Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Ang Printz;
– Jag vet att jag kan spela på den högsta nivån, i elitserien eller någon annan bra liga i Europa, absolut, säger Printz till SportExpressen.se.
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... om-hander/
Låter på denna artikel som att det beror på om Printz får ett någorlunda bättre bud från en "bättre" liga om han ska stanna kvar eller inte. Får han inga bud kan han nog glida runt i DIF-tröjan denna säsong. Men samtidigt tar han nog första bästa.
– Jag vet att jag kan spela på den högsta nivån, i elitserien eller någon annan bra liga i Europa, absolut, säger Printz till SportExpressen.se.
Låter på denna artikel som att det beror på om Printz får ett någorlunda bättre bud från en "bättre" liga om han ska stanna kvar eller inte. Får han inga bud kan han nog glida runt i DIF-tröjan denna säsong. Men samtidigt tar han nog första bästa.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jim Morrison skrev:Ang Printz;
Om det är så att han tar första bästa, så är det ju inte hockey längre.
tråkigt som fan att han har den inställningen.
sen är det klart att man som hockeyspelare vill lira i högre divisioner.
men att ta första bästa bud är ju att bara söka sig till tyngre plånbok.
blä.
hoppas att det inte var tanken iaf.
tillägg: vart han än hamnar, så hoppas jag att han tänker på spelsituation och inte pengar.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Problemet är att han är i en ålder som gör att han förmodligen bara har ett par år till på sig att tjäna bra med kosing. Tror han snarare resonerar så innan han vänder hemåt!Tapout1891 skrev:Jim Morrison skrev:Ang Printz;
blä.
tillägg: vart han än hamnar, så hoppas jag att han tänker på spelsituation och inte pengar.
Men mina tummar är hållna, Printz vi behöver dig!!!!
- Tapout1891
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Du har säkerligen rätt, jag hoppas på att han gör en superinsats i djurgården och är med ochManijock skrev:Problemet är att han är i en ålder som gör att han förmodligen bara har ett par år till på sig att tjäna bra med kosing. Tror han snarare resonerar så innan han vänder hemåt!Tapout1891 skrev:Jim Morrison skrev:Ang Printz;
blä.
Men mina tummar är hållna, Printz vi behöver dig!!!!
tar oss upp.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Ganska kul i slutet på sista matchen när Challe sa; "Oj nu ringer det, det är Petr Kalus" - ja mena, om det nu verkligen va han som ringde, ofta han ringer för att bara säga Hej? Något måste ju vara i görningen
om det inte var han.. så var det inget kul skämt!!
Precis som många pratar om allmänt här på forumet så säger han ju i chatten att det inte finns något nytt när alla frågar om honom och David Printz (i övrigt så kommer det in 5 frågor per match om både Kalus och Printz) - vad ska han svara egentligen, ingen sportschef vill väl gå ut med exakta detaljer inom en kontraktförhandling!
Min chansning är att Kalus fortfarande är aktuell som Fansens spelare medans de fortfarande förhandlar med Printz. Jag tror också att Printz kommer spela den sista matchen på Lördag mot Brynäs.

Precis som många pratar om allmänt här på forumet så säger han ju i chatten att det inte finns något nytt när alla frågar om honom och David Printz (i övrigt så kommer det in 5 frågor per match om både Kalus och Printz) - vad ska han svara egentligen, ingen sportschef vill väl gå ut med exakta detaljer inom en kontraktförhandling!
Min chansning är att Kalus fortfarande är aktuell som Fansens spelare medans de fortfarande förhandlar med Printz. Jag tror också att Printz kommer spela den sista matchen på Lördag mot Brynäs.
Det finns inga pengar. Om nu inte någon sponsor vill gå in med nån mille extra det vill säga, så är Printz körd.
Och vad gäller Kalus så hänger väl allt på Djurgårdshjälpen. Hur länge orkar pojken vänta förresten? Han lär väl vara rätt sugen på att signa snart kan man förstå.
Och vad gäller Kalus så hänger väl allt på Djurgårdshjälpen. Hur länge orkar pojken vänta förresten? Han lär väl vara rätt sugen på att signa snart kan man förstå.
- Jim Morrison
Jag gillar Kalus. Jag tycker att han kan vara en viktig spelare att ha i ett lag. Men var skulle han få plats? Jag gillar utvecklingen vi har haft på våra kedjor under försäsongen. Visst, det är bara försäsong men det är det enda vi har att gå på just nu. Det ska dock sägas att skador kommer att komma. Svackor kommer att komma. Jag är riktigt tudelad faktiskt. Jag skulle knappast bli besviken om Kalus skrev på, snarare tvärtom, men jag skulle bli lite förvirrad. Kalus kanske blir överflöd bara? Dock var det överflöd som tog oss(nåja) till SM-final 2010. Av centrar. Haha, vad var det jag skrev om tudelad?
Det kanske är bättre att bara hålla i pengarna tills deadline och se var det behövs förstärkning?
