Vilken matchtröja skall DIF använda?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket hemmaställ föredrar du?

1. Blåa tröjan
113
50%
2. Röda tröjan
111
50%

Antal röster: 224

Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Kungen »

Fick ju svar i senaste DIFTV-klippet att anledning till att de fotades i röda tröjor var mest av praktiska skäl då vi har annan reklam på vita och blåa stället under ET. De kommer köra med de blåa, vita och röda tröjorna i år, precis som det varit tidigare år.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

men fuck vad snygga dom röda tröjorna var, snyggare än dom blå enligt mig som har en aldeles för mörk ton
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
MJ25

Inlägg av MJ25 »

Bara jag som reagerade på att Namnen på röda tröjan var UNDER numret, medan i ET har dem vart över? Hoppas tamefan att vi har över numret på dem blåa och vita tröjorna.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

Ja phu att det var av praktiska skäl som man fotades i de röda tröjorna, har dock inget emot om de kommer användas nångång för de är jäkligt snygga. Men den ordinarie hemmatröjan ska vara blå! :)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

MJ25 skrev:Bara jag som reagerade på att Namnen på röda tröjan var UNDER numret, medan i ET har dem vart över? Hoppas tamefan att vi har över numret på dem blåa och vita tröjorna.
Ja men i ET har DIF ingen reklamplats att sälja där, så man får nog leva med att ha namnen under sen (fast det är snyggast över).
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

MJ25 skrev:Bara jag som reagerade på att Namnen på röda tröjan var UNDER numret, medan i ET har dem vart över? Hoppas tamefan att vi har över numret på dem blåa och vita tröjorna.
Detta har väl redan tagits upp tror jag. Challe sa väl under en match att namnen kommer vara under siffrorna på grund av att sponsorer ska ha plats ovanför, en plats som inte nyttjas under ET.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Så kommer det tyvärr inte bli. Har med sponsorer att göra.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Äsch, jag hade gärna sett röda tröjor på isen.. Min första (och enda) matchtröja är röd, minns så väl när jag köpte den! Som liten grabb var ju inte plånboken överfylld med pengar direkt, och den kraftigt rabatterade röda tröjan passade budgeten rätt bra... En av mina första matcher på Globen, när Challe regerade på isen. Det var ju inget snack om vilket nummer jag skulle trycka på ryggen, även om jag av någon anledning fick för mig att det skulle stå "02" istället för 2. Fina tider. Det var för övrigt Challes fel att jag resten av min sportsliga karriär körde med 2an på ryggen, men inte fan blev jag bättre på något för det.

Antar att blått är Djurgårn ändå.. Men det hade varit lite kul att markera lite nystart med ett byte av färg. Nya Djurgården - Rött för blodet genom hjärta och ven..
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

dutti skrev:Äsch, jag hade gärna sett röda tröjor på isen.. Min första (och enda) matchtröja är röd, minns så väl när jag köpte den! Som liten grabb var ju inte plånboken överfylld med pengar direkt, och den kraftigt rabatterade röda tröjan passade budgeten rätt bra... En av mina första matcher på Globen, när Challe regerade på isen. Det var ju inget snack om vilket nummer jag skulle trycka på ryggen, även om jag av någon anledning fick för mig att det skulle stå "02" istället för 2. Fina tider. Det var för övrigt Challes fel att jag resten av min sportsliga karriär körde med 2an på ryggen, men inte fan blev jag bättre på något för det.

Antar att blått är Djurgårn ändå.. Men det hade varit lite kul att markera lite nystart med ett byte av färg. Nya Djurgården - Rött för blodet genom hjärta och ven..
Vi har ju precis släppt alla med 'hjärta' ;)
Skämt åsido, rött är snyggt och har inget emot att vi spelar i det men blått är ändå mitt primära val för majoriteten av matcherna. Att spela i rött på JK-, DIF-hjälpen-, eller annandagen för att belysa att de är lite speciella vore en sjyst grej.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lira i rött på JK-dagen. Publiken får röda tröjor att ta på sig vid entreerna. Precis som finalåret i slutspelet. Må vara sentimental men fy fan vad häftigt det var! Har fortfarande den röda tischan från det året liggandes i garderoben.

Rött är snyggt som fan och bör användas varje helg eller sådant. Skandal att det inte användes i Allsvenskan en enda gång förra året....
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Manijock skrev:Lira i rött på JK-dagen. Publiken får röda tröjor att ta på sig vid entreerna. Precis som finalåret i slutspelet. Må vara sentimental men fy fan vad häftigt det var! Har fortfarande den röda tischan från det året liggandes i garderoben.

Rött är snyggt som fan och bör användas varje helg eller sådant. Skandal att det inte användes i Allsvenskan en enda gång förra året....
Bild

Rött, vilken vacker färg! Håller med dig fullständigt! DIF spela i rött! http://shop.difhockey.se/replica-rod-12 ... c-150.aspx
Bild
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

JohanPez skrev:
dutti skrev:Äsch, jag hade gärna sett röda tröjor på isen.. Min första (och enda) matchtröja är röd, minns så väl när jag köpte den! Som liten grabb var ju inte plånboken överfylld med pengar direkt, och den kraftigt rabatterade röda tröjan passade budgeten rätt bra... En av mina första matcher på Globen, när Challe regerade på isen. Det var ju inget snack om vilket nummer jag skulle trycka på ryggen, även om jag av någon anledning fick för mig att det skulle stå "02" istället för 2. Fina tider. Det var för övrigt Challes fel att jag resten av min sportsliga karriär körde med 2an på ryggen, men inte fan blev jag bättre på något för det.

Vi har ju precis släppt alla med 'hjärta' ;)
Exakt! Just därför vi måste kompensera genom tröjorna! ;)

Riktigt snygga annars.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Blått är som sagt DIF, så jag tycker blått borde vara vårt hemmaställ. Men jag älskar verkligen de röda, de är stilrena på något sätt. Kanske för att jag inte sett dem med reklam på, men jag tycker den röda färgen passar bättre till den stora skölden. Synd att man inte får ha den röda som bortaställ. Eller får man det? I så fall tycker jag att vi borde köra på det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:Blått är som sagt DIF, så jag tycker blått borde vara vårt hemmaställ. Men jag älskar verkligen de röda, de är stilrena på något sätt. Kanske för att jag inte sett dem med reklam på, men jag tycker den röda färgen passar bättre till den stora skölden. Synd att man inte får ha den röda som bortaställ. Eller får man det? I så fall tycker jag att vi borde köra på det.
Hade varit grymt. För de vita har aldrig varit snygga.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Say whaaat? DIF's vita är i vanliga fall sjukligt snygga (inte den här uppsättningen dock men tidigare års).
Skriv svar