Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/2 2007
historiens viktigaste match
imorn tror ja faktiskt att det är en av historiens viktigaste match. Vid förlust och mora seger är dem bara en poäng efter och vi har en match mer spelad. Vid vinst imorn och med lite tur är vi på slutspelsplats. Så imorn i matchen mot frölunda vädjar jag att alla måste komma. Jag har laddat i många veckor nu inför den här matchen. jag har gått på dem senaste hemmamatcherna men har aldrig varit så nervös som jag e inför morgondagen. Jag vädjar till alla djurgårdare att komma imorn. vi ska sjunga och sjunga och sjunga tills ingen har någon röst kvar.
Jag och en polare ska även gå på matchen. Jag måste säga det en gång till ALLA MÅSTE KOMMA IMORN.
KÄMPA KÄMPA KÄMPA KÄMPA KÄMPA DJURGÅRN!!!!!!!!!!!!!
Kylskåp skrev:Galet viktig match imorgon.
Vid förlust - och det känns det kört. Tyvärr. Men så är det nog, åtminstone om lagen ovanför vinner sina matcher.
Själv tittar jag över huvudtaget inte neråt i tabellen. Kvalserien finns inte, helt otänkbart. Men jag tror vi grejar slutspel ändå. Trots att poängen inte alltid fallit väl in så har vi ändå ett bra lag. Nästan ofattbart ojämnt, men riktigt jävla bra högstanivå. Bremberg, Ölvestad, Johansson och Pettersson kommer i slutändan avgöra för vår fördel. Tro mig.
Kan faktiskt blir så att man måste skippa den här matchen, hur jävla sinnessjukt det än låter. Men har fruktansvärt mycket som ska vara klart i skolan och behöver dessutom pengar för att fixa Brynäsresan som självklart är gjuten i planeringen.
KOM IGEN DJURGÅRN!
Kört vid förlust, ja det skulle nog kännas så.
& då finns ju kvalserien där, inte bara som en ond dröm utan som en faktisk sanning.
Känns som att det bara är "måste-matcher" kvar nu.
Egentligen har DIF bara haft 2 peroder med stabilt spel under 45 omgångar.
Först i seriestarten då det såg mer än lovande ut, sedan efter nyår då man nästan vågade tro på slutspel ett tag.
Det lär krävas en rekordavslutning av DIF för att greja en 8:e plats.
5 hemmamatcher som bara MÅSTE vinnas + att vi inte får ge bort 3-poängare på bortaplan till fel lag.
En svettig Februari månad väntar.....
- Lee Harvey Oswald
Skrivet: 2007-01-30 /Av Knirre
Bästa domare - Pehr Claesson
Tycker faktiskt att han har varit riktigt bra samtliga gånger jag sett honom. Kanske undermedvetet eftersom att han har dömt många matcher som vi vunnit? Har inte koll på den statistiken..
--------------------------------------------------------------------------------------
Bara hoppas att det blir en till då.....
Bästa domare - Pehr Claesson
Tycker faktiskt att han har varit riktigt bra samtliga gånger jag sett honom. Kanske undermedvetet eftersom att han har dömt många matcher som vi vunnit? Har inte koll på den statistiken..
--------------------------------------------------------------------------------------
Bara hoppas att det blir en till då.....
Vi kör över Indianerna, Mora och SAIK spelar oavgjort och vi är på slutspelsplats
Luleå förlorar mot MoDo också.

Luleå förlorar mot MoDo också.
Senast redigerad av Enbom den 2007-02-01 16:28:51, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas du har fel, farsan är frölundait.Emil svelander skrev:Oj, oj, oj. Viktigare match får man söka långt bak i arkivet för att hitta.
Jag tror tyvärr Frölunda blir för svåra, de vinner.
Djurgårdens IF-Västra Frölunda HC 2-4
Bäcker
Linkan
Publik: 7456
Behövs det sägas mer?
Säg den glädje som varar
Djurgårdens IF - Frölunda HC
Läget i lagen:
Djurgården saknade Dragan Umicevic, Christian Eklund och Kristofer Ottosson senast. Det är endast den sistnämnde som kommer till spel mot Frölunda. Daniel Larsson tar plats i DIF-buren.
Frölunda kommer till spel med Oscar Ackeström och Patrik Carlsson i truppen. Magnus Kahnberg och Markus Seikola är skadade och spelar inte. Mest troligt får Joel Gistedt fortsätta vakta Frölundamålet.
Läget i lagen:
Djurgården saknade Dragan Umicevic, Christian Eklund och Kristofer Ottosson senast. Det är endast den sistnämnde som kommer till spel mot Frölunda. Daniel Larsson tar plats i DIF-buren.
Frölunda kommer till spel med Oscar Ackeström och Patrik Carlsson i truppen. Magnus Kahnberg och Markus Seikola är skadade och spelar inte. Mest troligt får Joel Gistedt fortsätta vakta Frölundamålet.
Enbom skrev att Malmö och Saik skulle spela. Bättre om malmö slår timrå och att mora vinner över Saik, vi e fortfarande 4 pinnar före Mora men 2 före Saik istället för 1, tycker de e bättre. Sen slår vi Saik på lördag så de e 5=)
Själv har ja tippat 2-0 respekive 4-1.
Själv har ja tippat 2-0 respekive 4-1.
Senast redigerad av Dif_Julle den 2007-02-01 16:31:21, redigerad totalt 1 gånger.