovic över derbyt.
Satte någon emot?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Fullständigt orimligt...
Fullständigt orimligt? Snarare tvärtom, helt rimligt.

Prijovic spelar med ett guldjagande Malmö.
Prijovic är avstängd mot ett guldjagande Solna FF.
Prijovic spelar mot ett guldjagande Göteborg.

Allt är som det ska med andra ord. Fullständigt logiskt och rimligt på alla sätt och vis. Är det partiska personer som gör bedömningarna, så blir besluten partiska. Helt logiskt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Någon som tror sig ha koll på såna här förfaranden?
Måste nämnden behandla en överklagan?

Troligt scenario:
Då Prijovic knappast lär undkomma ett straff så är det mest rimliga att avstängningen sänks till en match i kuppen och en i Allsvenskan.
Med Tjockisnämndens raketfart så blir det säkert så att Alex får uppskov & kan lira mot ÅFF pga att beslutet dröjer, sedan får han "det nya" straffet & är därmed avstängd 26/9 iaf

DIF är ju ett helt annan lag med den Prijo på topp, vore så otroligt typiskt om vi tvingas starta derbyt med en blekskrämd stillastående Erton totalt utan självförtroende.

solna myyyser
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jonte

Inlägg av Jonte »

Som det ser ut nu är solna knappast en omöjlig uppgift för oss med eller utan Prijovic, men det är klart det vore att föredra att ha ångvälten med oss.

Att signa upp Jawo på riktigt till nästa säsong måste vara prio ett nu (jag tror tyvärr Högmo är förlorad till norska landslaget). Jag tror det borde gå hyffsat billigt ändå. Elfsborg måste inse att stor del av hans succe har med glädjen att änligen vara hemma igen att göra.
Skriv svar