Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Helt underbar seger. Härligt också att känslorna svallade hos både lagen :D

Satt förövrigt på bussen på väg hem och pratade med en äldre herre,djurgårdare. Han brukar inte gå så mycket på hockey så då tipsade jag honom att han skulle ta komma mot Timrå för att hylla Micke Johansson. och då sa han att det skulle han göra och han skulle ta med sig sina vänner.Börja haussa nu!
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Fyfan... Vilken pers!

Snacka om att det svänger om den här årgången av Djurgården Hockey. Helt jävla underbar seger idag. Fantastisk moral av grabbarna, något som jag saknat större delen av säsongen. Och en riktigt bra stämning dessutom. Vi är störst på läktaren i år - bara att konstatera.

Det känns som att vi är för bra för att missa slutspel men med det här laget så kan man bara inte ta ut något i förskott - de har gjort mig jävligt besviken och jävligt glad. Varenda jävla match är viktig och som det känns nu är 55 omgångar enbart en fördel. Nu när man vant sig vid match varannan dag så vill man inte vara utan det.

HÄRLIGA DJURGÅRN!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:tvingas jobba över så man missar första 20 minutrarna och får istället se ett totalt under isen spelandes DIF i andra.Bremberg får ensam ta på sig det faktum att vi ligger under. Hans fel att frölunda kvittera och sedan den ruttna straffen. Jag hade slagit en bättre straff för tusan!

Var också irriterad på Linkan ett tag, men nu när man kommit till sans lite så är det bara att inse.
-Är det nån DIF-spelare som har "tillåtelse" att göra några tabbar här&där så måste det väl ändå vara Linkan.
Lek lite med tanken & fundera på hur långt efter MIF vi hade legat i tabellen utan Herr Bremberg.

Segern ikväll var på det viset en smula motsägelsefull.
Nästan första matchen som DIF vinner utan att Bremberg dominerar, brukar ju betyda torsk.

Känns nog skönt för det andra killarna att visa för sig själva att det visst går att vinna utan Linkans magiska handleder.
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Alltså, jag tycker att Claesson är en rätt hyfsad domare. Ikväll tog han flera såna där riktigt irriterande ryggsäckshakningar som sabbar något fruktansvärt och som förmodligen har givit äckelfärjestad ett och annat sm-guld.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mforce skrev:Alltså, jag tycker att Claesson är en rätt hyfsad domare. Ikväll tog han flera såna där riktigt irriterande ryggsäckshakningar som sabbar något fruktansvärt och som förmodligen har givit äckelfärjestad ett och annat sm-guld.
tycker jag med, framförallt när han INTE tog utvisning för gnabb & stök framför målen efter avblåsningar.

Ok , det var nån DIF-utvisning som kändes lite väl petig, men så är det väl varje match...?
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Så gött!! Otroligt skön seger. Eloge till grabbarna på iset, som inte gav upp.
Åhh, en sådan härlig dag! Djurgårn vann, Djurgårn vann!

En sann djurgårdare kastar aldrig in handduken!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:tvingas jobba över så man missar första 20 minutrarna och får istället se ett totalt under isen spelandes DIF i andra.Bremberg får ensam ta på sig det faktum att vi ligger under. Hans fel att frölunda kvittera och sedan den ruttna straffen. Jag hade slagit en bättre straff för tusan!

Var också irriterad på Linkan ett tag, men nu när man kommit till sans lite så är det bara att inse.
-Är det nån DIF-spelare som har "tillåtelse" att göra några tabbar här&där så måste det väl ändå vara Linkan.
Lek lite med tanken & fundera på hur långt efter MIF vi hade legat i tabellen utan Herr Bremberg.

Nästan första matchen som DIF vinner utan att Bremberg dominerar, brukar ju betyda torsk.

Känns nog skönt för det andra killarna att visa för sig själva att det visst går att vinna utan Linkans magiska handleder.
Spelar ingen roll för min del vad det står på en tröja eller hur många poäng ett visst nummer stått för. Agerar man som Bremberg gör vid Frölundas kvittering skall man ha skit. Linkan tillät två Frölunda spelare åka förbi honom i anfallszon och han var inte ens intresserad av att jobba hem. Spelar ingen roll hur stor stjärna man är eller hur viktig för laget man vå vara så uppför man sig inte bara!

Hoppas innerligt att Säcken satsar vidare på Larsson. Känns så mycket tryggare med han i buren.

