DIF Fotboll
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: DIF Fotboll
Mot häcken hade vi två straffsituationer men fick i stället en i häcken. Nu vände rättvisan rätt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Re: Sv: Re: DIF Fotboll
Å andra sidan är inte Zlatan svensk heller, såatte...minalman skrev:Prijovic är född i Schweiz av serbiska föräldrar. Han är lika mycket schweizare som Zlatan är svensk.Metal Machine skrev:Tveksamt att kalla en serb för schweizare.
Skön seger!
- Lee Harvey Oswald
Re: DIF Fotboll
Sköna poäng, men DIF gör högst 20 bra minuter av 90.
Långt ifrån godkänt
Långt ifrån godkänt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Sv: Re: Sv: Re: DIF Fotboll
När vi torskar mot Irland nästa helg vill ingen vara svensk.Metal Machine skrev:Å andra sidan är inte Zlatan svensk heller, såatte...minalman skrev:Prijovic är född i Schweiz av serbiska föräldrar. Han är lika mycket schweizare som Zlatan är svensk.Metal Machine skrev:Tveksamt att kalla en serb för schweizare.
Skön seger!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skön seger, men 3-1 resultatet speglade inte spelet, vi måste höja oss mer!
Personligen så skiter jag i ifall vi skjuter mot eget mål, så länge vi vinner. Iallafall denna säsong, vill gärna slippa kvalångest.
- Lee Harvey Oswald
Vet inte, både och tycker jag.Rix skrev:Skön seger, men 3-1 resultatet speglade inte spelet, vi måste höja oss mer!
Vi spelade tillräckligt bra i 2:a halvlek för att vinna komfortabelt, men vi satte ju oss i ett riktigt skitläge genom att vara så brutalt ointresserade i 1:a.
Är fortfarande förbannad över det uppträdandet.
Får inte se ut så, för så bra är inte den här upplagan av DIF
Sedan som nån var inne på, tränar vi överhuvudtaget fasta situationer?
Har för mig att Norrmän brukar fästa stor vikt vid sånt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hänger inte så frekvent på fotbollsforumet så kanske en dum fråga men vem är Sandar?
- -daniel-
Vilken jävla skitmatch. Jag tyckte det kändes som en fel mental laddning inför avspark här om jag skall vara ärlig...
Nåväl, ruskigt skönt med lite flyt för en gångs skull. Vi spelar på en godkänd nivå max 1/5 av matchen men vinner ändå med komfortabla 3-1.
Nåväl, ruskigt skönt med lite flyt för en gångs skull. Vi spelar på en godkänd nivå max 1/5 av matchen men vinner ändå med komfortabla 3-1.
AlekSANDAR Prijovicmb81 skrev:Hänger inte så frekvent på fotbollsforumet så kanske en dum fråga men vem är Sandar?
Ok.Har det nåt med den där Sandartraktorn att göra?Vikas skrev:AlekSANDAR Prijovicmb81 skrev:Hänger inte så frekvent på fotbollsforumet så kanske en dum fråga men vem är Sandar?
Vi spelar verkligen inte bra förutom i 30 sekunder vid 1-1 och det är ofta allt som behövs mot lag dödkörda lag i botten helt utan tro på sig själva. Tycker nästan synd om Syrianska. De känns lite som oss innan vändningen de tre sista matcherna 2009, minsta lilla motgång och allt går åt helvete. Nåja jag ser gärna att de åker och är riktigt glad för tre poäng men inte fan kom de för att vi var bra.
Jävla svår situation i anfallet nu för övrigt, vill egentligen ha alla tre inne. Att peta Jawo känns så jävla fel när han varit vår kanske bästa spelare hittills men Erton har så jävla mycket fotboll i sig om han bara kunde få det att släppa. Sen att Priovic inte skulle starta det finns bara inte som det sett ut de matcher han hunnit med. Tror nog att jag motvilligt ändå skulle sätta Erton på bänken om det var jag som bestämde nu.
Jävla svår situation i anfallet nu för övrigt, vill egentligen ha alla tre inne. Att peta Jawo känns så jävla fel när han varit vår kanske bästa spelare hittills men Erton har så jävla mycket fotboll i sig om han bara kunde få det att släppa. Sen att Priovic inte skulle starta det finns bara inte som det sett ut de matcher han hunnit med. Tror nog att jag motvilligt ändå skulle sätta Erton på bänken om det var jag som bestämde nu.
- Lee Harvey Oswald
Mmh, men vad vi än väljer att starta med nu så känns det lika ovant som skönt att DIF numera kan göra offensiva byten & faktisk förändra en låst matchbild.Jonte skrev:Vi spelar verkligen inte bra förutom i 30 sekunder vid 1-1 och det är ofta allt som behövs mot lag dödkörda lag i botten helt utan tro på sig själva. Tycker nästan synd om Syrianska. De känns lite som oss innan vändningen de tre sista matcherna 2009, minsta lilla motgång och allt går åt helvete. Nåja jag ser gärna att de åker och är riktigt glad för tre poäng men inte fan kom de för att vi var bra.
Så det är lite utav ett lyxproblem kan jag tycka.
Klart värre med motivationsdelen, att PM hittills inte lyckas banka in ödmjukhet bättre i truppen.
Efter varje bra insats mot bra motstånd följs det alltid upp av en anus-match mot sämre motstånd
Orkaaa
- -daniel-
Faktiskt också rätt duktigt besviken på inställningen till den här matchen. Det skall fan inte få se så jävla nonchalant ut när det är så ruskigt viktiga poäng som står på spel... skärpning, omedelbums.