Det ser ut som de andra har mer klassisk försäsongsprestation. Ingen ger riktigt hundra. I vårt lag ser det mer ut som serien har börjat.-daniel- skrev:Bara jag som tycker att våra motståndare varit väldigt sopiga? Långsamma tröga backar, avdankade gamla forwards som inte gör annat än gnäller.
Eller så är det helt enkelt så att vi är bra? Men inte kan väl det vara möjligt...?
ET: Djurgårdens IF - Liberec 24/8 2013 | EP Trophy
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: ET: Djurgårdens IF - Liberec 24/8 2013 | EP Trophy
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är böjd att hålla med. Men reagerade inte alls på att det var så förra säsongen. Förmodligen har vi ett lite mer hungrigt lag i år, med spelare som verkligen vill visa sig värda speltid redan från början - medan vårat äldre garde förra säsongen inte gjorde mycket väsen av sig runt den här tiden.SirDIFalot skrev:Det ser ut som de andra har mer klassisk försäsongsprestation. Ingen ger riktigt hundra. I vårt lag ser det mer ut som serien har börjat.-daniel- skrev:Bara jag som tycker att våra motståndare varit väldigt sopiga? Långsamma tröga backar, avdankade gamla forwards som inte gör annat än gnäller.
Eller så är det helt enkelt så att vi är bra? Men inte kan väl det vara möjligt...?
Aja, i vilket fall är det kul att bygga självförtroende. Tror faktiskt det kan bli viktigt framöver.
- SirDIFalot
Jag tycker man kan se på våra äldre spelare att det inte riktigt är 100% koncentration. Jag förväntar mig inte lika mycket simpla felpass av Johner, Saviano och Jocke när serien börjar i alla fall.-daniel- skrev:Jag är böjd att hålla med. Men reagerade inte alls på att det var så förra säsongen. Förmodligen har vi ett lite mer hungrigt lag i år, med spelare som verkligen vill visa sig värda speltid redan från början - medan vårat äldre garde förra säsongen inte gjorde mycket väsen av sig runt den här tiden.SirDIFalot skrev:Det ser ut som de andra har mer klassisk försäsongsprestation. Ingen ger riktigt hundra. I vårt lag ser det mer ut som serien har börjat.-daniel- skrev:Bara jag som tycker att våra motståndare varit väldigt sopiga? Långsamma tröga backar, avdankade gamla forwards som inte gör annat än gnäller.
Aja, i vilket fall är det kul att bygga självförtroende. Tror faktiskt det kan bli viktigt framöver.
Expert.
- -daniel-
Möjligt, men äldre spelare brukar nästan alltid vara lite mer trögstartade. Jag tycker dock samtliga tre spelat på förväntad nivå.SirDIFalot skrev:Jag tycker man kan se på våra äldre spelare att det inte riktigt är 100% koncentration. Jag förväntar mig inte lika mycket simpla felpass av Johner, Saviano och Jocke när serien börjar i alla fall.-daniel- skrev:Jag är böjd att hålla med. Men reagerade inte alls på att det var så förra säsongen. Förmodligen har vi ett lite mer hungrigt lag i år, med spelare som verkligen vill visa sig värda speltid redan från början - medan vårat äldre garde förra säsongen inte gjorde mycket väsen av sig runt den här tiden.SirDIFalot skrev:Det ser ut som de andra har mer klassisk försäsongsprestation. Ingen ger riktigt hundra. I vårt lag ser det mer ut som serien har börjat.-daniel- skrev:Bara jag som tycker att våra motståndare varit väldigt sopiga? Långsamma tröga backar, avdankade gamla forwards som inte gör annat än gnäller.
Nils var riktigt duktig idag. Ge honom några matcher till så kommer han vara ruggigt bra. Kylig i powerplay, styr ut backarna bra kanske lite för tam i passningarna men annars så!
Saviano är ju hyfsat snabb, satan!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- diftobbe89
Det är ungefär den nivån jag förväntar mig av Nisse, tidigare har han varit en katastrof, men det har ju sina skäl, hoppas han fortsätter såhär.Challen skrev:Nils var riktigt duktig idag. Ge honom några matcher till så kommer han vara ruggigt bra. Kylig i powerplay, styr ut backarna bra kanske lite för tam i passningarna men annars så!
Vill dock ser lite mer jävlar anamma och rejälare backspel, för mycket slarv och dutt/pet framför egen kasse.
Men det är ju bara försäsong och vi har 4 segar, kan inte gnälla ikväll!
Spela fult
Ännu en seger! Så skönt!
Hockey-suget är enormt.
Hockey-suget är enormt.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Rätt rolig match ändå, dykande och arga tjecker.. Hahaha mumma!
Sörensen tacklingar - underbara!
Ahlén lika så, vilken kämpe han är.
Kul för Mattsson att få göra några riktigt svettiga räddningar, fattade dock inte vad som hände vid deras andra mål. Kan inte lasta honom för nått av målen.
Härligt med ännu en seger! MOT BERLIN!!
Saviano, vilken jäkla speedkula den snubben är, extra kul att han som är så jäkla liten åker runt och tjafsar efter avblåsningarna.
Sörensen tacklingar - underbara!
Ahlén lika så, vilken kämpe han är.
Kul för Mattsson att få göra några riktigt svettiga räddningar, fattade dock inte vad som hände vid deras andra mål. Kan inte lasta honom för nått av målen.
Härligt med ännu en seger! MOT BERLIN!!
Saviano, vilken jäkla speedkula den snubben är, extra kul att han som är så jäkla liten åker runt och tjafsar efter avblåsningarna.
2014-04-07, vad hände?
Vi kan inte gnälla nu när vi bara har fått segrardiftobbe89 skrev:Det är ungefär den nivån jag förväntar mig av Nisse, tidigare har han varit en katastrof, men det har ju sina skäl, hoppas han fortsätter såhär.Challen skrev:Nils var riktigt duktig idag. Ge honom några matcher till så kommer han vara ruggigt bra. Kylig i powerplay, styr ut backarna bra kanske lite för tam i passningarna men annars så!
Vill dock ser lite mer jävlar anamma och rejälare backspel, för mycket slarv och dutt/pet framför egen kasse.
Men det är ju bara försäsong och vi har 4 segar, kan inte gnälla ikväll!
Backarna har spelat mycket bättre nu i början och det kan vi nog ge Nyman kredit för
Igår tyckte jag att det var Nisse och Sam som stod för dom dåliga passningarna och spelade lite noncharlant . Holm i stort osynlig hela matchen . Lidström mer fokuserad och jobbade mer en tidigare . Pettersson förväntar jag mer av . Arnesson och Falk godkända . Norell fick känna på att det kan bli jobbigt för han i allsvenskan.
Trodde Nyman var precis vad Lidström behövde, men svårt att se att det givit resultat hittills. Tyvärr.