DIFTV - frågor och önskemål
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: DIFTV - frågor och önskemål
Joel Widerberg, om du läser här; grym debut i DIFTV!
Engagerat, avslappnat, aktuellt och mångsidigt intervjuande. Jävligt bra start från din sida!
Bra jobbat!
Engagerat, avslappnat, aktuellt och mångsidigt intervjuande. Jävligt bra start från din sida!
Bra jobbat!
Säg den glädje som varar
Kan bara instämma. Vilket satans debut! Wille-klass...DIF_Soldier skrev:Joel Widerberg, om du läser här; grym debut i DIFTV!
Bra jobbat!
Instämmer. Se upp bara med ledande frågor 

It's easier to be an asshole to words than to people
- DIF_Soldier
DIFTV med Jimmie! Annars kan det lika gärna läggas ned.
Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Varför är jag inte förvånad. Det måste börja tänkas efter från föreningens håll med vilka man som supporter faktiskt vill se intervju med efter matcherna. Detta var en hyllningsmatch för Jimmie men man tar ett snack med... Måns Krüger. Det duger inte med helt random DIFTV även om det var ett bra antal intervjuer - det MÅSTE ske ett bättre logiskt tänkande kring VEM och VARFÖR.
Ledsen att det blir jag som hela tiden klagar, men jag tycker bara att det är så sjukt märkligt; En intervju med Ölvestad är bland det mest glasklara beslut man kan ta med tanke på att det var "hans" match.
Det är inte intervjuskygge Tim Eriksson vi snackar om, det är Jimmie som ALLTID ställer upp. Speciellt nu med tanke på hans egen avtackning. Det hade gått att ordna så lätt om man bara tänkt till ordentligt.
Jag kan verkligen inte greppa tankegången, alls. Visst, det skrevs en artikel inför hyllningen med följdfrågor som hör till. Men essensen i journalistik är väl att man följer upp händelser och tar tillvara på riktigt speciella ögonblick?
Fan, fram till Jimmie direkt när han kliver bort från isen med mikrofonen i ansiktet och få honom att svara så autentiskt som det ju blir - fånga intryck och ögonblick! Sånt här FÅR INTE degas bort.
Kom igen, ni är bättre än så här.
Ledsen att det blir jag som hela tiden klagar, men jag tycker bara att det är så sjukt märkligt; En intervju med Ölvestad är bland det mest glasklara beslut man kan ta med tanke på att det var "hans" match.
Det är inte intervjuskygge Tim Eriksson vi snackar om, det är Jimmie som ALLTID ställer upp. Speciellt nu med tanke på hans egen avtackning. Det hade gått att ordna så lätt om man bara tänkt till ordentligt.
Jag kan verkligen inte greppa tankegången, alls. Visst, det skrevs en artikel inför hyllningen med följdfrågor som hör till. Men essensen i journalistik är väl att man följer upp händelser och tar tillvara på riktigt speciella ögonblick?
Fan, fram till Jimmie direkt när han kliver bort från isen med mikrofonen i ansiktet och få honom att svara så autentiskt som det ju blir - fånga intryck och ögonblick! Sånt här FÅR INTE degas bort.
Säg den glädje som varar
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
DIF borde ha en anställd som ENDAST jobbar med hemsidan och dess innehåll. Även om det inte finns så mycket pengar just nu så måste man förstå hur viktigt det är med en uppdaterad och bra hemsida. Det skapar mer surr om föreningen.DIF_Soldier skrev:Varför är jag inte förvånad. Det måste börja tänkas efter från föreningens håll med vilka man som supporter faktiskt vill se intervju med efter matcherna. Detta var en hyllningsmatch för Jimmie men man tar ett snack med... Måns Krüger. Det duger inte med helt random DIFTV även om det var ett bra antal intervjuer - det MÅSTE ske ett bättre logiskt tänkande kring VEM och VARFÖR.
DIF!
Men vafan lägg ner klagomålen. Seriöst, vilket annat lag har bättre hemsida än oss, och har en egen "kanal" med intervjuer som alltid är mitt i prick?
- DIF_Soldier
Intervjuerna var ju alltså inte mitt i prick den här gången, det är ju det som är problemet om du läser igen. Oavsett vad du anser om DIFTV gentemot andra klubbar ska väl inte vår utveckling stanna av för det? Då slutar det med att man blir omsprungen.Kungen skrev:Men vafan lägg ner klagomålen. Seriöst, vilket annat lag har bättre hemsida än oss, och har en egen "kanal" med intervjuer som alltid är mitt i prick?
