Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Metal Machine »

Och IKO 12:a. Dude...
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:1. Timrå
2. Södertälje
3. Djurgården
4. Malmö
5. Västerås
6. Karlskoga
7. Rögle
8. Mora
9. Karlskrona
10. Björklven
11. Troja
12. Oskarshamn
13. Almtuna
14. Asplöven
Ner med Timrå på typ sjunde. Ser inte alls vassa ut. Rögle hamnar på kvalserieplats tillsammans med oss och vik.
Oskarshamn kommer lätt topp 9 iaf.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

1. Västerås
2. Rögle
3. Södertälje
4. Karlskoga
5. Djurgården
6. Malmö
7. Oskarshamn
8. Björklöven
9. Timrå
10. Mora
11. Asplöven
12. Karlskrona
13. Troja
14. Almtuna
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:1. Timrå
2. Södertälje
3. Djurgården
4. Malmö
5. Västerås
6. Karlskoga
7. Rögle
8. Mora
9. Karlskrona
10. Björklven
11. Troja
12. Oskarshamn
13. Almtuna
14. Asplöven
Ner med Timrå på typ sjunde. Ser inte alls vassa ut. Rögle hamnar på kvalserieplats tillsammans med oss och vik.
Oskarshamn kommer lätt topp 9 iaf.
Vi får se, det är alltid lag som överraskar... De s.k. experterna och ni som följer strömmen kan ta er arslet, så här ser mitt tips ut!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

1. Västerås
2. Rögle
3. Malmö
4. Djurgården
5. Oskarshamn
6. Karlskoga
7. Södertälje
8. Mora
9. Timrå
10. Björklöven
11. Karlskrona
12. Troja/Ljungby
13. Almtuna
14. Asplöven

Nått i den stilen.
Spela fult
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

1. Västerås
2. Djurgården
3. Rögle
4. Malmö
5. Oskarshamn
6. Karlskoga
7. Södertälje
8. Karlskrona
9. Timrå
10. Björklöven
11. Mora
12. Troja/Ljungby
13. Asplöven
14. Almtuna
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det känns verkligen vi har en 7-8 lag som skulle kunna hamna var som helst mellan 1-8:a. Inget tydligt toppskikt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror Västerås kommer floppa. De har blivit tippade högt upp av typ samtliga och de känner nog själva att de definitivt skall vara där uppe, tror inte det håller. Lite som Modo varit i ES många säsonger; ett hopkok av spelare men känns spretigt. Dessutom så vet vi alla hur det kan bli om ett lag går sämre än förväntat, Västerås har historiskt inte direkt haft en förlåtande publik heller så pressen kan bli rätt stor.

Omöjligt med tabelltippning dock, vad jag med stor sannolikhet tror är att Rögle och SSK kommer gå till KS (de har liksom vanan inne; RBK har inte missat en enda Kvalserie på 8 säsonger! och Täljes lagbygge ser spännande ut) sen är de två övriga platserna vigda åt något av DIF / Malmö / BIK / IKO och möjligtvis VIK om de får ihop det under säsongens gång.

Pulvers teori om Timrå är intressant, men tror helt enkelt de har en för dålig trupp för att ligga där uppe. Dock så kan de kanske hugga på top 7.

Tabelltippning måste ju ändå komma, men ja väntar med min tills innan seriestart!
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

-daniel- skrev:Jag tror Västerås kommer floppa. De har blivit tippade högt upp av typ samtliga och de känner nog själva att de definitivt skall vara där uppe, tror inte det håller. Lite som Modo varit i ES många säsonger; ett hopkok av spelare men känns spretigt. Dessutom så vet vi alla hur det kan bli om ett lag går sämre än förväntat, Västerås har historiskt inte direkt haft en förlåtande publik heller så pressen kan bli rätt stor.

Omöjligt med tabelltippning dock, vad jag med stor sannolikhet tror är att Rögle och SSK kommer gå till KS (de har liksom vanan inne; RBK har inte missat en enda Kvalserie på 8 säsonger! och Täljes lagbygge ser spännande ut) sen är de två övriga platserna vigda åt något av DIF / Malmö / BIK / IKO och möjligtvis VIK om de får ihop det under säsongens gång.

