ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Hej Bern!
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av Edin »

Mattias Kalin kommer inte till spel till helgen då han är ska representera Juniorkronorna i Finland. Rätt bra tajming med tanke på att Heinerö förhoppningsvis är tillbaka så att vi äntligen får se Huddingekedjan intakt!

Bern har ju inte direkt imponerat såhär långt, bara 3 poäng på fyra matcher. De har dock bara spelat en hemmamatch, torsk 3-0 mot Pardubice. Värt att notera att alla deras förluster kommit emot lag som vi har slagit.

Bern - Pardubice 0-3
Liberec - Bern 2-4
TPS - Bern 5-3
Tappara - Bern 3-1

Tror dock att det här blir otroligt tufft, men hoppas på åtminstone en poäng. Men vinner vi så vågar jag börja hoppas på slutspel i vinter...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Göran

Inlägg av Göran »

Skönt att det snart är dags igen !!
Jag hoppas att dom fortsätter spela lika fröjdigt och ett disiplinerat i försvars spel . Dom ser ut ha roligt på isen !!
Att man sen jobbar vidare med dom PP-femmor man haft i ET för det är viktigt att ha det på plats när serien drar igång .
Målvakt blir väl Adam i den första matchen kan man misstänka !
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Hej Bern!
Berne, Berne, ge oss en sång!

Danielsson är inte kvar i Schweiz väl?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle ju vara smått sensationellt om vi lyckades plocka poäng i en match till med vår trupp.

Kan vi hålla uppe spelet på ett bra sätt och de positiva vibbar som vi redan bjutts på fortsätter att dyka upp skulle i alla fall jag vara nöjd.

Känns dock som att någon av matcherna kommande helg kommer bli något av ett magplask.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Kanske vore bra med magplask så att det inte blir hybris och tro att man kan gå till kvalserien genom att finlira lite på en halv skridsko.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Fruktansvärd, Förtvivlad och Förfärlig Förväntan på att få se DIF spela igen!

Som skrivits, får vi ett bra försvar och inte minst en spelglädje framåt, så kan det bli vinst. Med det får vi ett förtroende i laget som kan bära oss långt. Ge oss styrkan att klara av att ta, en och annan förlust, utan att för den skull sjunka djupt ner i konen, för dåligt själförtroende!
Forza!
litto

Inlägg av litto »

I Bern lirar några spelar som vi svenskar känner igen. Berns lagkapten Martin Pluss med många säsonger med Frölunda, Byron Ritchie som lirade för Modo för ett tag sen, Mikko Lethonen som öste in en massa jävla poäng för saik plus ett par som har lirat i NHL några matcher.

På det berömda pappret känns det som att Bern är det svåraste motståndarlaget i vår grupp.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
johan_

Inlägg av johan_ »

Vilken tid börjar sändningen? Samma pris som dom förra matcherna?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Skulle ju vara smått sensationellt om vi lyckades plocka poäng i en match till med vår trupp.

Kan vi hålla uppe spelet på ett bra sätt och de positiva vibbar som vi redan bjutts på fortsätter att dyka upp skulle i alla fall jag vara nöjd.

Känns dock som att någon av matcherna kommande helg kommer bli något av ett magplask.
Agreed.

Vore väldigt starkt om vi lyckas plocka poäng mot någon av de här Schweiziska lagen. Jag har en känsla av att det kommer bli betydligt tuffare än tjeckmatcherna. Förmodligen börjar lagen komma mer & mer i matchform inför seriestarterna runtomkring vilket gör att skillnaden i kvalité i trupperna borde märkas mer.
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

johan_ skrev:Vilken tid börjar sändningen? Samma pris som dom förra matcherna?
19.30. Bör vara 79kr som gäller. Hoppas Challe kommenterar
Göran

Inlägg av Göran »

Jag tror mycket på årets lagsamman sättning och på det fröjdiga sättet dom har börjat säsongen .
Båda målvakterna har börjat bra så någon målvakt katastrof har jag inte kunnat anna ännu .
PP -och box - femmorna har sätt bra ut så här långt . Alla åtta backarna har spelat bra .
Skulle gärna se Lidström tillsammans med Sam i pp-spel vid något tillfälle ,då jag tycker Lidström har ett bra passningsspel .
Det har sätt bra ut under fyra matcher och då kanske det inte finns anledning till ändring ?
Någon akut saknad efter Printz tyckar jag inte att vi såg dom två senaste matcherna i alla fall , men som sagt serien är lång och tung så den frågan om hans vara eller icke vara kommer säkert upp igen.
Alla kedjeformationer har sätt väldigt pigga och bra ut . Guter ser ut att gå mot en bra säsong !
Sörensen vet vi ju alla hur bra han är , men med hans luriga spel ,med dragningar hit och dit finns en stor risk för skador , då det till slut finns någon som lackar ur och bara mosar över honom vid rätt tillfälle .
Tränarparet verkar prata samma språk också efter som det ser bra ut på isen ! En sak jag har reflekterat över är att Nyman tydligt har börjat sätta sin prägel på hur man skall spela försvarsspel den här säsongen.
Tror vi kommer att få se många positiva saker under den här säsongen.
En liten hake finns det alltid och det är hur stark är truppen när eventuella motgångar och skador kommer?

Nu kan man snart börja ladda för matchen i morgon fredag och hoppas att bildsändningen blir bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Av Twitter att bedöma så reser alltså laget ner IDAG? Och inte igår? Risk för trötta ben alltså. Kliva upp innan kl 4 är nog inte optimalt på matchdag.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:Av Twitter att bedöma så reser alltså laget ner IDAG? Och inte igår? Risk för trötta ben alltså. Kliva upp innan kl 4 är nog inte optimalt på matchdag.
Min åsikt också, med vår strama ekonomi var väl en extra hotell-natt för dyr?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trop

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:
SirDIFalot skrev:Av Twitter att bedöma så reser alltså laget ner IDAG? Och inte igår? Risk för trötta ben alltså. Kliva upp innan kl 4 är nog inte optimalt på matchdag.
Min åsikt också, med vår strama ekonomi var väl en extra hotell-natt för dyr?
Ja något sånt. Klart det måste skäras på alla håll och kanter som det går.
Expert.
Skriv svar