Det var Timmy och Åberg som aldrig träffade mål. Lidströms problem var att han sköt för sällan.SirDIFalot skrev:Intressant att du säger det. För det jag tycker var det stora problemet med honom i PP ifjol var att han ALDRIG träffade mål. Detsamma gällde Timmy. Vilket i alla fall Murray klarade av att göra.Manijock skrev:Fast Lidström har ju uppenbara kvalitéer som är nyttiga att ha i ett PP. Problemet han har är att han verkar vara en av de spelare som har så satans svårt att spela med våran tunga sköld på bröstet. Märker hur lätt han har att bli nervös i vår tröja, medan han i Bik förmodligen var en av seriens absolut skickligaste PP-backar. Får vi honom att våga slappna av så kommer han vara en fruktansvärd tillgång, det är jag säker på. Han är fruktansvärt puckskicklig och träffar alltid mål när han skjuter.SirDIFalot skrev:Slänger gärna in fyra forwards istället för att tvinga in backar som inte klarar av att spela PP.Henke95 skrev:Är det bara jag som helst inte vill se Lidström i PP så länge hans spel i 5 mot 5 inte förbättras? Jag vet att han definitivt har potentialen att vara en bra PP-back (det visade han inte minst i BIK) men jag känner mig nervös varje gång han har pucken uppe vid blålinjen.
Men det är som sagt, OM han vågar slappna av. Frågan är då om det är rätt väg att gå att bänka honom, eller att lira honom? Beats me, en fråga Zabel/Nyman måste ställa sig inför säsongen.
Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker jag verkligen inte. Inte som jag minns det i alla fall.Manijock skrev:Det var Timmy och Åberg som aldrig träffade mål. Lidströms problem var att han sköt för sällan.SirDIFalot skrev:Intressant att du säger det. För det jag tycker var det stora problemet med honom i PP ifjol var att han ALDRIG träffade mål. Detsamma gällde Timmy. Vilket i alla fall Murray klarade av att göra.Manijock skrev:Fast Lidström har ju uppenbara kvalitéer som är nyttiga att ha i ett PP. Problemet han har är att han verkar vara en av de spelare som har så satans svårt att spela med våran tunga sköld på bröstet. Märker hur lätt han har att bli nervös i vår tröja, medan han i Bik förmodligen var en av seriens absolut skickligaste PP-backar. Får vi honom att våga slappna av så kommer han vara en fruktansvärd tillgång, det är jag säker på. Han är fruktansvärt puckskicklig och träffar alltid mål när han skjuter.SirDIFalot skrev:Slänger gärna in fyra forwards istället för att tvinga in backar som inte klarar av att spela PP.Henke95 skrev:Är det bara jag som helst inte vill se Lidström i PP så länge hans spel i 5 mot 5 inte förbättras? Jag vet att han definitivt har potentialen att vara en bra PP-back (det visade han inte minst i BIK) men jag känner mig nervös varje gång han har pucken uppe vid blålinjen.
Men det är som sagt, OM han vågar slappna av. Frågan är då om det är rätt väg att gå att bänka honom, eller att lira honom? Beats me, en fråga Zabel/Nyman måste ställa sig inför säsongen.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag minns det nog mer som Manijock måste jag säga, att Lidström blev nervös efter sin start och nästan aldrig vågade skjuta, men när han gjorde det var det ofta bra skott.
- -daniel-
Ärligt talat kommer ja inte ihåg att Lidström sköt ett enda skott på hela säsongen. Men sen kommer jag knappt ihåg vad jag själv heter så det kan vara därför.
#alzheimers-light
#alzheimers-light
Kan det vara så att Lidström överpresterade sista säsongen i Bofors? Han har inte direkt legat på höga poäng någon annan säsong.
- diftobbe89
Ligger något i de.mb81 skrev:Kan det vara så att Lidström överpresterade sista säsongen i Bofors? Han har inte direkt legat på höga poäng någon annan säsong.
