ET: Djurgårdens IF - Brynäs IF 7/9 2013 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rix

Re: ET: Djurgårdens IF - Brynäs IF 7/9 2013 | EP Trophy

Inlägg av Rix »

Vår första line är grymt bra.
Sörensen är underbar!

Skönt med gruppvinst och bra för självförtroendet inför HA, hoppas krigarinställningen och spelet följer med in i matcherna i HA också!
djjjj

Inlägg av djjjj »

Mäklaren skrev:Haha så typiskt DIF om vi nu förlorar den här matchen också. Alltid sämst när det gäller.
????
Djurgårn tills jag dör
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

djjjj skrev:
Mäklaren skrev:Haha så typiskt DIF om vi nu förlorar den här matchen också. Alltid sämst när det gäller.
????
...och så lyfter vi foten från förra säsongen och ser detta nya DIF växa fram istället!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
oskais

Inlägg av oskais »

captcash skrev:
...och så lyfter vi foten från förra säsongen och ser detta nya DIF växa fram istället![/quote]
Jag är oftast lika negativ som Mäklaren, men vågar man hoppas? Man har velat lyfta foten sedan 10/11 nu.. I och för sig genomled man ju ökenvandringar på lika många säsonger innan 09/10.
Túrin Turambar
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

oskais skrev:
Jim Morrison skrev:Sörensen leder just nu poängligan i European Trophy med 11 poäng! Mer mål än Lehoux som ligger tvåa på samma poäng.
I övrigt så har vi bara Lofquist i tabellen och han ligger inte i topp. Vilket betyder att vi har ett lag där alla kan dra sitt lass och bidra. Perfekt. Sen har vi verkligen en bra lina med Guter, Eriksson och Sörensen. Leading line? Hoppas det!
Om vi har jämnt fördelade mål gnälls det på att vi inte har spets och om någon visat spets gnälls det på brist på bredd... :roll:
20002001

Inlägg av 20002001 »

Just hemkommen från härliga Hovet!
Fan vad skönt!

Bokade just mina flygbiljetter till Berlin 18-23 december. 1000 spänn tur och retur!
Vi ses där!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
oskais

Inlägg av oskais »

Túrin Turambar skrev:
oskais skrev:
Jim Morrison skrev:Sörensen leder just nu poängligan i European Trophy med 11 poäng! Mer mål än Lehoux som ligger tvåa på samma poäng.
I övrigt så har vi bara Lofquist i tabellen och han ligger inte i topp. Vilket betyder att vi har ett lag där alla kan dra sitt lass och bidra. Perfekt. Sen har vi verkligen en bra lina med Guter, Eriksson och Sörensen. Leading line? Hoppas det!
Om vi har jämnt fördelade mål gnälls det på att vi inte har spets och om någon visat spets gnälls det på brist på bredd... :roll:
Läste du inte hela inlägget eller? Om man förlorar och har 10 pers på 15 poäng så är ett problem (vilket är DIF sedan tre år tillbaks) Om man har ett lag som vinner och dessutom har en lina som sticker ut så är det positivt.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Tydligen var FBK/Frölunda en större nyhet för Expressen som inte nämner oss alls (än), är det för att AB står bakom S24?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Brynäs är klasser bättre (märktes framförallt i andra perioden som 75% av tiden nästintill var olidlig). Ändå lyckas vi vända på steken och vinna, jag är sjukligt imponerad över den ork som vi på något sätt lyckas hitta.

Djurgården har garanterat ett lag för första gången på flertalet säsonger, så skönt att se. Vi jobbar tillsammans och krigar tillsammans. Härliga Djurgår'n.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Brynäs är klasser bättre (märktes framförallt i andra perioden som 75% av tiden nästintill var olidlig). Ändå lyckas vi vända på steken och vinna, jag är sjukligt imponerad över den ork som vi på något sätt lyckas hitta.

Djurgården har garanterat ett lag för första gången på flertalet säsonger, så skönt att se. Vi jobbar tillsammans och krigar tillsammans. Härliga Djurgår'n.
Roligt att vi vinner med 4-0 sista perioden mot ett lag som är klasser bättre! Dessutom vann vi skotten!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:Brynäs är klasser bättre (märktes framförallt i andra perioden som 75% av tiden nästintill var olidlig). Ändå lyckas vi vända på steken och vinna, jag är sjukligt imponerad över den ork som vi på något sätt lyckas hitta.

Motivation slår klass, sist vi vann ET tog vi oss till i final i ES,var förvisso ingen final i ET som det är idag med matcher under säsongen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Personligen är jag inte alls imponerad av Brynäs. Visst hade de lite press där i andra perioden men jag var aldrig riktigt orolig. Tror att Brynäs kommer få det tungt i SHL den här säsongen. Förbannat skön seger dock!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag tycker att du överdriver när du säger att Brynäs var klasser bättre, dom körde över oss efter målet i andra perioden men utöver det var jag inte direkt jätteimponerad av spelet de bjöd på.

Men precis som du så är det just den mentala styrkan vi visar upp som jag verkligen gläds åt, att vi kan komma in i tredje trots att vi blivit överkörda och bara mala på. Jag gillade dock inte passiviteten som infann sig efter att vi tagit ledningen dock, jag tycker att det blev väldigt omständligt i egen zon ett tag.

Sen måste man ju bara ge Mattsson cred för jätteräddningen han gör i andra perren, den blir helt matchavgörande!

Nåväl, tre grymt sköna pinnar, gruppseger, 300 kalla i skattkistan och en mental Berlinresa framför sig. Vilken underbar jävla lördag det här blev!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: ET: Djurgårdens IF - Brynäs IF 7/9 2013 | EP Trophy

Inlägg av Baggso »

Mot berlin! När åker vi?.VI ÄR INTE "random lag"

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
minalman

Sv: ET: Djurgårdens IF - Brynäs IF 7/9 2013 | EP Trophy

Inlägg av minalman »

Känns konstigt, men inte undra på. Det var 2005 vi vann något senast
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar