Skywalker skrev:Systembolagets regler är så jävla larviga. Trodde iaf. den skulle få heta "Alltid Oavsett"
Att ha snudd på självlysande alkohol som ser ut som, och smakar godis till snorungar som inte hunnit rösta det går minsann an. Jävla hyckleri.
Vad exakt syftar du på nu?
Färgglad 'cider' riktat framförallt ungdomar som egentligen inte tycker om, eller hunnit utveckla smak för alkohol. Tycker det är inkonsekvent att leka moraltant in absurdum på en kant och se igenom fingrarna på en annan.
TobbeONE skrev:En sak ni kan göra när ölen kommer in på bolaget är att trycka upp t-shirts utav bara helvete med ölens logga lite text om ölen samt beställningsnummer, o på ryggen lite info om djurgårdshjälpen samt kontonr.
Skulle ju kunna säljas för en inte allt för dyr peng i båda DIF shoparna, i samband med matcher samt på en arena och östra station. Även JK skulle nog inte säga nej till o förmedla den.
Ni kan kanske också sälja via er hemsida men också signade ex på tradera osv.
Grundtanken är väl att ju fler tröjor i omlopp desto fler reklampelare.
Tyvärr vet vi av erfarenhet att tröjor inte säljer och det kostar mer än de smakar, vi kommer trycka upp några till en dag för Djurgården dock. Vi får heller inte använda DIF loggan på tröjor för att Adidas har nån ensamrätt på kläder vilket är surt. Vi kommer ändå inte kunna matcha nåt så vackert som en officiell matchtröja så det är bättre folk köper en sån.
Ok, tänkte närmast att det skulle vara ett bra och relativt billigt sett att göra reklam för att ölen finns på bolaget och inga renodlade Djurgårdströjor.
Men om tröjor inte säljer särskilt bra så är det helt bortkastad.
Och som du säger så är det omöjligt att matcha en matchtröja.
Men nånting säger mig att ni redan har en del planer runt bolagslanseringen
Skywalker skrev:Systembolagets regler är så jävla larviga. Trodde iaf. den skulle få heta "Alltid Oavsett"
Att ha snudd på självlysande alkohol som ser ut som, och smakar godis till snorungar som inte hunnit rösta det går minsann an. Jävla hyckleri.
Färgglad 'cider' riktat framförallt ungdomar som egentligen inte tycker om, eller hunnit utveckla smak för alkohol. Tycker det är inkonsekvent att leka moraltant in absurdum på en kant och se igenom fingrarna på en annan.
@Axel ingen bärs här inte, det tar vi på lördag.
Systembolaget är ett enda stort hycklande skämt. Det tillsammans med Svenska Spel. Överförmynderi på hög nivå. Låt folk spela sig panka och supa sig redlösa bäst fan de vill, har man inte tillräcklig vett för att kunna hantera alkohol eller sina egna pengar så borde det vara individens egna förlust och något som staten borde ge blanka fan i. Samhället blir inte bättre av korkade restriktioner.
Systembolaget är ett enda stort hycklande skämt. Det tillsammans med Svenska Spel. Överförmynderi på hög nivå. Låt folk spela sig panka och supa sig redlösa bäst fan de vill, har man inte tillräcklig vett för att kunna hantera alkohol eller sina egna pengar så borde det vara individens egna förlust och något som staten borde ge blanka fan i. Samhället blir inte bättre av korkade restriktioner.
"Den som köper brännvin, han är helt normal. Men den som dricker upp det, han är asocial. Statens ena hand förmanar, den andra tjänar flis. Nu går vi in på bolaget och bränner av en fis!" - Eddie M.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
T-shirt känns som en självklarhet. Men dom måste kanske inte
kosta nåt.... Att ge bort dom till fans i samband med match, lik tröjorna
"vi" fick av tifo-gruppen inför SM-finalen mot hv 2010.
Se det som en nödvändig reklaminvestering.
Charlie skrev:T-shirt känns som en självklarhet. Men dom måste kanske inte
kosta nåt.... Att ge bort dom till fans i samband med match, lik tröjorna
"vi" fick av tifo-gruppen inför SM-finalen mot hv 2010.
Se det som en nödvändig reklaminvestering.
Onödigt att ge bort t-shirtar som kostar pengar, köp en spelare för stålarna istället.
Tack, Daniel! Instämmer så inåthelvete.
Så trött på det här jävla landet att jag vill spy. Usch...
SirDIFalot skrev:Är det bara jag som tycker att den etiketten som finns nu inte känns ett dugg sportrelaterad?
Alltid, oavsett och lite finare, lite bättre är förknippat med Djurgården, så därför är det kört.
Men det är väl "Stockholms stolthet" och "1891" också då? och fans som sjunger och jublar på etiketten är väl nästan mer sportrelaterat än den tidigare?
Etiketten är snygg och ni har gjort ett kanonjobb, det ska ni ha cred för, men ur systembolagets synvinkel så borde inte denna etiketten vara mycket bättre än den andra...
SirDIFalot skrev:Är det bara jag som tycker att den etiketten som finns nu inte känns ett dugg sportrelaterad?
Alltid, oavsett och lite finare, lite bättre är förknippat med Djurgården, så därför är det kört.
Men det är väl "Stockholms stolthet" och "1891" också då? och fans som sjunger och jublar på etiketten är väl nästan mer sportrelaterat än den tidigare?
Etiketten är snygg och ni har gjort ett kanonjobb, det ska ni ha cred för, men ur systembolagets synvinkel så borde inte denna etiketten vara mycket bättre än den andra...
Jag har ingen anknytning till Djurgårdshjälpen men ville göra en annan variant av etiketten. Kan gärna arbeta om den. Är 1891 fastslaget? Martin, får etiketten vara sportrelaterad men då inte Djurgårdsrelaterad? Får man använda DIF:s färger?
Jag har ingen anknytning till Djurgårdshjälpen men ville göra en annan variant av etiketten. Kan gärna arbeta om den. Är 1891 fastslaget? Martin, får etiketten vara sportrelaterad men då inte Djurgårdsrelaterad? Får man använda DIF:s färger?
Det är en jättebra fråga. Man får skicka in och hoppas att den går igenom... Så illa är det.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!