Tycker Lidström är en ganska begränsad back, funkar väl helt okej i AS i ett mittenlag, inte mer en så.
Spela fult
- minalman
Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Kan det vara så att Challe gick enbart på namnet?mb81 skrev:Kan det vara så att Lidström överpresterade sista säsongen i Bofors? Han har inte direkt legat på höga poäng någon annan säsong.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tycker alltså inte det var fel att värva Lidström förra säsongen. En ung kille med en bra säsong bakom sig men kanske att många hade höga förhoppningar(inkl mig) att han skulle producera mycket poäng och vara en ledande pp-back. Det lyckades han inte med men hoppas han gör en mycket bättre säsong iår för potentialen finns där iaf och viljan verkar också finnas där. Många som nämnde hans namn på sommarenkäten på den som tränar hårdast.
Att Lidström har en del att bevisa är uppenbart. Med tanke på att Challe behöll han så borde nog även han se att det finns mer av honom, annars kunde han gjort sig av med honom och behållet Granath vilket jag tycker hade vart bättre lösning.
-
Ähh,han får juh tillbaka Nils Andersson,han verkar ju skön...MJ25 skrev:Att Lidström har en del att bevisa är uppenbart. Med tanke på att Challe behöll han så borde nog även han se att det finns mer av honom, annars kunde han gjort sig av med honom och behållet Granath vilket jag tycker hade vart bättre lösning.
Till er som tvivlar på att Lidström har tufft att spela för DIF skölden ! Gå in och lyssna på hans kloka ord i slutet på dokumentär filmen . Han kommer att bli en bra DIF:are framöver !
Diskussionen om Nils A är det lite tidigt att ha synpunkter på.
Visst kommer han att bidra i många matcher framöver när han har fått känna av riktigt spel under långa perioder och känner att den tuffa skadan han fick inte hindrar honom .
Ser fram mot matchen i morgon och jag hoppas att spelet fortsätter vara fröjdigt och glatt med lite finesser. Hoppas också att vi får se fortsatt bra pp-spel om det bjuds vill säga.
Diskussionen om Nils A är det lite tidigt att ha synpunkter på.
Visst kommer han att bidra i många matcher framöver när han har fått känna av riktigt spel under långa perioder och känner att den tuffa skadan han fick inte hindrar honom .
Ser fram mot matchen i morgon och jag hoppas att spelet fortsätter vara fröjdigt och glatt med lite finesser. Hoppas också att vi får se fortsatt bra pp-spel om det bjuds vill säga.
Såg på Svenska Fans sida att BIK Bloggen tippar tabellen denna säsong. Håller med litegrann vad dom säger om DIF: "Djurgården ser svagare ut på papperet än förra året, men jag är inte säker på att man är svagare i realiteten!" på nåt sätt känns de så för mig med. På pappret har vi kanske inga superstjärnor. Men visst ser laget hungrigare ut i år?
Vad tycker ni?

Nu har jag bara sett 2 matcher med säsongens lag, vet inte riktigt vart jag skall sätta foten på det om de ser hungrigare ut eller inte.ciirree skrev:Såg på Svenska Fans sida att BIK Bloggen tippar tabellen denna säsong. Håller med litegrann vad dom säger om DIF: "Djurgården ser svagare ut på papperet än förra året, men jag är inte säker på att man är svagare i realiteten!" på nåt sätt känns de så för mig med. På pappret har vi kanske inga superstjärnor. Men visst ser laget hungrigare ut i år?Vad tycker ni?
Däremot tyckte jag att det kändes riktigt stabilt med Reideborn i målet första matchen, så jag hoppas de låter honom stå i dag.
Vårt powerplay ser hitills ut att fungera en massa nivåer bättre än vad det gjorde förra säsongen, samt att vi faktiskt kan producera en del mål också. Nu minns jag inte riktigt hur det såg ut i ET förra starten. Dock var vårt PP så bedrövligt förra säsongen så det går väl inte att gå annat än uppåt.