Det kanske är bättre att bara hålla i pengarna tills deadline och se var det behövs förstärkning?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Helt enig.Jim Morrison skrev:Jag gillar Kalus. Jag tycker att han kan vara en viktig spelare att ha i ett lag. Men var skulle han få plats? Jag gillar utvecklingen vi har haft på våra kedjor under försäsongen. Visst, det är bara försäsong men det är det enda vi har att gå på just nu. Det ska dock sägas att skador kommer att komma. Svackor kommer att komma. Jag är riktigt tudelad faktiskt. Jag skulle knappast bli besviken om Kalus skrev på, snarare tvärtom, men jag skulle bli lite förvirrad. Kalus kanske blir överflöd bara? Dock var det överflöd som tog oss(nåja) till SM-final 2010. Av centrar. Haha, vad var det jag skrev om tudelad?
- SirDIFalot
Det där tycker jag alltid låter väldigt sexigt. Lägga alla stålar på en så bra spelare som möjligtvis sista biten in. Men samtidigt vill man ju inte röra om i lagkemin genom att få in någon "för sent". Framför allt när det skulle röra sig om en spelare bra nog att ta en stor roll.Jim Morrison skrev:Jag gillar Kalus. Jag tycker att han kan vara en viktig spelare att ha i ett lag. Men var skulle han få plats? Jag gillar utvecklingen vi har haft på våra kedjor under försäsongen. Visst, det är bara försäsong men det är det enda vi har att gå på just nu. Det ska dock sägas att skador kommer att komma. Svackor kommer att komma. Jag är riktigt tudelad faktiskt. Jag skulle knappast bli besviken om Kalus skrev på, snarare tvärtom, men jag skulle bli lite förvirrad. Kalus kanske blir överflöd bara? Dock var det överflöd som tog oss(nåja) till SM-final 2010. Av centrar. Haha, vad var det jag skrev om tudelad?
Expert.
- Jim Morrison
Ja, det är alltid väldigt svårt det där. Dessutom verkar omklädningsrummet, av alla rapporter att döma, vara väldigt positivt. Alltså en bra grupp. Det vore förödande att få in någon som rubbar balansen där också. Inte bara på isen. Med Printz och Kalus vet ju ledningen och spelarna vilka dom får i alla fall, vilket alltid är ett plus. Och Kalus lär försvinna om vi inte signar upp honom väldigt snart. Då får vi istället gå på rekommendationer. Som sagt, svårt.SirDIFalot skrev:Det där tycker jag alltid låter väldigt sexigt. Lägga alla stålar på en så bra spelare som möjligtvis sista biten in. Men samtidigt vill man ju inte röra om i lagkemin genom att få in någon "för sent". Framför allt när det skulle röra sig om en spelare bra nog att ta en stor roll.Jim Morrison skrev:Jag gillar Kalus. Jag tycker att han kan vara en viktig spelare att ha i ett lag. Men var skulle han få plats? Jag gillar utvecklingen vi har haft på våra kedjor under försäsongen. Visst, det är bara försäsong men det är det enda vi har att gå på just nu. Det ska dock sägas att skador kommer att komma. Svackor kommer att komma. Jag är riktigt tudelad faktiskt. Jag skulle knappast bli besviken om Kalus skrev på, snarare tvärtom, men jag skulle bli lite förvirrad. Kalus kanske blir överflöd bara? Dock var det överflöd som tog oss(nåja) till SM-final 2010. Av centrar. Haha, vad var det jag skrev om tudelad?
Kentta skrev:Det finns inga pengar. Om nu inte någon sponsor vill gå in med nån mille extra det vill säga, så är Printz körd.
Det var i någon match i början av ET som Challe kommenterade, då sa han att han hade använt sin budget, men om det nu blir så att Printz vill spela med Djurgården och viseversa så "kan det finnas ett annat sätt!" han sa inte mycket mer än så.
Det verkar inte direkt som om det regnar in erbjudanden till Kalus!
- SirDIFalot
Skulle faktiskt vara intressant att se Kalus i topp 6 med Johner och Saviano. Och få flytta ner Ljungh. Men ja, med honom är man kluven som sagt.
Expert.
Stackars Ljungh isåfall. Han har ju faktiskt sett bra mycket piggare och framför allt starkare ut än förra säsongen. Jag tror verkligen på honom denna säsong.SirDIFalot skrev:Skulle faktiskt vara intressant att se Kalus i topp 6 med Johner och Saviano. Och få flytta ner Ljungh. Men ja, med honom är man kluven som sagt.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Både Printz och Kalus får väldigt, vädligt gärna ansluta.
Personligen vill jag se mer Power framåt då det kommer behövas en bit in i serien mot alla grislag, och en defensiv klippa är ganska uppenbart att detta lagbygget skulle må bättre av på sikt.
...Sen är det ju det här med pengar
Personligen vill jag se mer Power framåt då det kommer behövas en bit in i serien mot alla grislag, och en defensiv klippa är ganska uppenbart att detta lagbygget skulle må bättre av på sikt.
...Sen är det ju det här med pengar
Spela fult
Jag håller med dig. Att Ljungh har "DET" i sig är allmänt känt, och den här säsongen(efter ett anpassningsår) tror jag att han verkligen kommer få ut det också.Kentta skrev:Stackars Ljungh isåfall. Han har ju faktiskt sett bra mycket piggare och framför allt starkare ut än förra säsongen. Jag tror verkligen på honom denna säsong.SirDIFalot skrev:Skulle faktiskt vara intressant att se Kalus i topp 6 med Johner och Saviano. Och få flytta ner Ljungh. Men ja, med honom är man kluven som sagt.