Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

fidyekcoh skrev:Hur blir det Kalus? Har han hittat någon annan klubb? Eller har vi tackat nej?

Tycker det hade varit viktigt att få in honom i truppen. Någon som pallar när det går lite trögt och blåser motvind. Han var även duktig på att tagga igång laget om så behövdes.

Många ungtuppar och finlirare nu som jag är tveksam håller i en lång serie (Huddinge). Honken gillar jag och lär bli viktig med sin rutin men hur många matcher kommer han lira.

Jocke Eriksson också bra rutin men går i bräschen o visar vägen om det går knackigt? Skaderisk?
Kalus ska lira i Slovakien i en månad, där även hans bror spelar så det såg han fram emot.

Efter det får han väldigt gärna komma tillbaka till oss anser jag, om det löst sig med cash osv.
Spela fult
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

diftobbe89 skrev:
fidyekcoh skrev:Hur blir det Kalus? Har han hittat någon annan klubb? Eller har vi tackat nej?

Tycker det hade varit viktigt att få in honom i truppen. Någon som pallar när det går lite trögt och blåser motvind. Han var även duktig på att tagga igång laget om så behövdes.

Många ungtuppar och finlirare nu som jag är tveksam håller i en lång serie (Huddinge). Honken gillar jag och lär bli viktig med sin rutin men hur många matcher kommer han lira.

Jocke Eriksson också bra rutin men går i bräschen o visar vägen om det går knackigt? Skaderisk?
Kalus ska lira i Slovakien i en månad, där även hans bror spelar så det såg han fram emot.

Efter det får han väldigt gärna komma tillbaka till oss anser jag, om det löst sig med cash osv.
Okej, det hade jag missat. Kanske är en bra lösning. Dels ekonomiskt samt att vi kan behöva en boost i serielunken. Om det går att lösa.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ganska många här på forumet som är väldigt negativa till årets trupp. Själv ser jag de väldigt mycket positivt att det är mycket ungtuppar som är hungriga!
All cred till Ölvestad, Bremberg, Ottosson och Fimpen - men ärligt talat, den enda som kom upp i någorlunda bra nivå förra året va väl Ottosson? Ölvestad va ganska mycket borta pga av skador, Fimpen och Bremberg likaså. Dem va inne på sina sista skär som stjärnor, det tror jag dom kände själva med. Så varför är det så dumt med ungtuppar? Zabel och Challe har ju berättat själva att de bygger för framtiden, då behövs dessa killar - det finns ju en anledning till varför Huddingegänget + Kalin/Sörensen har kontrakt till 14/15.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

ciirree skrev:Ganska många här på forumet som är väldigt negativa till årets trupp. Själv ser jag de väldigt mycket positivt att det är mycket ungtuppar som är hungriga!
All cred till Ölvestad, Bremberg, Ottosson och Fimpen - men ärligt talat, den enda som kom upp i någorlunda bra nivå förra året va väl Ottosson? Ölvestad va ganska mycket borta pga av skador, Fimpen och Bremberg likaså. Dem va inne på sina sista skär som stjärnor, det tror jag dom kände själva med. Så varför är det så dumt med ungtuppar? Zabel och Challe har ju berättat själva att de bygger för framtiden, då behövs dessa killar - det finns ju en anledning till varför Huddingegänget + Kalin/Sörensen har kontrakt till 14/15.

Frågan är hur lätt det är att bygga för framtiden i Allsvenskan. Om ungtupparna utvecklas tillräckligt mkt drar de ju till NHL eller SHL!
Senast redigerad av bastis7 den 2013-09-06 15:13:56, redigerad totalt 1 gånger.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

ciirree skrev:Ganska många här på forumet som är väldigt negativa till årets trupp. Själv ser jag de väldigt mycket positivt att det är mycket ungtuppar som är hungriga!
Är ju rätt intressant det här med ålderstruktur i en trupp. Viktigast är nog att man får ihop en bra kemi mellan så många som möjligt.

De 4 du nämnde var ju med facit för mätta och trötta för hel säsongs slit i allsvenskan. Helt rätt att man ska ha unga hungriga killar i laget men dessa tenderar att variera i form rätt kraftigt. Eller så försvinner dom efter ett år (Wennberg).

