Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av -daniel- »

Leksand skrev:
Haha, statliga pengar vore fint, men det tror jag att vi nöjer oss med att testa en gång. Dessutom minskar bidragen från kommunen med ~8 millar nu när vi gick upp, så vi och Brynäs får nog hålla oss till det vi har. Angående Svarta massan så sägs de ha finansierat ett jättebud på Daniel Bång, så nog finns det pengar där, inte minst om läget blir akut för AIK.

Växjö är en annan bottenkandidat som kommer få in nya pengar ifall det krisar. De har en skuld till kommunen på en kvarts miljard, så där kommer kommunen skjuta in nya pengar om det ser ut att bli risk för degradering. Som jämförelse kan nämnas att hela gymnasieskolan i Växjö kommun kostar runt 300 miljoner per år, så kommunen har inte råd att skriva av den skulden. Alltså kommer de (tvingas) pumpa in väldigt mycket kapital i Lakers om det behövs (utöver de bidrag i 20-miljonersklassen som de redan ger).
Har också hört ryktet om Bång men jag är inte helt säker på att det stämmer. Tror dock de var inblandade i värvningen av nordamerikanska backen som de tog in tidigare, så visst finns det väl lite kapital att skaka fram.

Förutom kommunal konstgjord andning för Växjö finns även en hel drös med externa finansiärer som är villiga att pumpa in pengar i klubben. Tänker främst på Stefan Edberg som redan har öst pengar över klubben men nog är villig att gå in med mer - i varje fall om det finns potential till att göra en bra ekonomisk affär (vet inte alls hur villkoren ser ut men Edberg är en så slipad affärsman numer att han garanterat inte öser pengar runtomkring sig utan att det finns potential att få igen det dubbla).
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

-daniel- skrev:
Leksand skrev:
Haha, statliga pengar vore fint, men det tror jag att vi nöjer oss med att testa en gång. Dessutom minskar bidragen från kommunen med ~8 millar nu när vi gick upp, så vi och Brynäs får nog hålla oss till det vi har. Angående Svarta massan så sägs de ha finansierat ett jättebud på Daniel Bång, så nog finns det pengar där, inte minst om läget blir akut för AIK.

Växjö är en annan bottenkandidat som kommer få in nya pengar ifall det krisar. De har en skuld till kommunen på en kvarts miljard, så där kommer kommunen skjuta in nya pengar om det ser ut att bli risk för degradering. Som jämförelse kan nämnas att hela gymnasieskolan i Växjö kommun kostar runt 300 miljoner per år, så kommunen har inte råd att skriva av den skulden. Alltså kommer de (tvingas) pumpa in väldigt mycket kapital i Lakers om det behövs (utöver de bidrag i 20-miljonersklassen som de redan ger).
Har också hört ryktet om Bång men jag är inte helt säker på att det stämmer. Tror dock de var inblandade i värvningen av nordamerikanska backen som de tog in tidigare, så visst finns det väl lite kapital att skaka fram.

Förutom kommunal konstgjord andning för Växjö finns även en hel drös med externa finansiärer som är villiga att pumpa in pengar i klubben. Tänker främst på Stefan Edberg som redan har öst pengar över klubben men nog är villig att gå in med mer - i varje fall om det finns potential till att göra en bra ekonomisk affär (vet inte alls hur villkoren ser ut men Edberg är en så slipad affärsman numer att han garanterat inte öser pengar runtomkring sig utan att det finns potential att få igen det dubbla).
Som Björn Boll då, eller?
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Malto »

Vissa är bara bra på tennis, andra kan annat åxå eller har i alla fall vett att skaffa bra rådgivare...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

S. Skuggan skrev: Som Björn Boll då, eller?
Nu börjar vi komma rejält OT här men Björne är väl bara intresserade av att investera i sina kalsonger? Tror inte han har något bredare intresse än så, och framförallt inte för investeringar i idrottsklubbar. Det skulle vara i div1 klubben Kallinge då iofs... :oops:

Malto skrev: Vissa är bara bra på tennis, andra kan annat åxå eller har i alla fall vett att skaffa bra rådgivare...
Indeed. I Edbergs fall så handlar det om ett tämligen vasst affärssinne och intresse för investeringar, dock.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Hej det var ett tag sen!

