captcash skrev:Vore kul om vi kunde få en siffa på vad vi fått in efter ET är över, dvs summering av ev. prispengar och inkomsterna från DIFTV-streamen? Spelar ingen jättekula men alltid intressant med siffror!
Ja, verkligen!
Jag tror vi får €20,000 om vi kommer tvåa i gruppen eller €25,000 om vi vinner gruppen dessutom!
Morwin skrev:usch vad äckligt att se att Wennberg ligga på 2:a plats i Junior poängligan i ET :& ännu värre med det fula klubbmärket framför :/
Måste man vara så småsint hela tiden? Jaja, jag förstår vad du menar, men jag gläds med honom. Hoppas att han tar en ledande roll i Frölunda i höst och förvaltar den säsongen ut.
Med Åberg kan jag inte glädjas då han hade den dåliga smaken att välja det näst värsta karriärvalet man kan göra - dom depraverade kaffeburkarna i karlstad
Donkels skrev:Med Åberg kan jag inte glädjas då han hade den dåliga smaken att välja det näst värsta karriärvalet man kan göra - dom depraverade kaffeburkarna i karlstad
Märks att vissa tillhör den äldre generationen och vissa andra, inklusive mig själv, den yngre. Jag känner inte mer för Färjestad än jag gör för HV, Linköping, etc.
Donkels skrev:Med Åberg kan jag inte glädjas då han hade den dåliga smaken att välja det näst värsta karriärvalet man kan göra - dom depraverade kaffeburkarna i karlstad
Märks att vissa tillhör den äldre generationen och vissa andra, inklusive mig själv, den yngre. Jag känner inte mer för Färjestad än jag gör för HV, Linköping, etc.
Jag känner inte för någon klubb förutom DIF däremot finns det vissa klubbar som sticker ut extra mycket i äcklighet och till dom tillhör FBK och ja jag tillhör den äldre generationen
Tycker ändå det är väldigt positivt, visst det är försäsong och allt men vi leder trots allt gruppen efter 6 matcher mot bra motstånd. Det är riktigt starkt jobbat av laget.
Förra säsongen kom vi näst sist i gruppen och jag tror det tog hårt på laget, nu har vi fått en riktigt bra start på säsongen.
Sen får man hoppas att spelet lyfter sig ytterligare i AS och att självförtroendet och det hårda jobbet fortsätter.
Vad vi saknade i början av förra året i AS, det var f-l-y-t och jävlaranamma. Nu har vi haft fantastiskt sådant i ET. Om vi grejar bif-matcherna med oförändrad inställning kommer vi ha en helt annan situation framåt hösten än vad vi hade i fjol. Tror stenhårt på att ett DIF med självförtroende inte hittar några svårigheter i kommande grundserie. Men om det uppstår tveksamheter, typ att en trolig bärande back tacklas sönder och missar hela sässen, då blir det tuffare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag skulle inte hålla med om att vi inte saknar Åberg och Wennberg, såna spelare skulle varenda lag i hela Sverige vilja ha på sin rooster. Men vi är ett lag istället för ett hopkok med profiler i år, vilket är vad jag velat ha i många år nu.
Och Honken måste vara den bästa värvningen av Challe. Han kostar ingenting men gör så otroligt mycket nytta. Det borde finnas någon hall of fame some inkluderar spelare som inte vunnit en massa SM guld, för det finns fler än de som hänger i taket som förtjänar omnämning.
DIF_Soldier skrev:Oavsett hur denna turnering slutar tycker jag att vi redan nu kan sträcka på oss och vara stolta över DIF Hockeys prestation på försäsongen.
Fan, i nuläget är detta precis vad man önskade sig; ett DIF där man inte saknar Wennberg, Åberg och Gubbarna för fem jävla öre. Härligt!
Saknar Printz! Men stolt som en tupp är jag i alla fall! Troja-Ljungby, säger bara lycka till!