Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Henke95 »

Malmö genrepade ikväll hemma mot Växjö med resultatet 1-6 i baken efter 50 minuter (matchen avbröts sedan p.g.a. "strömavbrott"). Självklart säger inte det här särskilt mycket men jag ser inte Malmö som den toppkandidat många rankat de som.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Din överdrift, nevyn, passade inte alls in i sammanhanget. Fullständigt malplacerad. Jag är bara realist. INGEN kan VETA hur det kommer att gå, så man kan bara gå på den fakta som finns att tillgå. Den faktan råkar just nu tala väldigt starkt till vår fördel. Ni som inte kan se sambandet mellan den faktan och det faktum att vi är favorittippade har tämligen svag analytisk förmåga, vill jag påstå. No offence...

Och "for the record": Jag kan inte erinra mig en enda gång då jag har buat åt laget.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Själv tror jag inte att det spelar någon roll hurvida vissa tyckare rankar oss som etta eller inte. Klarar vi inte av att prestera på grund av att MrMadhawk tror att vi vinner serien så har vi inte psyke nog att klara av en kvalserie ändå.

Det är bara att inse att heter man Djurgårdens IF så kommer man aldrig att vara en sann underdog i en serie som Allsvenskan, åtminstone inte på några år till. Så det är bara försöka banka in en vinnarkultur i laget så att dom klarar av att prestera trots favoritskapet. Och personligen känner jag mig väldigt trygg i att Tony Zabel och Challe är rätt män för uppdraget, båda vet och är väldigt tydliga med att förmedla vad det innebär att få representera DIF.
Bra post, jag håller med dig fullt ut.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tror fortfarande att om vi inte hade gjort det så bra på försäsongen hade vi nog tippats runt 4-6 i tabellen. Någon kanske hade satt oss topp tre, men inte många. Ingen hade sett oss som favoriter till att vinna serien. Alla hade slängt sig med argument som "ja, det blir tufft för man tappar ju spelgeniet Linkan Bremberg, den fantastiska Erik Gustafsson, den rutinerade Granath, o.s.v.". Rent skitsnack, med andra ord.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:Jag tror fortfarande att om vi inte hade gjort det så bra på försäsongen hade vi nog tippats runt 4-6 i tabellen. Någon kanske hade satt oss topp tre, men inte många. Ingen hade sett oss som favoriter till att vinna serien. Alla hade slängt sig med argument som "ja, det blir tufft för man tappar ju spelgeniet Linkan Bremberg, den fantastiska Erik Gustafsson, den rutinerade Granath, o.s.v.". Rent skitsnack, med andra ord.
Självklart. Journalister är ryggradslösa kappvändare som gör vad som helst för att haka på i stimmet. Det vet vi ju om.
Säg den glädje som varar
nevyn

Inlägg av nevyn »

Metal Machine skrev:Din överdrift, nevyn, passade inte alls in i sammanhanget. Fullständigt malplacerad. Jag är bara realist. INGEN kan VETA hur det kommer att gå, så man kan bara gå på den fakta som finns att tillgå. Den faktan råkar just nu tala väldigt starkt till vår fördel. Ni som inte kan se sambandet mellan den faktan och det faktum att vi är favorittippade har tämligen svag analytisk förmåga, vill jag påstå. No offence...

Och "for the record": Jag kan inte erinra mig en enda gång då jag har buat åt laget.
Jag ifrågasätter inte att vi är favorittippade, jag lobbar för att vi DIF-fans, som upplevt de senaste två säsongerna, bör vara smartare än media.

Och lugna dig med din "my way or the highway"-attityd. Det går ju inte att diskutera om du direkt avskriver alla som inte som tycker exakt som du.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:Jag tror fortfarande att om vi inte hade gjort det så bra på försäsongen hade vi nog tippats runt 4-6 i tabellen. Någon kanske hade satt oss topp tre, men inte många. Ingen hade sett oss som favoriter till att vinna serien. Alla hade slängt sig med argument som "ja, det blir tufft för man tappar ju spelgeniet Linkan Bremberg, den fantastiska Erik Gustafsson, den rutinerade Granath, o.s.v.". Rent skitsnack, med andra ord.
Självklart. Journalister är ryggradslösa kappvändare som gör vad som helst för att haka på i stimmet. Det vet vi ju om.
Absolut. Men återigen. Den försäsongen vi gjort har typ bara FBK gjort bättre (Samma typ av motstånd, bättre resultat). Att som betald expert inte tippa oss 1:a i den sämre serien i Sverige vore fel och det bör alla veta om. Sen att försäsong inte betyder något, låt så vara, men jag ser inte ET som riktigt försäsong, utan en blandning mellan försäsong och tävling.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Bara för att ha det på pränt innan säsongen startar så kan jag säga att jag släpper hur det gått på försäsongen och fortfarande utgår ifrån den trupp vi har och säger att topp 5 är godkänt för mig och kvalserien är ett +.
Jag tror inte vi går upp i år och håller på och trycker in i mitt huvud att det är helt ok enligt planen.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Hoppas kvällens match har fått sexnoll-, femtvå-, och trenolltipparna i matchtråden att landa på jorden. 2p var faktiskt minst 1p mer än jag trodde innan match. Det var detta jag menade med att ET-resultaten inte spelar någon större roll. Vi har ett lag för topp7, möjligen topp5... punkt. Ju snabbare fansen inser det dedto större möjligheter har vi att ta oss till kvalserien.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Ingen kanonstart för tippade bottenlagen Asplöven och Almtuna direkt. Asplöven torskade med 0-6 hemma mot Karlskrona och Almtuna fick storstryk med 8-2 i Mora.

Vår nästa motståndare, Oskarshamn, förlorade med 5-2 borta mot Karlskoga och vad jag har hört så skulle segersiffrorna därifrån kunnat vara ännu större. Synd bara att man ska behöva vänta ända tills på onsdag för nästa match.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag vill också ha det på pränt.

Jag tror på topp 3 och sedan avancemang till SHL
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Märkligt spelschema framöver, om jag inte ser helt fel kommer Oskarshamn ha spelat 3 matcher när de åker till Hovet på onsdag och vi bara 1...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:Märkligt spelschema framöver, om jag inte ser helt fel kommer Oskarshamn ha spelat 3 matcher när de åker till Hovet på onsdag och vi bara 1...

Vi skulle väl mött Malmö på lördag men den flyttades pga en fotbollsmatch?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sjöwall skrev:
-daniel- skrev:Märkligt spelschema framöver, om jag inte ser helt fel kommer Oskarshamn ha spelat 3 matcher när de åker till Hovet på onsdag och vi bara 1...

Vi skulle väl mött Malmö på lördag men den flyttades pga en fotbollsmatch?
Ah, så kanske det var. Trodde det var senare in på säsongen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Ja och då vet du ju vad som kommer att hända.
Oskarshamn går på 3 tunga torsk för att sedan vända trenden, slår aldrig fel :wink:
Låst