DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

20002001 skrev:Godmorgon lads!

Äntligen bortamatch med DIF igen. Om två timmar sätter jag mig i bilen för Eskilsminne-away.

Vinna cupen vinna cupen Djurgården!
Härligt! Då man inte kommer kunna se matchen får du gärna lägga upp en rapport efteråt om du pallar :)
Användarvisningsbild
Enbom

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

1000kr på att SvFF stänger av Prijovic över derbyt.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Enbom skrev:1000kr på att SvFF stänger av Prijovic över derbyt.
Jag har för mig att kort och avstängningar i cupen bara gäller i cupen. men jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Isabo skrev:
Enbom skrev:1000kr på att SvFF stänger av Prijovic över derbyt.
Jag har för mig att kort och avstängningar i cupen bara gäller i cupen. men jag kan ha fel.
Han fick rött direkt. Annorlunda då tror jag.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Haha alltså va. Det är ju Eskil liraren som går in i Prijovic när han ställer sig upp.. Hur kan domaren se det där som att Prijovic gjorde det med mening?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
20002001

Inlägg av 20002001 »

Wahhaaaaaaa!

Efter ett spontant stopp på en bar i Helsingborg efter matchen ( förutom han som kör som tyvärr av förstårliga skäl fick nöja sig med en red bull) så sätter vi nu oss i bilen för att ta oss hem till Stockholm. Vi är nog inte hemma förrens runt 07.00, fucking love it! Som tur är är vi alla fyra lediga imorgon, så det blir att lägga sig vid 07.30, vakna vid 14.00 och börja tagga för hockeyn.

Såg att någon ville ha rapport av matchen, den får du imorgon när jag vaknat men allt jag kan säga är att det satt långt inne.

7 timmar enkel väg för att se DIF i cupen? Fuck yes!

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo

Inlägg av Isabo »

Godnoken skrev:Haha alltså va. Det är ju Eskil liraren som går in i Prijovic när han ställer sig upp.. Hur kan domaren se det där som att Prijovic gjorde det med mening?
Ja han går fram mot Prijovic precis när denne ställer sig upp och sträcker dessutom fram hakan som nån byfåne och far sedan upp i luften som en barnvante. Det är omöjligt att domaren kan ha sett situationen, och hur han i det läget kan ge ett rött kort är en gåta.
Det är dock ingen gåta eller någon överraskning att AB kallar detta för ett överfall.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Fuck it. Kan inte sova längre, det är ju hockey ikväll.

Här kommer en liten reserapport från en riktigt skön, men lång bortaresa.
Mina tre kompisar och jag ( som alltid åker på bortaresor) och turas om en och en att köra lämnade Stockholm runt 09.30. Efter diverse stopp på McDonalds påvägen ner kom vi inte fram till Harlyckans IP runt 18.00. Vi hade tilldeleats en liten sektion, vi Djurgårdare som var där. Skulle tippa att vi kanske var 50-70 pers där vilket får ses som KLART godkänt i en Svenskacupen match mot ett division 2 gäng en onsdag nere i Skåne. Senare anlände även JK:s minibussar till läktaren. Jävligt gullig liten idrottsplats i övrigt.

Matchen då?

Självklart var vi det klart bättre laget men som vanligt har vi otroligt svårt att sätta dit våra chanser. När domaren blåste för halvtid var det fortfarande 0-0 och självfallet blir man lite orolig. Men tillslut sätter Jawo dit ett förlösande 1-0 mål och därefter kändes det lugnt ändå och när Erton gör 2-0 var det avgjort. Prijos utvisning är såklart sjukt onödig känns det som men men.

Stämningen då?
Föga förvånande så vann vi "läktarkampen" och jag tyckte vi skapade riktigt skönt drag matchen igenom, och själv är jag sjukt hes idag.

Efter matchen intog vi en krog inne i centrala Helsingborg och som ni vet vi det här laget stack vi därifrån lite innan midnatt och hemresan blev längre än förväntad och vi var hemma 07.30.

Sjukt kul resa ändå och fy fan vad jag älskar Djurgårdsfamiljen! Vi är så jävla bra

-----

Vaknade vid 10.30, tre timmars sömn men ikväll är det hockey så det är bara att ladda om!
Isabo

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:Fuck it. Kan inte sova längre, det är ju hockey ikväll.