Tänkte bara uppdatera lite om webb-sändningar framöver.

Ringde till viaplay och de visste inte hur de skulle sända sina matcher. Så jag rekomenderar alla att vänta till matchen har sänts den 12:e sep på s24. Angående 24 så ringde jag och pratade med en som heter lassa. Han sa att dom kommer byta plattform i oktober och hoppas då på bättre bild.
Skulle ni köpa en match innan dess så kontakta honom. Riktigt trevlig och hjälpsam. Han var villig att debitera matchen om man inte är nöjd.
mb81

Inlägg av mb81 »

Odds på poängligavinnare

Michael Nylander, RBK 8
Josh Soares, IKO 8
Henrik Björklund, BIK 10
Damien Fleury, SSK 10
Mattias Persson, MIF 12
William Nylander, RBK 12
Marcus Sörensen, DIF 12
Dustin Johner, DIF 15
Alex Leavitt, IKO 15
Steve Saviano, DIF 20
Joakim Eriksson, DIF 20
Jeremy Williams, VIK 20
Jordan Smotherman, KHK 20
Joey Tenute, MIF 20
Mattias Guter, DIF 20
Sebastian Meijer, MIF 20
Jason Gregoire, SSK 20
Jeremy Colliton, MIK 25
Andre Hult, TIK 25
Victor Löfstedt, IKO 30
Ludvig Rensfeldt, MIF 30
Daniel Hermansson, AIS 30
Kenndal McArdle, VIK 30
Tony Romano, VIK 30
Robin Alvarez, MIF 30
Mathias Tjärnqvist, RBK 30
Sergio Somma, KHK 35
Johan Andersson, TRO 35
Tobias Ericsson, MIF 35
Daniel Viksten, MIF 35
Johan Alcén, MIK 40
Victor Backman, IKO 40
Jon Palmebjörk, IFB 40
Alexander Sundström, IFB 40
Ryan Thang, MIK 40
Kelsey Tessier, RBK 40
Thomas Hundertpfund, TIK 40
Vince Rocco, TRO 40
Jeremy Boyce, TIK 40
Mats Lavander, IFB 50
Fredrik Vestberg, AIS 50
Lucas Sandström, IFB 50
Daniel Wessner, BIK 50
Mattias Beck. MIK 50
Alexander Bergström, KHK 50
Robert Carlsson, SSK 50
Morten H. Poulsen, IKO 50
Kristofer Näslund, BIK 50
Francois Bouchard, IKO 50
Arsi Piispanen, IKO 50
Per Hallin, TIK 50
Sebastian Dyk, TRO 50
Simon Olsson, ASP 60
Stefan Öhman, IFB 60
Brady Leisenring, VIK 60
Kenneth Bergqvist, VIK 60
Jakob Johansson, RBK 60
Andreas Molinder, TIK 70
Tomas Wallgren, ASP 70
Kim Karlsson, IFB 70
mb81

Inlägg av mb81 »

Kanske en extrem dålig jämförelse men förra året hamnade 16 personer på 40 poäng eller mer och vi har 5 spelare på topp 16 iår. Så förhoppningsvis får vi minst 5 spelare på 40 eller mer poäng iår!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Mathias Tjärnqvist till 30 gånger pengarna?? Kanonodds, verkligen... (ironi)

Kan tillägga att jag tror på Rensfeldt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Oerhört svårt (nähä) att gissa sig till nivån som importerna håller, alltså de som inte tidigare spelat på allsvensk mark men visst har VIK några som teoretiskt borde ge ett lägre odds än vad de har på listan.

Jag tror dock stenhårt på den här Gregoire i SSK som visat sig vara en riktig stjärna på försäsongen... får han spela i bra omgivning så tror jag det finns hyfsad chans (risk) att han kniper 1:a platsen.

