"Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande."

Man får kuppa lite och spela den i högtalarna i hans lokala snabbköp eller annat liknande. Man kapar hans favoritradiokanal (Absolute Banjo 101,1) och lirar den där. Förutom det självklara då att köra den så mycket man bara kan när de gästar hovet.Túrin Turambar skrev:Oskarshamns tränare till Aftonbladet på frågan vilka bortamatch som är jobbigast:
"Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande."
Min favorittränare (efter Zabel). Aldrig sett en mer ärlig och rak tränare på presskonferenser.Túrin Turambar skrev:Oskarshamns tränare till Aftonbladet på frågan vilka bortamatch som är jobbigast:
Alltså, ordet "skandal" slängs ju runt allt för mycket i skvallerpressen, men att det över huvud taget blir fel ifrån första början är ju inget annat än bedrövligt och knappast värdigt Allsvenskan. Jag vet att det är mer budget och mindre prestige än i SHL, men varenda jävel på Hovet, linjemän och trojaspelare inkluderade, ser ju på jumbotronen att han är på pucken med klubban innan den går i mål, så frågan är ju varför inte måldomaren gör det.seppuko skrev:Det här med skandal. Det var en skandal att han bedömde fel från första början. Jag såg (sitter näst högst upp på långsidan) att det var en klubba på pucken. Sen är det någon/något som får han att videokolla en gång till och gör sedan rätt beslut. Är det då en skandal? Jag ser det som ett vågat beslut som ger en stor eloge till domaren. Är det verkligen en skandal när allt till syvende och sist blir alldeles korrekt?
Hockey handlar ju dock inte om varken absolut eller poetisk rättvisa, utan den större bilden är trovärdigheten i sporten och respekten för de som dömer.seppuko skrev:Det här med skandal. Det var en skandal att han bedömde fel från första början. Jag såg (sitter näst högst upp på långsidan) att det var en klubba på pucken. Sen är det någon/något som får han att videokolla en gång till och gör sedan rätt beslut. Är det då en skandal? Jag ser det som ett vågat beslut som ger en stor eloge till domaren. Är det verkligen en skandal när allt till syvende och sist blir alldeles korrekt?
Förstår hur du tänker, men i detta fall handlade det ju snarare om att de bedömde fel sekvens alternativt inte kunde genomföra det jobb de har, att se vad som hände. Det är ju ställt utom allt rimligt tvivel för vem som helst vad som är sist på pucken, nämligen en klubba. Då ska det inte bli fel, utan om det då blir fel så ligger problemet hos videobedömningen som faktiskt finns till för att det ska bli rätt.sensei skrev:Hockey handlar ju dock inte om varken absolut eller poetisk rättvisa, utan den större bilden är trovärdigheten i sporten och respekten för de som dömer.seppuko skrev:Det här med skandal. Det var en skandal att han bedömde fel från första början. Jag såg (sitter näst högst upp på långsidan) att det var en klubba på pucken. Sen är det någon/något som får han att videokolla en gång till och gör sedan rätt beslut. Är det då en skandal? Jag ser det som ett vågat beslut som ger en stor eloge till domaren. Är det verkligen en skandal när allt till syvende och sist blir alldeles korrekt?
Nästa gång det blir "överklaganden" så är det vi som förlorar på det. Så totalt sett så vinner inte DIF som lag något i längden på detta nya "överklagandesystem", däremot förlorar hockeyn stort i trovärdighet om man öppnar upp för denna farsartade process.
Så ja -- det är bättre att domaren dömer en gång och sen är det bra och att det då ibland blir "fel", än att det skall diskuteras i 10-minuterspauser i varenda jäkla match framöver.
Jag förstår hur du tänker ocksåseppuko skrev:Förstår hur du tänker, men i detta fall handlade det ju snarare om att de bedömde fel sekvens alternativt inte kunde genomföra det jobb de har, att se vad som hände. Det är ju ställt utom allt rimligt tvivel för vem som helst vad som är sist på pucken, nämligen en klubba. Då ska det inte bli fel, utan om det då blir fel så ligger problemet hos videobedömningen som faktiskt finns till för att det ska bli rätt.sensei skrev:Hockey handlar ju dock inte om varken absolut eller poetisk rättvisa, utan den större bilden är trovärdigheten i sporten och respekten för de som dömer.seppuko skrev:Det här med skandal. Det var en skandal att han bedömde fel från första början. Jag såg (sitter näst högst upp på långsidan) att det var en klubba på pucken. Sen är det någon/något som får han att videokolla en gång till och gör sedan rätt beslut. Är det då en skandal? Jag ser det som ett vågat beslut som ger en stor eloge till domaren. Är det verkligen en skandal när allt till syvende och sist blir alldeles korrekt?
Nästa gång det blir "överklaganden" så är det vi som förlorar på det. Så totalt sett så vinner inte DIF som lag något i längden på detta nya "överklagandesystem", däremot förlorar hockeyn stort i trovärdighet om man öppnar upp för denna farsartade process.
Så ja -- det är bättre att domaren dömer en gång och sen är det bra och att det då ibland blir "fel", än att det skall diskuteras i 10-minuterspauser i varenda jäkla match framöver.
Nej, men det är ju uttryckligen så det inte skall fungera -- att den som skriker högst skall få rätt. Jag hade för sportens skull föredragit att domaren viftar bort klagomål även om jag givetvis kortsiktigt är glad att vi fick mål.seppuko skrev:Och som ett tillägg. Jag brukar inte klaga om ett korrekt mål bedöms bort för att det är omöjligt att se vart pucken är (under benskydd eller liknande) utan då är det bara att köpa "felet". Nu var det jättetydligt och då anser jag inte att någon förlorar på det.
Sen har man ju hört efteråt att _ingen_ Trojaspelare/ledare klagade på bedömningen som gjordes om, då borde ju domarna känt själva att något blivit fel? Så jag anser inte att de gjorde en ny bedömning pga trycket, utan snarare att alla våra kaptener var framme och påvisade att ett fel begåtts, ingen Trojakapten var framme för att motbevisa det.
Absolut, kan hålla med dig. Men som det ryktats om i andra trådar, om att de bara kollat utifall att det var en sparkrörelse med skenan över isen och inte ställt "rätt" fråga till videobedömaren. Om det nu var så det skedde, så kanske denna händelse förbättrar videobedömningsförfarandet. Blir inte det en positiv effekt då? Av denna skandal?sensei skrev:Nej, men det är ju uttryckligen så det inte skall fungera -- att den som skriker högst skall få rätt. Jag hade för sportens skull föredragit att domaren viftar bort klagomål även om jag givetvis kortsiktigt är glad att vi fick mål.seppuko skrev:Och som ett tillägg. Jag brukar inte klaga om ett korrekt mål bedöms bort för att det är omöjligt att se vart pucken är (under benskydd eller liknande) utan då är det bara att köpa "felet". Nu var det jättetydligt och då anser jag inte att någon förlorar på det.
Sen har man ju hört efteråt att _ingen_ Trojaspelare/ledare klagade på bedömningen som gjordes om, då borde ju domarna känt själva att något blivit fel? Så jag anser inte att de gjorde en ny bedömning pga trycket, utan snarare att alla våra kaptener var framme och påvisade att ett fel begåtts, ingen Trojakapten var framme för att motbevisa det.
Se klippet med Breitholz och Garpen på after ice, de är inne på väldigt liknande resonemang.