Här kommer en liten reserapport från en riktigt skön, men lång bortaresa.
Mina tre kompisar och jag ( som alltid åker på bortaresor) och turas om en och en att köra lämnade Stockholm runt 09.30. Efter diverse stopp på McDonalds påvägen ner kom vi inte fram till Harlyckans IP runt 18.00. Vi hade tilldeleats en liten sektion, vi Djurgårdare som var där. Skulle tippa att vi kanske var 50-70 pers där vilket får ses som KLART godkänt i en Svenskacupen match mot ett division 2 gäng en onsdag nere i Skåne. Senare anlände även JK:s minibussar till läktaren. Jävligt gullig liten idrottsplats i övrigt.

Matchen då?

Självklart var vi det klart bättre laget men som vanligt har vi otroligt svårt att sätta dit våra chanser. När domaren blåste för halvtid var det fortfarande 0-0 och självfallet blir man lite orolig. Men tillslut sätter Jawo dit ett förlösande 1-0 mål och därefter kändes det lugnt ändå och när Erton gör 2-0 var det avgjort. Prijos utvisning är såklart sjukt onödig känns det som men men.

Stämningen då?
Föga förvånande så vann vi "läktarkampen" och jag tyckte vi skapade riktigt skönt drag matchen igenom, och själv är jag sjukt hes idag.

Efter matchen intog vi en krog inne i centrala Helsingborg och som ni vet vi det här laget stack vi därifrån lite innan midnatt och hemresan blev längre än förväntad och vi var hemma 07.30.

Sjukt kul resa ändå och fy fan vad jag älskar Djurgårdsfamiljen! Vi är så jävla bra

-----

Vaknade vid 10.30, tre timmars sömn men ikväll är det hockey så det är bara att ladda om!
Låter som om det var en riktigt fin resa. Själv hade jag inte möjlighet att åka ner, utan fick sitta med text-tv och min gamla "Hardcoreresan Helsingborg 2003"-tröja på mig och hoppas på att det skulle gå vägen. Men det är klart att vi vann mot Div 2-motstånd. Vi e inte AIK! :)
nevyn

Inlägg av nevyn »

http://www.dn.se/sthlm/polisen-ska-test ... r-i-arena/
Polisen ska testa bengaler i arena
...
Friends Arena får bilda mall för andra stora arenor med skjutbart tak, vilket betyder att testresultatet kommer att gälla också för till exempel Tele 2 Arena, även den i Stockholm.
Kul!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

nevyn skrev:http://www.dn.se/sthlm/polisen-ska-test ... r-i-arena/
...
Friends Arena får bilda mall för andra stora arenor med skjutbart tak, vilket betyder att testresultatet kommer att gälla också för till exempel Tele 2 Arena, även den i Stockholm.
Kul!
Fan vad bra om de legaliserar det. Faran är ju inte när TIFO-grabbarna bränner utan när det kommer spontanbränningar från folk som inte har koll på vad de gör.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
nevyn skrev:http://www.dn.se/sthlm/polisen-ska-test ... r-i-arena/
...
Kul!
Fan vad bra om de legaliserar det. Faran är ju inte när TIFO-grabbarna bränner utan när det kommer spontanbränningar från folk som inte har koll på vad de gör.
Och när folk ska börja protestera och tjafsa mot bengalbrännare genom att börja knuffa och dra i dom när de har en brinnande bengal i händerna.
Expert.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Om någon timme är det dags att ge sig ut mot Arlanda för att ta kvällsflyget till Malmö för Malmö away imorgon!

Två dagars hotellövernattning i Köpenhamn. Love it!

Vi ses! HATA MALMÖ!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Förstår inte hur folk får det att gå ihop med jobb/familj osv. Eller du kanske är egen företagare? Det är stort hur mycket tid du lägger ner oavsett.

Jag kan förstå en kvällsutflykt till trakter nära Stockholm, men Malmö?
Känns förövrigt som bortaresandet varit fullkomligt uselt om man jämför med förra året..Vilket givetvis är tråkigt!
Losing all hope was freedom.
Skriv svar