EDIT: Roligast, förutom MT's odds, måste ju annars vara Johan Andersson i Troja. Han är en defensiv, trött center. 35 ggr pengarna. Snarare 35000 gånger pengarna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vet inte riktigt vart jag skall posta det här så tar det här (har ingen "Säsongen 13/14" tråd änsålänge, ju). Blir glad när jag läser sånt här. Intervju med Robert Rosén i Expressen om lagsammanhållning:

Han hyllade lagkompisar som genom åren bidragit till den erkänt starka sammanhållningen i klubben.
- Vi har alltid varit spelare från många olika håll och det har alltid funnits de som varit bra på att få ihop de utländska spelarna med de svenska spelarna, Förr var det Steve Saviano som var väldigt bra på att få ihop gruppen, nu är det Noah Welch.

Så gott som samtliga jag pratat med, läst om osv hyllar Savianos sätt att vara utanför isen. Känns som vi får in en ny fräsch klick i DIF i år med starka personligheter som Steve, Lofqvist och då även Johner sen tidigare. Hoppas deras nordamerikanska mindset kan smitta av sig till övriga i laget. Nästan det som gör mig mest intresserad inför säsongen. Hur väl kommer det här gänget klara motgångar? Något säger mig att det blir ett helt annat Djurgården jämfört med senaste årens upplagor.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nu så börjar hockeytaggningen komma igång på allvar. Var säsongsdebut för undertecknad mot Liberec men alla korten på bordet, fyfan vad jag avskyr försäsong. Ruggigt sömnig inramning och man saknar den där riktiga nerven i varje duell som infinner sig när serien drar igång. Man tror att det kommer bli skönt att sätta sig på läktaren och vara helt avslappnad men fyfan vad fel jag hade. Hockey är sjukt mycket passion och oavsett vad ni säger om European Trophy så kommer det aldrig vara samma sak.

Nu har jag dock inhandlat första riktiga DIF-biljetterna(i form av Tack för allt-kortet) för säsongen och det gav ett härligt pirr i magen. Nu närmar det sig! Truppen är spikad, lite bära eller brista-känsla. Backsidan är den blekaste vi haft på åratal, målvaktssidan är en chansning och forwardssidan, den är intressant. Enda hoppet för att göra en riktigt bra säsong är att spelare som Arnesson, Falk, Lidström och Nisse kliver fram och blir defensivt ruggigt stabila backar. Alla måste få en cp-utveckling som jag tyvärr inte tror är möjlig. DIF är ett mellanlag och kommer förmodligen också att sluta där.

Det som dock är skönt med denna säsong, är att man för första gången sen André Mattsson-tiden helt och hållet saknar förväntningar. Det kan egentligen bara bli en positiv överraskning. Det ger en lugn och skön känsla inför säsongen. Inget att förlora, allt att vinna! Vilket är exakt så jag hoppas att spelarna OCH publiken känner. Isåfall tror jag att vi kan starta ett sjuhelvetes drag och den vi mot dem-känsla vi saknat sedan finalåret.

Väl mött på Hovet
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag vet inte med er andra, men jag ser helle unga humgriga backar med en bra coach till just backsidan som verkligen brinner för de han gör - Nyman. Än att återigen försöka satsa på gamla P65 or som bara har rutin. Missförstå mig inte - rutin är bra att ha, men Nyman till Arnesson, Norell och Holm tror jag är bättre! Ser mycket potential och vilja i grabbarna.

Jag tror stemhårt på de här!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

ciirree skrev:Jag vet inte med er andra, men jag ser helle unga humgriga backar med en bra coach till just backsidan som verkligen brinner för de han gör - Nyman. Än att återigen försöka satsa på gamla P65 or som bara har rutin. Missförstå mig inte - rutin är bra att ha, men Nyman till Arnesson, Norell och Holm tror jag är bättre! Ser mycket potential och vilja i grabbarna.

Jag tror stemhårt på de här!
Det beror ju på hur man ser det...din kropp har mest styrka mellan 30 - 40 års ålder och även om den också börjar läka sämre så BEHÖVS det starka tunga pjäser också. Så en mix mellan ungt/gammalt/speedigt/stabilt i en backuppsättning är optimalt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Printz hade varit skillnad på toppstrid och mellanlag... Jag lovar! En spelare som Printz är ovärderlig i en så ung och naiv backuppsättning som den vi har.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag hade också velat ha in Printz. Men i övrigt så tror jag de sköter sig!
Låst