Jag tror det är klart med Timmy C, Jocke och Honken A, men bara att man inte orkat/hunnit/brytt sig om att kommunicera ut det. Det är ju typ officiellt när man ser vilka som har C och A på tröjorna.ciirree skrev:Vi är väl dem enda som inte har några klara kaptener än? Eller ska Timmy vara de även i år?
Allsvenskan 2013/2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2013/2014
Expert.
Okej.. jo så kan de ju vara givetvis! Själv skulle jag faktiskt vilja se J.Eriksson med C, och Honken A, Timmy A.SirDIFalot skrev:Jag tror det är klart med Timmy C, Jocke och Honken A, men bara att man inte orkat/hunnit/brytt sig om att kommunicera ut det. Det är ju typ officiellt när man ser vilka som har C och A på tröjorna.ciirree skrev:Vi är väl dem enda som inte har några klara kaptener än? Eller ska Timmy vara de även i år?
- SirDIFalot
Så det är dyrare med både S24 och hockeyallsvenskans egna sändningar i år. Får hoppas på mycket Viasat då...
Expert.
- Jim Morrison
Jag undrar hur mycket dom kommer sänka priset när/om vi går upp igen. Faktiskt.SirDIFalot skrev:Så det är dyrare med både S24 och hockeyallsvenskans egna sändningar i år. Får hoppas på mycket Viasat då...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har du Viaplay? För som jag beskrev innan. Där brukar de sändas 2 matcher på matchdagar. En med Viasatstudion, och en med bara matchklockan i bild i pauserna. Så när DIF inte spelar i Viasat Hockey så finns stor chans att de spelar därSirDIFalot skrev:Så det är dyrare med både S24 och hockeyallsvenskans egna sändningar i år. Får hoppas på mycket Viasat då...

Senast redigerad av ciirree den 2013-09-03 20:58:44, redigerad totalt 1 gånger.
Beror väl lite på vilka som trillar ner, men antagligen en hel del.Jim Morrison skrev:Jag undrar hur mycket dom kommer sänka priset när/om vi går upp igen. Faktiskt.SirDIFalot skrev:Så det är dyrare med både S24 och hockeyallsvenskans egna sändningar i år. Får hoppas på mycket Viasat då...
Zabel var ju dock ingen muntergök under upptaktsträffen, starka Hardy-vibbar när han blev intervjuad av Jihde.-daniel- skrev:Jocke Eriksson är lika klok som Otto utanför isen. Myser när jag hör honom.
http://m.expressen.se/sport/hockey/hock ... schor-har/
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
Är det redan nu man ska satsa på att någon kommer dra till med att det är en konspiration från HockeyAllvenskan när vi får mycket utvisningar? För att vi behövs i serien?Rix skrev:Beror väl lite på vilka som trillar ner, men antagligen en hel del.Jim Morrison skrev:Jag undrar hur mycket dom kommer sänka priset när/om vi går upp igen. Faktiskt.SirDIFalot skrev:Så det är dyrare med både S24 och hockeyallsvenskans egna sändningar i år. Får hoppas på mycket Viasat då...

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Några roliga ord från Allsvenskans kanske mest sympatiska tränare, Oskarshamns Fredrik Söderström
Angående Djurgårdens välkända mål-jingel ”klockan slår, klockan slår…
-Han berättade för mig att Djurgården på Hovet var den matchen han minst såg fram emot.
-Djurgårdens jävla klocka, den har satt sig i huvudet och ekar fortfarande. Jag gillar inte att höra den
Så borde fler lag & tränare känna inför ett Stockholmsbesök.
Inte som större delen av förra säsongen, då de flesta istället tänkte:
-Fan vad härlig inramning det är här, alltid lika kul att slå DIF på Hovet

Angående Djurgårdens välkända mål-jingel ”klockan slår, klockan slår…
-Han berättade för mig att Djurgården på Hovet var den matchen han minst såg fram emot.
-Djurgårdens jävla klocka, den har satt sig i huvudet och ekar fortfarande. Jag gillar inte att höra den