Sen har vi ju en hel del yngre folk i truppen nu, som kanske bidrar lite till hungerkänslan, de vill åstakomma något i DIF, hoppas jag, och kommer slita varg för att göra det också.
Vi har vunnit två matcher hitills, och även om det sett lite svajigt ut i vissa stunder så har där funnits en hel del positiva inslag också.
Sen är det lite skillnad på spelet i ET och i HA, tror vi kommer ha en hel del köttmurar under kommande säsong i HA, vilket vi inte haft i ET. Då kommer eventuellt drällande med puckar straffa sig betydligt hårdare än vad det gör nu.
Hade nog gärna sett åtminstone två eller tre matcher mot HA lag också så man fick chans att anpassa sig till köttmurarna med.
Även om vi har två segrar så får vi väl betänka att de finska lagen inte direkt stormat fram i ET hitills, vilket kan tyda på att nivån på deras förstaliga inte är riktigt helt i par med SHL.
Tror vi kommer få det tufft mot Tjeckerna i dag, kommer bli åka av så det smäller om det. Gäller att laget är på tårna från start redan. (Något vi också var brutalt sämst på under förra säsongen, var som att varenda matchstart var rena rama chocken för laget.)
Alltid Oavsett.
Håller med dig till fullo. Att de yngre spelarna vill åstadkomma mer i DIF kan jag tycka också, så ser de ut på Krüger, Kalin och Arnesson (bland annat, finns fler). Det kanske var så att våra profiler som Bremberg, Ölvestad, och Otto underskattade HA ifjol, medans stora delen av laget nu vet om att det är skittufft. Dessutom kommer Huddingekedjan nerifrån och upp, så de vill väl visa upp sig rejält nu kommande säsong, som Challe sa: "Man måste ge Huddingekedjan tid, det är vår framtid!" dem har ju kontrakt till 14/15 så det skulle va skitkul ifall dem kunde funka ihop även på den här nivån.18DIF91 skrev:Nu har jag bara sett 2 matcher med säsongens lag, vet inte riktigt vart jag skall sätta foten på det om de ser hungrigare ut eller inte.ciirree skrev:Såg på Svenska Fans sida att BIK Bloggen tippar tabellen denna säsong. Håller med litegrann vad dom säger om DIF: "Djurgården ser svagare ut på papperet än förra året, men jag är inte säker på att man är svagare i realiteten!" på nåt sätt känns de så för mig med. På pappret har vi kanske inga superstjärnor. Men visst ser laget hungrigare ut i år?Vad tycker ni?
Däremot tyckte jag att det kändes riktigt stabilt med Reideborn i målet första matchen, så jag hoppas de låter honom stå i dag.
Vårt powerplay ser hitills ut att fungera en massa nivåer bättre än vad det gjorde förra säsongen, samt att vi faktiskt kan producera en del mål också. Nu minns jag inte riktigt hur det såg ut i ET förra starten. Dock var vårt PP så bedrövligt förra säsongen så det går väl inte att gå annat än uppåt.
Sen har vi ju en hel del yngre folk i truppen nu, som kanske bidrar lite till hungerkänslan, de vill åstakomma något i DIF, hoppas jag, och kommer slita varg för att göra det också.
Vi har vunnit två matcher hitills, och även om det sett lite svajigt ut i vissa stunder så har där funnits en hel del positiva inslag också.
Sen är det lite skillnad på spelet i ET och i HA, tror vi kommer ha en hel del köttmurar under kommande säsong i HA, vilket vi inte haft i ET. Då kommer eventuellt drällande med puckar straffa sig betydligt hårdare än vad det gör nu.
Hade nog gärna sett åtminstone två eller tre matcher mot HA lag också så man fick chans att anpassa sig till köttmurarna med.
Även om vi har två segrar så får vi väl betänka att de finska lagen inte direkt stormat fram i ET hitills, vilket kan tyda på att nivån på deras förstaliga inte är riktigt helt i par med SHL.