Snacka om viktig match mot SAIK. Typiskt att de kan ligga hemma och ladda medan vi saknar våra 4 viktigaste pjäser pga en Kalle Anka turnering....
JA

Inlägg av JA »

mforce skrev:Alltså, jag tycker att Claesson är en rätt hyfsad domare. Ikväll tog han flera såna där riktigt irriterande ryggsäckshakningar som sabbar något fruktansvärt och som förmodligen har givit äckelfärjestad ett och annat sm-guld.
Det är mycket möjligt. Men han kan ju vara snäll och sätta nivån tidigt i matchen i stället för att ändra den i var och vartannat byte. För övrigt så vill jag poängtera att det var likadant åt bägge håll.

Matchen tyckte jag sög rätt rejält. 3-1 i skott i första perioden säger ju det mesta. Fan, Djurgården såg riktigt jävla nervösa ut under stora delar av matchen och verkade livrädda för att gå över egen blå.
Men att vinna ändå, herregud alltså...

Väl kämpat!
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Lite extraplus att dela ut:

Jimpa var riktigt jävla taggad ikväll, smällde på ordentligt, därmed en bra kapten!!

Otto såg också ut att "vilja" vara med, tog för sig på ett grymt sätt.

Plus också till Linkan som producerar poäng trots lite mindre bra spel, det bevisar hans storhet.

Och det största jävla pluset till hela laget & publiken som visar en jäkla moral och ställer upp för varann. Idag hjälptes alla åt (både spelare & klack) och då ser vi hur det går. Då är vi riktigt jäkla svårslagna.

Det var härligt ikväll! Man blir varm inombords....
Blue Brigade Sthlm
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Vadå ska inte Linkan o co vara med mot Saik?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Spelar ingen roll för min del vad det står på en tröja eller hur många poäng ett visst nummer stått för. Agerar man som Bremberg gör vid Frölundas kvittering skall man ha skit. Linkan tillät två Frölunda spelare åka förbi honom i anfallszon och han var inte ens intresserad av att jobba hem. Spelar ingen roll hur stor stjärna man är eller hur viktig för laget man vå vara så uppför man sig inte bara!

Hoppas innerligt att Säcken satsar vidare på Larsson. Känns så mycket tryggare med han i buren.

Snacka om viktig match mot SAIK. Typiskt att de kan ligga hemma och ladda medan vi saknar våra 4 viktigaste pjäser pga en Kalle Anka turnering....
Spelar det ingen roll vad det står på tröjan??

Men kära du ta då och kolla lite närmare på #6......... ( du talar emot dej själv)

SEn en annan sak, när en sådan fjant som Niemi ger sig på Linkan då måste spelarna i DIF reagera snabbare & våldsammare.

Thörn är riktigt bra i dag.. Härligt.

Undra om Jack Daniel som för övrigt kallade mej okunnig, var nöjd med Daniel Larsson idag, hur många världsklassräddningar ville du ha?

Vad skönt det va att Linkan hängde dit den i öppen kasse.

Finns det något gnälligare lag än V:F, N.Andersson & Kallio hängde hos domaren.

Diving = V:F

Att det alltid ska vara Bäckmans lag som är så odisciplinerade.

3 poäng till Djurgården....
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Västra Frölunda = VF blev Frölunda Indians = FI = Feministiskt iniativ ?
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Jag vill tacka samtliga som befann sig i Globen idag, och speciellt dem som satt i kurvan. Stämningen som gestaltade sig i den 3:e perioden är enligt min mening det bästa vi har skapat den här säsongen, med undantag av storsatsningen. Jag vill även gå så långt så att jag säger att DIF aldrig skulle ha klarat det här utan oss.

Keep up the good work!
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Elias skrev:Jag vill tacka samtliga som befann sig i Globen idag, och speciellt dem som satt i kurvan. Stämningen som gestaltade sig i den 3:e perioden är enligt min mening det bästa vi har skapat den här säsongen, med undantag av storsatsningen. Jag vill även gå så långt så att jag säger att DIF aldrig skulle ha klarat det här utan oss.

Keep up the good work!
WORD!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
taddis
Kontakt:

Inlägg av taddis »

Elias skrev:Jag vill tacka samtliga som befann sig i Globen idag, och speciellt dem som satt i kurvan. Stämningen som gestaltade sig i den 3:e perioden är enligt min mening det bästa vi har skapat den här säsongen, med undantag av storsatsningen. Jag vill även gå så långt så att jag säger att DIF aldrig skulle ha klarat det här utan oss.

Keep up the good work!
Jag måste bara instämma, det kändes som om att vi lyfte fram DIF till seger i tredje perioden. Grym stämning!

Även skönt att se Linkan tända till på _riktigt_ i tredje, han jagade en Frölunda'it över egen blå o satt in tacklingen precis vid DIF-båset. Resten av matchen var gruffig (som jag älskar hockey, tacklingar > hockey).

S-tan va grym match och stäming. Denna säsongs bästa förutom satsningen då.

Stava (vem bryr sig en kväll som denna)?

forza DIF!!
Skriv svar