Pulvers teori om Timrå är intressant, men tror helt enkelt de har en för dålig trupp för att ligga där uppe. Dock så kan de kanske hugga på top 7.

Tabelltippning måste ju ändå komma, men ja väntar med min tills innan seriestart!

Kan bara hålla med om vik.
De har gått uselt nu på försäsongen och raddat upp förlust på förlust.
Har dessutom rivit kontraktet med den tilltänkta förste centern och skickat tillbaka honom till USA, och en annan center kommer bara träna och spela till och från då dottern blivit sjuk.
Således är de nu på jakt efter en ny center.
Försvaret är väl deras starka sida men målisen från förra säsongen har lämnat och de nuvarande kommer aldrig komma upp i samma nivå och rädde laget på samma sett som det såg ut förra säsongen.

Visst kan man inte dra allt för stora slutsatser efter några försäsongsmatcher men att de ska sluta som 1:a eller för den delen topp 3 håller jag för väldigt osannolikt.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

1. Tälje
2. VIK
3. DIF
4. Rögle
5. BIK
6. Timrå
7. Malmö
8. Oink

Övriga tabellplaceringar och lag för ointressanta.
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Jag tror Björklöven kan ta sig på en top5 placering. De har ändå sett pigga ut, de vann mot både Modo och Luleå. Därefter spelade de 2-3 mot Skellefteå.

Skratta på ni
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Är jag den enda som tror på att det kan hända i år? Önsketänkande eller omöjligt? Varken eller - Så här slutar serierna efter en fin vinter:

ALLSVENSKAN 2014
1. Djurgården
2. Malmö
3. Rögle
4. Oskarshamn
5. Västerås
6. Timrå
7. Karlskoga
8. Södertälje
9. Almtuna
10. Karlskrona
11. Troja/Ljungby
12. Björklöven
13. Asplöven
14. Mora

KVALSERIEN 2014
1. Växjö
2. Djurgården
3. Malmö
4. AIK
5. Rögle
6. Västerås

Inkluderar två derbysegrar. Smaka på den!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Calle: Det är absolut inte omöjligt att det händer, men såklart lutar väl inte oddsen åt det håller. Jag tycker som andra skrivit att serien är sjukt svårtippad. Däremot är jag säker på att vi inte kommer att hamna på en sämre plats än förra året.

Men Växjö till kvalserien och inte Örebro? Inte en chans. Örebro är ju typ klara känns det som och sedan står det mellan Leksand och AIK.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Om man ser till troliga KS-lag från Elitserien så hamnar så klart Leksand & Örebro högt upp på listan, men Solna och även Brynäs känns ruskigt svaga. Jag tror faktiskt Brynäs kommer få det riktigt tungt i vinter och knipa en av platserna. Tror Leksand kommer överraska och klara sig kvar med en del poängs marginal. Växjö är inte heller helt självskrivna att klara sig undan Kvalserien även fast många hävdar de värvat starkt. Jag spontansäger Örebro och Brynäs i KS, Solna klarar sig undan med typ 1 poängs marginal eller målskillnad.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Calle: Det är absolut inte omöjligt att det händer, men såklart lutar väl inte oddsen åt det håller. Jag tycker som andra skrivit att serien är sjukt svårtippad. Däremot är jag säker på att vi inte kommer att hamna på en sämre plats än förra året.

Men Växjö till kvalserien och inte Örebro? Inte en chans. Örebro är ju typ klara känns det som och sedan står det mellan Leksand och AIK.
Håller med om Växjö. De har ett lag för topp 8. Bättre än aik, leksand, örebro, brynäs och modo iaf!
Tror aik och örebro hamnar i kvalserien. Sen är det väl åtta allsvenska lag som har chansen på kvalserieplats och väl där kan vad fan som helst hända. Rögle för två säsonger sen och örebro förra är exempel på det. Eller aik när de gick upp.
Känns mest som man ska ha bra form och det rätta flytet så fixar man det.
Låst