Så borde fler lag & tränare känna inför ett Stockholmsbesök.
Inte som större delen av förra säsongen, då de flesta istället tänkte:
-Fan vad härlig inramning det är här, alltid lika kul att slå DIF på Hovet

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han är skön den där Söderström!
Jaha, nu står vi här snart en vecka inför premiären. DIF som för några månader sedan inte alls var tippat som ett lag för toppen har, genom att slå (på pappret) bra europeiska klubbar, helt plötsligt fått någon slags favoritstämpel.
Nästan samtliga tränare i HA tippar DIF som ett top 3 lag, dock skönt att se att en del tippar Rögle / VIK eller Malmö som förstalag. Också skönt att vi av Svenska Spel inte vart tippad som ett lag för top 3.
Nu tror jag inte det här spelar så värst stor roll egentligen, bara man går in i serien med en ödmjukhet den här gången. Här tror jag det underlättar rejält att vi slipper gamla DIF-gubbar i laget.
EDIT: stavar som en kratta.
Jaha, nu står vi här snart en vecka inför premiären. DIF som för några månader sedan inte alls var tippat som ett lag för toppen har, genom att slå (på pappret) bra europeiska klubbar, helt plötsligt fått någon slags favoritstämpel.
Nästan samtliga tränare i HA tippar DIF som ett top 3 lag, dock skönt att se att en del tippar Rögle / VIK eller Malmö som förstalag. Också skönt att vi av Svenska Spel inte vart tippad som ett lag för top 3.
Nu tror jag inte det här spelar så värst stor roll egentligen, bara man går in i serien med en ödmjukhet den här gången. Här tror jag det underlättar rejält att vi slipper gamla DIF-gubbar i laget.
Håller med dig, vart folk tippar oss spelar inte någon större roll. Vi är fortfarande DIF och när vi åker på bortamatcher kommer alla lag höja sig rejält för att försöka slå oss. Det gäller att det här årets lag är beredda från start på detta och det både hoppas och tror jag. Kollar man på ET matcherna (ja försäsong jag vet) så visar vi upp en jävlar krigarinställning och viker inte ner oss en tum. Fortsätter vi med det hela säsongen blir vi riktigt farliga i år.-daniel- skrev:Han är skön den där Söderström!
- Doyle
Tänkte på en rolig grej...Tänk om statsministern kommer på den briljanta iden att bjuda Obama på hockey ikväll, aik - Södertälje på Hovet? Får då råtta stå för poliskostnaden för 2000 poliser som bevakar evenemanget

Är dock 0 % chans att Reinfeldt skulle göra det då han är die-hard-DIF-supporter, men hade inte förvånat mig då Sthlm's polisen älskar att rövkn*a hockeylagen här...Doyle skrev:Tänkte på en rolig grej...Tänk om statsministern kommer på den briljanta iden att bjuda Obama på hockey ikväll, aik - Södertälje på Hovet? Får då råtta stå för poliskostnaden för 2000 poliser som bevakar evenemanget![]()
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- BaronVonDif
Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Gnaget borde bjuda in honom, även om det kostar får dom ju ett publiksnitt som iaf matchar Almtuna.captcash skrev:Är dock 0 % chans att Reinfeldt skulle göra det då han är die-hard-DIF-supporter, men hade inte förvånat mig då Sthlm's polisen älskar att rövkn*a hockeylagen här...Doyle skrev:Tänkte på en rolig grej...Tänk om statsministern kommer på den briljanta iden att bjuda Obama på hockey ikväll, aik - Södertälje på Hovet? Får då råtta stå för poliskostnaden för 2000 poliser som bevakar evenemanget![]()
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Jim Morrison
Adam Ollas Mattsson rankas som #11 overall av Craig Button i en tidig mock draft.
http://www.tsn.ca/draftcentre/feature/?id=49649
Definitivt en spelare vi kan komma att få se några gånger i A-laget under säsongen. Född 96. Huserat i svenska landslaget på juniornivå några säsonger nu.
http://www.tsn.ca/draftcentre/feature/?id=49649
Definitivt en spelare vi kan komma att få se några gånger i A-laget under säsongen. Född 96. Huserat i svenska landslaget på juniornivå några säsonger nu.