Helst vill man ju ha en stabil stome spelare 25-30 år som är kvar några säsonger och står för kontinuitet. Sen krydda med lite spets, rutin och någon supertalang lr två. Sen blir det sm-guld!
ciirree

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:

Frågan är hur lätt det är att bygga för framtiden i Allsvenskan. Om ungtupparna utvecklas tillräckligt mkt drar de ju till NHL eller Allsvenskan!
Jo iofs det är ju sant. Men alla har väl inte en klausul. Så om de flesta ungtuppar utvecklas så kan dom ju inte bara dra hur som helst? iaf inte om de har kontrakt väl?
ciirree

Inlägg av ciirree »

fidyekcoh skrev:
Är ju rätt intressant det här med ålderstruktur i en trupp. Viktigast är nog att man får ihop en bra kemi mellan så många som möjligt.

De 4 du nämnde var ju med facit för mätta och trötta för hel säsongs slit i allsvenskan. Helt rätt att man ska ha unga hungriga killar i laget men dessa tenderar att variera i form rätt kraftigt. Eller så försvinner dom efter ett år (Wennberg).

Helst vill man ju ha en stabil stome spelare 25-30 år som är kvar några säsonger och står för kontinuitet. Sen krydda med lite spets, rutin och någon supertalang lr två. Sen blir det sm-guld!
Lite så är det ju. Exakt! Men att bygga för framtiden kan ju bara betyda en sak egentligen. Sen kanske inte budgeten varit så rörlig och då får man ju kolla extra noga på vad spelarna går för.
Frågan är ju lite om man inte lyckas i år till exempel, då sticker säkert Johner, Saviano och Lofqvist - vilket betyder att vi får börja om igen. Så det är väldigt klurigt, men trots allt så ser jag faktiskt väldigt mycket potential i detta lag, kan man dessutom gå långt i ET så generar det bra med pengar för att värva en spetsspelare till slutspurten i Allsvenskan :D
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Kalus? Vem är det? Hade förväntat mig lite mer intellektuell spänst på det här forumet
Mattebo for president!
vi kör
Säsongskort: Ja

kalus

Inlägg av vi kör »

Hallå där! Undrar när petr kalus kommer tillbaka Till djurgårdens hockey? :mrgreen:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vad händer egentligen med Patrick Yetman? Dödstyst sedan han blev skadad ifjol. En spelare som kan Sverige och skulle kunna vara tillgänglig på marknaden när det är dags att spetsa truppen.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Vad händer egentligen med Patrick Yetman? Dödstyst sedan han blev skadad ifjol. En spelare som kan Sverige och skulle kunna vara tillgänglig på marknaden när det är dags att spetsa truppen.
Kan han vara skadad fortfarande? Annars ett jävligt bra förslag. Kasta in han med Johner och Saviano!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Vad händer egentligen med Patrick Yetman? Dödstyst sedan han blev skadad ifjol. En spelare som kan Sverige och skulle kunna vara tillgänglig på marknaden när det är dags att spetsa truppen.
Kan han vara skadad fortfarande? Annars ett jävligt bra förslag. Kasta in han med Johner och Saviano!
Det senaste jag hittade om Yetman var den 14 sep 2013 = ingen ny klubb klar.

Är fortfarande förbannad över att vi inte signa till oss Jordan Smotherman när han var tillgänglig från Tingsryd, snacka om att KHK har gjort ett kap!

Bild

Petr producerar poäng i sin första match för HK Dukla Tren?ín, härligt! Det bådar gott inför återkomsten hit, om han nu kommer hit vill säga..
Bild
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Om Cehlin går lite halv knackigt på andra sidan även denna säsongen så kanske vi kan låna hem han till andra delen av säsongen?

Cehlin-Johner-Saviano

Det hade suttit fint.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

robin_dif skrev:Om Cehlin går lite halv knackigt på andra sidan även denna säsongen så kanske vi kan låna hem han till andra delen av säsongen?

Cehlin-Johner-Saviano

Det hade suttit fint.
Ljungh gör det bra och Johner ska vara på kanten, ser inte vad vi ska ha för nytta av en spelare som Cehlin?

Ne ge denna gruppen tid och sedan förstärk med en stabil defensiv back så kan detta bli riktigt bra.
Spela fult
Liljegren

Inlägg av Liljegren »

Vad händer med Printz? Har jag missat något eller har det bara varit väldigt tyst ett bra tag?
Låst