Tror vi kommer få det tufft mot Tjeckerna i dag, kommer bli åka av så det smäller om det. Gäller att laget är på tårna från start redan. (Något vi också var brutalt sämst på under förra säsongen, var som att varenda matchstart var rena rama chocken för laget.)
Som sagt, minst sagt spännande. Dessutom glädjer de en att ett topplag i SHL - HV71 inlett med 2 förluster, medans vi, laget i andradivisonen har 2 vinster. Beautiful!
Jag är hoppfull inför kommande säsong!
För det första tror jag att Sam och Saviano är två guldvärvningar. Den förre kommer att lyfta vårt pp otroligt med sitt ständiga hot från blå, något vi saknat rejält sedan Honken Jr drog. Det i sin tur kommer leda till många sköna pluspoäng i tabellen jämfört med förra säsongen.
Saviano är en svårstoppad iller med låg tyngdpunkt. Han verkar dessutom ha helt rätt attityd - en järnkamin helt enkelt.
Tittar man bara på pappret och jämför med förra säsongen är det också lätt att glömma att namn som Linkan och Fimpen båda var skadade under stora delar av säsongen. Även Ölve var borta en hel del om jag inte minns fel. Där försvann alltså flera av de tyngsta namnen direkt.
Ljungh och Lidström tror jag kommer att växa i år efter ett års "DIF-erfarenhet", och spelare som Sören och Guter verkar fortsätta sitt fina spel från i våras. Huddingekedjan ska bli riktigt intressant att följa. Får vi behålla Printz (snälla, snälla) ser backsidan bra ut också.
Målvaktssidan har jag dålig uppfattning om. De få matcher man sett Reideborn tycker jag ändå kan motivera en försiktig optimism. Slipper jag bara se höstlöv trilla in från mittzon denna säsong är jag nöjd..
Jag tror att det finns en positiv revanschlust i gruppen, och det är inte samma panikpress att dominera varje match som förra säsongen.
Sist men absolut inte minst: jag tror att vi har en klart starkare tränar/coachsida i år. Challe har aldrig varit en favorit hos mig - i båset. Zabel och Nyman har nu i lugn och ro kunnat sätta ett grundspel. Det bådar gott.
För det första tror jag att Sam och Saviano är två guldvärvningar. Den förre kommer att lyfta vårt pp otroligt med sitt ständiga hot från blå, något vi saknat rejält sedan Honken Jr drog. Det i sin tur kommer leda till många sköna pluspoäng i tabellen jämfört med förra säsongen.
Saviano är en svårstoppad iller med låg tyngdpunkt. Han verkar dessutom ha helt rätt attityd - en järnkamin helt enkelt.
Tittar man bara på pappret och jämför med förra säsongen är det också lätt att glömma att namn som Linkan och Fimpen båda var skadade under stora delar av säsongen. Även Ölve var borta en hel del om jag inte minns fel. Där försvann alltså flera av de tyngsta namnen direkt.
Ljungh och Lidström tror jag kommer att växa i år efter ett års "DIF-erfarenhet", och spelare som Sören och Guter verkar fortsätta sitt fina spel från i våras. Huddingekedjan ska bli riktigt intressant att följa. Får vi behålla Printz (snälla, snälla) ser backsidan bra ut också.
Målvaktssidan har jag dålig uppfattning om. De få matcher man sett Reideborn tycker jag ändå kan motivera en försiktig optimism. Slipper jag bara se höstlöv trilla in från mittzon denna säsong är jag nöjd..
Jag tror att det finns en positiv revanschlust i gruppen, och det är inte samma panikpress att dominera varje match som förra säsongen.
Sist men absolut inte minst: jag tror att vi har en klart starkare tränar/coachsida i år. Challe har aldrig varit en favorit hos mig - i båset. Zabel och Nyman har nu i lugn och ro kunnat sätta ett grundspel. Det bådar gott.