antti-pekka skrev:Utan att ha sett Rögle tvivlar jag på att Michael och William Nylander kommer att spela kvar där hela säsongen. Rögle säger sig vilja spela en fartfylld hockey och då känns gubben helt fel. Tror att han kommer att ruttna på Hockeyallsvenskan, spela dåligt och mitt under säsongen lägga av på grund av en "hittepåskada". Då kallas även William tillbaka till Modo.
Känns som det gått inflation i ordet fartfylld hockey. Undrar vilken säsong som blir Lilja, Tjänqvist eller Nyllets sista. Kan bli risk för bajenvärvningar.
Lill Nyllet är jävligt haussad för att inte ens har spelat 10 matcher i allsvenskan, undrar verkligen om han håller samma nivå under hela HA. Tror han måste lägga på sig några kilo för att bli en toppspelare i allsvenskan. Skulle bli galen av hans puck-kladd som jag såg en del förra säsongen och tydligen också förra matchen.
Hmm, Troja har på tre matcher gjort två mål och tagit en poäng, i övrigt torskat med 4-0, till och med hemma mot Asplöven.
Och vilka gjorde man de två målen och tog den där enda poängen emot? Ja, just det. :/
Isabo skrev:Hmm, Troja har på tre matcher gjort två mål och tagit en poäng, i övrigt torskat med 4-0, till och med hemma mot Asplöven.
Och vilka gjorde man de två målen och tog den där enda poängen emot? Ja, just det. :/
Det där urusla laget som, tillsammans med fyra andra lag, lyckades kvalificera sig för slutspel i European Trophy, vilket 26 högre rankade lag misslyckades med. Är det korrekt?
Isabo skrev:Hmm, Troja har på tre matcher gjort två mål och tagit en poäng, i övrigt torskat med 4-0, till och med hemma mot Asplöven.
Det där urusla laget som, tillsammans med fyra andra lag, lyckades kvalificera sig för slutspel i European Trophy, vilket 26 högre rankade lag misslyckades med. Är det korrekt?
Men som jag sa till min bänkgranne på Hovet att efter matchen mot oss så kommer det säkert en reaktion. Det hände flera gånger i fjol också att lag från undre halvan som gjort årets match mot oss på Hovet inte var sig själva (eller kanske det var precis vad de var) omgångarna efteråt. Anspänningen av att spela över sin förmåga mot oss knäcker dem när vardagslunken återvänder. Det gör ont att möta Djurgården.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det är jobbigt att vinna mot lag som har flyt och får maxutdelning på allt de gör. En normal afton vinner vi den matchen med 4-0. Det blir många matcher framöver där vi vinner enkelt, och vissa matcher där motståndarna har maxflyt. Det är sånt man får leva med.
Såg förvisso bara med ett halvt öga på VIK vs BIK matchen ikväll men Västerås har hittat rätt med flertalet av importerna, jag undrar ja om jag inte får äta upp mitt tips om att VIK kommer "floppa" (dvs inte komma top3).
Men som jag sa till min bänkgranne på Hovet att efter matchen mot oss så kommer det säkert en reaktion. Det hände flera gånger i fjol också att lag från undre halvan som gjort årets match mot oss på Hovet inte var sig själva (eller kanske det var precis vad de var) omgångarna efteråt. Anspänningen av att spela över sin förmåga mot oss knäcker dem när vardagslunken återvänder. Det gör ont att möta Djurgården.
Jo, precis så. Det är typiskt och precis som det var i fjol. Inte ett dugg förvånad.