I det här fallet var det helt enkelt för dåligt, oavsett vad Växjö Lakers pysslar med. Det handlar väl ändå om att förbättra sin egen verksamhet. Att ta det cool bara för att man anser sig bäst är definitivt inget stadigt argument, om det är vad du antyder.
Men det är inte alls det jag pratar om ens - det handlar om nåt så mycket enklare; en vanlig intervju. Jimmies match är lika med intervju med Jimmie. Är det så svårt att dra den parallellen verkligen?
Detta var en once in a lifetime-grej som slarvades bort och som gått förlorad. Det kräver en tillsägelse.
Jag ska inte behöva läsa i aftonbladet vad Ölvestad kände för hyllningen. Det SKA finnas att tillgå på difhockey.se. Detta är fullständigt glasklart. Jag det ska inte behöva ta upp det, men tvingas av nån outgrundlig anledning göra det ändå.
Jag kan verkligen inte begripa det. Det går inte ihop.
Säg den glädje som varar
Du Finnspångs Elvis, du får jämföra med övriga hemsidor i allsvenskan. Och de flesta andra allsvenska sidor ser ut att vara byggda av dig, i slöjden, i Finnspångs Komvux, i MS Paint.
- DIF_Soldier
Exakt! Det var precis det som var meningen - då ser ju vår hemsida bättre ut. ClipArt var mitt primära verktyg.
Är dock hyfsat säker på att DIFs mål är att inte anpassa sin verksamhet till Allsvenskan mer än vad nöden kräver.
Men, angående vad jag faktiskt pratar om anser du...?
Är dock hyfsat säker på att DIFs mål är att inte anpassa sin verksamhet till Allsvenskan mer än vad nöden kräver.
Men, angående vad jag faktiskt pratar om anser du...?
Säg den glädje som varar
Jag tycker jobbet kring hemsidan ser lite slött ut just nu.. Ingen riktig statistik, utan bara spelschema - och matchen mot Troja är inte ens uppdaterad än med mål osv. Intervju med Jimmy vore väl en självklarhet liksom!? Är det inte någon som vill engagera sig eller vadå? En statistik sida är väl inte så svårt att lägga upp exempelvis, vi hade ju en för 2 säsonger sedan!
DIF-Hockeys egentliga huvudsyssla är ishockey. Vi kanske inte har råd med en heltidsanställd som enbart ska fixa hemsida/intervjuer. Därför prioriters hockeyn i det här fallet.
Men är det så att ni som klagar kan arbeta med statistik/intervjuer på er fritid så skulle de säkert låta er jobba som praktikanter. Gör något istället för att bara klaga.
Men är det så att ni som klagar kan arbeta med statistik/intervjuer på er fritid så skulle de säkert låta er jobba som praktikanter. Gör något istället för att bara klaga.
- DIF_Soldier
Min kritik gällde alltså inte hur mycket eller lite DIFTV som produceras. Det gällde de ansvarigas eftertänksamhet gällande vilket intervjuobjekt man väljer i speciella sammanhang såsom avtackningsmatcher. Har med logiskt tänkande att göra, inte pengar.Kungen skrev:DIF-Hockeys egentliga huvudsyssla är ishockey. Vi kanske inte har råd med en heltidsanställd som enbart ska fixa hemsida/intervjuer. Därför prioriters hockeyn i det här fallet.
Säg den glädje som varar
Lustigt att läsa personers kommentarer som försvarar minsta lilla kritik med både näbbar och klor. Soldatens konstruktiva kritik är ju helt befogad och det borde vara enkelt för ansvariga tt inte göra om samma misstag till nästa tillfälle. Jobbar man för sveriges anrikaste hockeyförening måste man kunna ta kritik, som i detta fallet bara är konstruktivt.
Det har ju inte ett dugg med pengar att göra, man valde helt enkelt helt fel person att intervjua.
Med det sagt har hemsidan ryckt upp sig avsevärt, men tråkigt att en intervju med Jimmie aldrig dök upp.
Det har ju inte ett dugg med pengar att göra, man valde helt enkelt helt fel person att intervjua.
Med det sagt har hemsidan ryckt upp sig avsevärt, men tråkigt att en intervju med Jimmie aldrig dök upp.
Losing all hope was freedom.
Äsch, ni låter som kärringen med en skinka under armen som gnäller över att hon inte har bröd.Raus skrev:Lustigt att läsa personers kommentarer som försvarar minsta lilla kritik med både näbbar och klor. Soldatens konstruktiva kritik är ju helt befogad och det borde vara enkelt för ansvariga tt inte göra om samma misstag till nästa tillfälle. Jobbar man för sveriges anrikaste hockeyförening måste man kunna ta kritik, som i detta fallet bara är konstruktivt.