Det bästa är att Tappara möter TPS redan imorgon igen. Vi kommer alltså veta exakta förutsättningar som gäller inför lördagens match, om det då behövs. Förhoppningsvis tar vi de poängen som fattas redan imorgon, det vore ju att föredra.
Jag vill boka flyg och hotell till Berlin nu... Jag är rädd att Brynäs ska förstöra detta, för jag är så sjukt taggad på att flyga ner till Berlin kvällen den 18e december och hem morgonen den 23e december. 5 kvällar i Berlin mitt i tråkiga och gråa december, för att avnjuta Berlins nattliv och följa Djurgården Hockey utanför Sverige... Vilken avslutning på 2013 det hade kunnat bli!
Helt sjukt vad det skulle vara! Dock så har jag börjat studera och vet inte när vårt "jullov" börjar. Någon gång i mitten av december har jag hört iallafall!
Vet du ungefär vad det skulle gå på med flyg, hotell och matchbiljetter?
Flyg är billigt. Laxen tur och retur typ. Boende är också billigt om du jämför med andra europeiska storstäder som Rom,Paris eller London. Du får bra dubbelrum för 700-800. Sen finns ju vandrarhem om man vill snåla eller airbnb(hyra lägenheter) som är ett bra budgetalternativ. Matchbiljetter vet jag inte vad de kostar men om de ska sälja några biljetter så max 20 euro.
Men mellan 3000-3500 borde du väl klara dig på. Berlin är dessutom en billig stad att ha kul i. Mat och öl är bra mycket billigare.
Salas hann först och skrev typ exakt samma! Jag är på om det blir Berlin!
Okej tack för infon! Ska höra mig för hur det blir med tentor och allt sådant, sen försöka få med någon polare! Hojtar till här på forumet om det blir slutspel för oss och jag får reda på hur det blir!
Vore sinnessjukt roligt!
En poäng ifall TPS förlorar poäng imorgon! Om TPS förlorar imorgon måste vi ta en poäng för att Brynäs inte ska gå om oss. Då landar vi på 16, TPS (max) 15 och Brynäs 15.
Jo precis men för att vi skall vara helt säkra oavsett det andra resultatet. Jag är mest rädd för att BIF kommer tokkrossa oss i bägge matcherna så att vi missar ET-slutspelet samt går in i seriespelet med ett sargat självförtroende och en känsla av loserstämpel (trots att vi gjort en suverän försäsong i övrigt).
Det blir lätt pessimistiskt tänk för en sargad Djurgårdssjäl... motbevisa mig, DIF.
mb81 skrev:
Flyg är billigt. Laxen tur och retur typ. Boende är också billigt om du jämför med andra europeiska storstäder som Rom,Paris eller London. Du får bra dubbelrum för 700-800. Sen finns ju vandrarhem om man vill snåla eller airbnb(hyra lägenheter) som är ett bra budgetalternativ. Matchbiljetter vet jag inte vad de kostar men om de ska sälja några biljetter så max 20 euro.
Men mellan 3000-3500 borde du väl klara dig på. Berlin är dessutom en billig stad att ha kul i. Mat och öl är bra mycket billigare.
Salas hann först och skrev typ exakt samma! Jag är på om det blir Berlin!
Salas skrev:
Direktflyg med Lufthansa från Arlanda kostar tur och retur 1059:- om man flyger dit på onsdagkväll (18e) och hem måndagkväll (23e).
Hotell finns så klart i alla prisklasser, men vill man bo bra och centralt i Berlin, samt med gångavstånd till O2 Arena (där matcherna spelas), så finns till exempel Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz för 3521 kronor för ett dubbelrum med utsikt, fem nätter. Så 1625 per person i så fall.
Men det finns som sagt budgetlösningar, som till exempel Hotel Adam där man kan bo fem nätter för 1600 totalt, 800 kr/person.
Så med mitt förslag, skulle det gå på runt 2700 kronor för flyg och hotell exklusive biljetter. Biljetterna kostar säkert inte mer än 20 euro styck, så det är väl förmodligen ingen stor tillkommande avgift.
Helt klart världsklass!
Jag är också på! Är ju som sagt rätt glest med Djurgårdare i Göteborg så finns det möjlighet att sammanstråla eller liknande nere i Berlin hade det varit riktigt trevligt då jag annars får släpa med mig tanten eller åka själv. Hehe...
Löser vi slutspelsplatsen i helgen får vi slänga upp en tråd om intresse finns!
Hittade ett billigare alternativ till s24 om man vill se matchen ikväll.
Även om pengarna går till Brynäs så känns fan det bättre än att bladet får skiten.
superfast skrev:Hittade ett billigare alternativ till s24 om man vill se matchen ikväll.
Även om pengarna går till Brynäs så känns fan det bättre än att bladet får skiten.
superfast skrev:Hittade ett billigare alternativ till s24 om man vill se matchen ikväll.
Håller absolut inte med och förstår inte resonemanget. Inte kul att ge pengar till s24 men att ge pengarna direkt till ett lag som är en konkurrent i ET och en möjlig konkurrent senare i vår i en ev kvalserie är direkt otänkbart i min värld.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”