Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - IK Oskarshamn 18/9 2013

Inlägg av Henke95 »

ciirree skrev:
Henke95 skrev:
ciirree skrev:Enda positiva som funnits med denna långa väntan på match är ju att vi nu får match den 4 November då det egentligen är ett aslångt uppehåll från 1-11 November :D mindre än 12 timmar kvar!
Till vadå?
Haha 24 tim menar jag.. till match! Jag ville så gärna att de skulle vara 12 så jag skrev d ;)
Jag anade det men man vet aldrig.. :wink:
Victory is sweetest when you've known defeat.
ciirree

Inlägg av ciirree »

android skrev: Det är inte DIFs primära uppgift att skicka mail. Sluta gnäll.
Kanske inte deras primära uppgift men vi vill ju bara att dem ska marknadsföra de på ett bättre sätt så de lockar fler fans :)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Henke95 skrev:
Jag anade det men man vet aldrig.. :wink:
Haha ;) 8)
20002001

Inlägg av 20002001 »

Ska bli kul med hockey igen, det är mycket DIF nu. Så jävla kul!

Dra med er en extra polare så når vi över 5000 imorgon, kom igen nu!
Vi ses där!

Vi ska upp i år Djurgårn!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Det är väl inte jätteförvånande med svaga siffror för hockeyn nu.

Fotbollen är het med en ny arena och vädret är fortsatt bra.

Dessutom är vi precis i början på en serie som är väldigt lång.

Även om man alltid hoppas på en siffra över 5k kan vi knappast räkna med detta, inte minst då väldigt många kan tänkas tokladda inför ett kommande derby.
Jaa, jo jo, kanske det...eller, neeeh!
Eller säkert jämfört med västkusten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sudden
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

DIF Hockey är sjukt trötta alltså. Tänker på DIFTV, marknadsföring etc.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:Det är väl inte jätteförvånande med svaga siffror för hockeyn nu.

Fotbollen är het med en ny arena och vädret är fortsatt bra.

Dessutom är vi precis i början på en serie som är väldigt lång.

Även om man alltid hoppas på en siffra över 5k kan vi knappast räkna med detta, inte minst då väldigt många kan tänkas tokladda inför ett kommande derby.
Jaa, jo jo, kanske det...eller, neeeh!
Eller säkert jämfört med västkusten

Det jag menade med "bra väder" är att det inte är regn och rusk, blåser halv storm är runt noll grader samt mörkt vid 17:00.... DVS hockeyväder.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har svårt att tro att vädret påverkar hockeypubliken.

Ifjol var vi under 5000 pers en match. 4958 st mot Troja i mitten på januari. Just nu känns det som vi riskerar att hamna under 5000 redan match nummer två. Vilket är något skrämmande.
Expert.
Charles F

Inlägg av Charles F »

Eller så skiter vi som faktiskt ska på matchen (vilket jag förutsätter att de flesta på detta forum ska) i vad som är eller inte är gjort och fokuserar på vad som komma skall!

Mindre än 10 timmer kvar...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Om jag skall vara ärlig så tror jag Djurgården Hockey och de som arbetar kring matcherna blivit lite för bortskämda. Man har trott att eftersom vi sålt så bra med säsongskort samt efter den trevliga inledningen i European Trophy att Hovet liksom skall fylla sig självt... Borde vara tämligen uppenbart att så inte kommer ske framöver. Man måste verkligen kämpa för att få folk till matcherna och jag hoppas man tar till sig den ofta rätt konstruktiva kritik som framförs.

Jag och många andra förstår ju absolut att det är ett svårt ekonomiskt läge och att vi har en bantad budget på alla plan, men istället för att lägga ner energi på annat så kanske man som ansvariga skall sätta sig ner och diskutera kring hur man gör för att locka marginalsupportrar till matcherna? Det är trots allt publiktillströmningen som är kärnan i verksamheten.

Tror dock man resonerar som så att "Äh Oskarshamn en sketen onsdag i serieinledningen, det är ingen katastrof att vi har dåligt med publik", men tycker det är ett lite farligt tankesätt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Den andra hemmamatchen för säsongen ska ju alltid ha lite extra också, premiär-hypen som hänger kvar lite. Speciellt nu när vi inte fick någon hockey på en vecka.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är det inte väldigt vanligt att det just blir en "baksmälla" efter stormatcher (om vi nu får kalla en match mot Troja just det...)? Känns som det nästan alltid är fallet, samma efter derbyn, JK-dagen etc.

Marginalsupportrar som sitter i förväg och funderar på att gå på matcher väljer i det här fallet premiären och planerar in nästa besök några veckor senare?

Menar inte det här som en bortförklaring, utan snarare ett än större skäl att lägga energi på att få hit folk.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Första matchen var lite lam, tyvärr. Vill se mer känslor, svett och tårar -- lite det spåret Sörensen var inne på i sitt spel. Då återkommer marginalfolket tror jag. Hur man än vrider och vänder på det så vill marginalåskådare primärt bli underhållna. Det är bara att fejsa facts.

Säger inte att laget spelade dåligt som helhet, inser att det är svårt att bjuda på show samtidigt som man vinner mot ett spelförstörande defensivt lag. Men faktum kvarstår.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81

Inlägg av mb81 »

sensei skrev:Första matchen var lite lam, tyvärr. Vill se mer känslor, svett och tårar -- lite det spåret Sörensen var inne på i sitt spel. Då återkommer marginalfolket tror jag. Hur man än vrider och vänder på det så vill marginalåskådare primärt bli underhållna. Det är bara att fejsa facts.

Säger inte att laget spelade dåligt som helhet, inser att det är svårt att bjuda på show samtidigt som man vinner mot ett spelförstörande defensivt lag. Men faktum kvarstår.
Tycker ändå det var mycket underhållnig. En vändning i sista perioden, horribla domslut, hets mot domaren, hyllningen för Jimmie. Jag om jag nu inte hade säsongskort skulle varit sugen på mer efter denna match!
Ok att man inte tjänar några stålar direkt på det men har väl inte marknadsförts så mycket att det är gratis för medlemmar idag?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
sensei skrev:Första matchen var lite lam, tyvärr. Vill se mer känslor, svett och tårar -- lite det spåret Sörensen var inne på i sitt spel. Då återkommer marginalfolket tror jag. Hur man än vrider och vänder på det så vill marginalåskådare primärt bli underhållna. Det är bara att fejsa facts.

Tycker ändå det var mycket underhållnig. En vändning i sista perioden, horribla domslut, hets mot domaren, hyllningen för Jimmie. Jag om jag nu inte hade säsongskort skulle varit sugen på mer efter denna match!
Ok att man inte tjänar några stålar direkt på det men har väl inte marknadsförts så mycket att det är gratis för medlemmar idag?
Han försöker bara säga att han tror att tacklingar lockar folk utan att använda just ordet tacklingar. Klart att det var en sjukt underhållande tillställning senast som innehöll det mesta.
Expert.
Skriv svar