Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Honken »

Malmö troja-Ljungby 4-0, 4 PP1 mål
Mora verkar ha fått till offensiven 12 mål i allsvenskan och tror att det var 26 mål på 8 försäsongsmatcher.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Vad har hänt med Karlskrona?

17-3 i skott och 3-0 mot Rögle efter halva matchen måste man ändå se som en bedrift. Dessutom 6-0 borta mot Asplöven i 1a omgången.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm19 skrev:Vad har hänt med Karlskrona?

17-3 i skott och 3-0 mot Rögle efter halva matchen måste man ändå se som en bedrift. Dessutom 6-0 borta mot Asplöven i 1a omgången.
Helt klart kan KHK bli årets överraskning, måste erkänna att jag är dåligt påläst där.
Inte så upphetsande att skaffa sån kunskap
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Oj, Karlskrona tuffar verkligen på. Skönt att se att någon annan "toppkandidat" underpresterar.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag ser den matchen nu mellan KHK och RBK - måste säga att det är riktigt överraskande bra spel av Karlskrona. Diciplinerat!

W.Nylander: Högst inblandad i KHKs 4-0 mål när han tar 1 helt varv runt i anfallszon, lite sånt man ser i P15 nivå då man "divar". Han missar iallafall målet och i spelomvändningen gör KHK 4-0. Rögle spelade 4-3 och hade ställt upp, men han spelar helt oansvarigt!

Missförstå mig inte, han är ju en av Sveriges bästa talanger - men sånt ska man fan lära sig i tid!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:Jag ser den matchen nu mellan KHK och RBK - måste säga att det är riktigt överraskande bra spel av Karlskrona. Diciplinerat!

W.Nylander: Högst inblandad i KHKs 4-0 mål när han tar 1 helt varv runt i anfallszon, lite sånt man ser i P15 nivå då man "divar". Han missar iallafall målet och i spelomvändningen gör KHK 4-0. Rögle spelade 4-3 och hade ställt upp, men han spelar helt oansvarigt!

Missförstå mig inte, han är ju en av Sveriges bästa talanger - men sånt ska man fan lära sig i tid!
Snygg kontring där, inget kladd.

Tur för Nylander Jr. att han inte har öppen mun och spelar i blå tröja på Hovet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:
ciirree skrev:Jag ser den matchen nu mellan KHK och RBK - måste säga att det är riktigt överraskande bra spel av Karlskrona. Diciplinerat!

Snygg kontring där, inget kladd.

Tur för Nylander Jr. att han inte har öppen mun och spelar i blå tröja på Hovet

Haha!
Ja riktigt snygg, Karlskrona är ett helt annat lag i år. Ser riktigt bra ut. Kan man dessutom hålla detta så har dem +10 och 6 p efter 2 matcher. Haha vem trodde de.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Hann aldrig slänga in något tips, men jag trodde inte att KHK skulle kunna knipa en PO-plats. Att man skulle vara bättre än förra året kändes tämligen självklart dock. Nu däremot är känslan att KHK definitivt kan ta sig hela vägen till PO. IKO ser hittills ut att floppa en aning. Trodde att de skulle vara med och slåss om en topp 3-plats.
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

Kollar man KHKs spelare så har dom ganska många stora namn i allsvenskt perspektiv. Så är inte speciellt förvånad då dom satsat stenhårt denna säsong
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ska Rögle bli denna säsongs Djurgården?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev:Ska Rögle bli denna säsongs Djurgården?
Receptet är iaf detsamma, mycket gamlingar som ska producera....och Tjärnqvist jr.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag käne spontant redan innan säsongen började att både Rögle och Timrå skulle få det tufft. Hittills har man ju börjat sämre än vi gjorde förra säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:
Receptet är iaf detsamma, mycket gamlingar som ska producera....och Tjärnqvist jr.
Haha, jag skulle inte byta någon av våra spelare mot Tjärnqvist jr.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Grejen är också denna hype runt Nylanders. Ni som inte såg matchen, ni skulle sett minen Nylander Senior fick när han blev hårt tacklad av en Karlskrona spelare, typ: "Fan, här fanns ingen respekt"
Så sjukt skönt att se :D
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast när man tänker efter är väl detta (Rögle) i stort sett samma lag som slutade 7:a i AS för två år sen. Det enda man egentligen har gjort bra de senaste två åren är KS.
Låst