Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

MarcusDaze skrev:
ciirree skrev:
Staten skrev:Blir inget med Bibic enligt Challe. Hade blivit konstigt om Djurgårn och Leksand mötts i kvalserien.
Hörde de idag också! Men tydligen kunde han inte svara rent på om truppen va helt full eller inte, beror mycket på om Norell tar en ordinarie plats eller inte sa han ju! Så vi får se va de hittar på :D
Norell var väldigt bra igår!
Tror att han kommer ta en ordinarie-tröja under säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Staten skrev:Blir inget med Bibic enligt Challe. Hade blivit konstigt om Djurgårn och Leksand mötts i kvalserien.
Precis, det jag varit inne på förut.

Han har kontrakt med Leksand över nästa säsong också, vilket skulle göra det knepigt om han spelade med DIF i en eventuell kvalmatch mot Leksand, alternativt så skulle det ingå i lånet att han inte skulle få spela i matcher mot just Leksand, och i sådant fall har vi ju ingen nytta av att låna in en spelare som är tänkt att ta en sån defensiv roll om vi inte kan använda honom i alla matcher.

Nu är det ju iofs rena spekulationer huruvida vi kommer möta just Leksand vid eventuellt kval, men det är inte helt omöjligt.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Så det blir alltså inget spel för Bibic i Sverige?
Staten

Inlägg av Staten »

pulverapa skrev:
Så det blir alltså inget spel för Bibic i Sverige?
Jo, i div 2 kan det funka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Calle Fornstedt ?@callefo 16s
Blev Almtuna för Alen Bibic. Synd tycker jag. #DIFhockey
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Calle Fornstedt ?@callefo 16s
Tror dock på Robin Norell.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Jag med. Och fått fina lovord om våra backar i J20 som sägs vara bra mycket bättre än vad vi haft där tidigare år. Riktigt kul att höra.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Jag med. Och fått fina lovord om våra backar i J20 som sägs vara bra mycket bättre än vad vi haft där tidigare år. Riktigt kul att höra.
Adam Ollas Mattsson och Andreas Englund tror jag är nästa spelare att testas i A-laget.
Leksand

Inlägg av Leksand »

18DIF91 skrev:
Precis, det jag varit inne på förut.

Han har kontrakt med Leksand över nästa säsong också, vilket skulle göra det knepigt om han spelade med DIF i en eventuell kvalmatch mot Leksand, alternativt så skulle det ingå i lånet att han inte skulle få spela i matcher mot just Leksand, och i sådant fall har vi ju ingen nytta av att låna in en spelare som är tänkt att ta en sån defensiv roll om vi inte kan använda honom i alla matcher.

Nu är det ju iofs rena spekulationer huruvida vi kommer möta just Leksand vid eventuellt kval, men det är inte helt omöjligt.
Rätt klokt. Just Bibic har så mycket Leksandshjärta att jag inte hade vågat spela honom mot Leksand i Kvalserien, och sannolikheten att vi möts där är sisådär 47,5 % (95 % för oss och 50 för er), jämfört med sannolikheten att vi möter Almtuna där som är ganska exakt 0.
litto

Inlägg av litto »

"Robin Norell steppade upp. Det var lite Niklas Hjalmarsson-stil på honom, säger Grönborg om djurgårdsbacken som draftades av just Hjalmarssons Chicago Blackhawks i fjärde rundan i sommar."

Fina ord om Norell. Hoppas att utvecklingskurvan pekar rakt uppåt under säsongen och han får spela mycket då.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

litto skrev:"Robin Norell steppade upp. Det var lite Niklas Hjalmarsson-stil på honom, säger Grönborg om djurgårdsbacken som draftades av just Hjalmarssons Chicago Blackhawks i fjärde rundan i sommar."

Fina ord om Norell. Hoppas att utvecklingskurvan pekar rakt uppåt under säsongen och han får spela mycket då.
Ni som inte bor i Stockholm (förutom Mattebo som bor med sin katt) hör av er! Ert stöd känns extra viktigt just nu!
'
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
MJ25

Inlägg av MJ25 »

litto skrev:"Robin Norell steppade upp. Det var lite Niklas Hjalmarsson-stil på honom, säger Grönborg om djurgårdsbacken som draftades av just Hjalmarssons Chicago Blackhawks i fjärde rundan i sommar."

Enda som kan förstöra allt för Norell är att han bär EGs gamla nummer :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Yellowhand skrev:

Ni som inte bor i Stockholm (förutom Mattebo som bor med sin katt) hör av er! Ert stöd känns extra viktigt just nu!
'
.... :?:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Yellowhand skrev: Ni som inte bor i Stockholm (förutom Mattebo som bor med sin katt) hör av er! Ert stöd känns extra viktigt just nu!
'
Årets oklaraste inlägg.

Fram med fredspipan grabbar!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Kentta skrev:
Yellowhand skrev: Ni som inte bor i Stockholm (förutom Mattebo som bor med sin katt) hör av er! Ert stöd känns extra viktigt just nu!
'
Årets oklaraste inlägg.

Fram med fredspipan grabbar!
Yellowhand och pipor är ingen bra kombination. :o .Åter till silly.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst