Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jag tycker om det ska värvas mer att vi gör det så sent som möjligt och då försöker hitta en riktigt bra sniper på artistkontrakt. En som kan göra skillnad i en eventuell kvalserie.
Då ses det också vad som verkligen behövs!
Tror ändå på laget vi har! Vi har minst lika bra trupp som alla andra topplag!
-
- Säsongskort: Ja
Är inne på samma tankar. Vill dessutom harn är en duktig center. Min önskan är även få in en rutinerad back som håller rent framför kassen. Två spelare till är mitt önskemål. Notera önskemål, om nu ekonomin skulle kunna ordnas.mb81 skrev:Jag tycker om det ska värvas mer att vi gör det så sent som möjligt och då försöker hitta en riktigt bra sniper på artistkontrakt. En som kan göra skillnad i en eventuell kvalserie.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller helt med. Det är ju dessutom sjukligt mycket billigare att ta in någon på ett 3 månaders kontrakt jämfört med en hel säsong (nähä?).mb81 skrev:Jag tycker om det ska värvas mer att vi gör det så sent som möjligt och då försöker hitta en riktigt bra sniper på artistkontrakt. En som kan göra skillnad i en eventuell kvalserie.
Inte en chans att det skulle finnas kapital till två starka signingar till inför denna säsong.
Kan vi få in en får vi nog vara väldans nöjda och för min del råder det ingen tvekan om att det behövs en elak back med ordentligt med kilon på kroppen.
Bra lag byggs bakifrån och jag har ohyggligt svårt att se oss hålla en jämn och hög nivå med nuvarande backbesättning.
Vi har väl i truppen just nu bara en riktigt defensiv back i Arnesson och man kan ju bara undra hur mycket Timmys kontrakt som skrev förra säsongen redan ligger oss i fatet här.
Hoppas dessutom innerligt att Nils Andersson kan komma igång för där har det inte sett direkt bra ut hittills även om han självfallet är ursäktad ännu en tid med tanke på skadan.
I övrigt är det synd att så många verkar undervärdera behovet och betydelsen av pålitliga och starka defensiva backar. Deras arbete kanske inte syns lika tydligt som en offensiv spelares, men det är ta mig tusan minst lika viktigt om inte viktigare....
Kan vi få in en får vi nog vara väldans nöjda och för min del råder det ingen tvekan om att det behövs en elak back med ordentligt med kilon på kroppen.
Bra lag byggs bakifrån och jag har ohyggligt svårt att se oss hålla en jämn och hög nivå med nuvarande backbesättning.
Vi har väl i truppen just nu bara en riktigt defensiv back i Arnesson och man kan ju bara undra hur mycket Timmys kontrakt som skrev förra säsongen redan ligger oss i fatet här.
Hoppas dessutom innerligt att Nils Andersson kan komma igång för där har det inte sett direkt bra ut hittills även om han självfallet är ursäktad ännu en tid med tanke på skadan.
I övrigt är det synd att så många verkar undervärdera behovet och betydelsen av pålitliga och starka defensiva backar. Deras arbete kanske inte syns lika tydligt som en offensiv spelares, men det är ta mig tusan minst lika viktigt om inte viktigare....
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu måste jag bara citera mig själv här och påpeka jag menade om det inte löser sig med Printz. Jag vill verkligen ha in David i laget, men om det nu inte går så ser jag ingen mening i att försöka ösa pengar (som förmodligen ändå inte finns) på ytterligare en forward i det här läget.-daniel- skrev:Håller helt med. Det är ju dessutom sjukligt mycket billigare att ta in någon på ett 3 månaders kontrakt jämfört med en hel säsong (nähä?).mb81 skrev:Jag tycker om det ska värvas mer att vi gör det så sent som möjligt och då försöker hitta en riktigt bra sniper på artistkontrakt. En som kan göra skillnad i en eventuell kvalserie.
Ni som har sett Djurgårdsdokumentären 2012/2013, va tycker ni? Blev man inte så sjukt sugen på säsongsstarten nu! Grryyymt
Jag fullkomligt älskar delen där dem pratar om Kalus, haha. Snacka om att han skulle bidra mycket denna säsong! Sörensen: "Senaste matchen mot Örebro.. då smörjde han in hela ansiktet med tigerbalsam!" Fasen så skön snubbe han är Kalus!

Jag fullkomligt älskar delen där dem pratar om Kalus, haha. Snacka om att han skulle bidra mycket denna säsong! Sörensen: "Senaste matchen mot Örebro.. då smörjde han in hela ansiktet med tigerbalsam!" Fasen så skön snubbe han är Kalus!
Ahlén kommer nog sätta lite tigerbalsam på ollonet, sen kommer han ut och tokköra i 3*20ciirree skrev:Ni som har sett Djurgårdsdokumentären 2012/2013, va tycker ni? Blev man inte så sjukt sugen på säsongsstarten nu! Grryyymt![]()

Alltså bara tigerbalsamhistorien gör ju att man vill ha in Kalus igen. Vilken sköning han är alltså..
Haha preciis!!Kentta skrev:Alltså bara tigerbalsamhistorien gör ju att man vill ha in Kalus igen. Vilken sköning han är alltså..
Älskade Honkens namn på honom.. "200 frågor mannen".
Någon som har en update på Printz?
Personligen tror jag det finns pengar kvar. Förra året var pengarna slut när "Otto" inte fick vara kvar. Ändå plockades både Guter och just "200 frågor mannen" in i truppen under säsongen, sedan visade det sig att man hade lite mer en 1 mille kvar på budgeten. Eller minns jag helt tokig efter alla öl på Rinkside?
Personligen tror jag det finns pengar kvar. Förra året var pengarna slut när "Otto" inte fick vara kvar. Ändå plockades både Guter och just "200 frågor mannen" in i truppen under säsongen, sedan visade det sig att man hade lite mer en 1 mille kvar på budgeten. Eller minns jag helt tokig efter alla öl på Rinkside?
Otto fick hjälp av RäddaOtto samt externa finansiärer eller styrelsen.MJ25 skrev:Älskade Honkens namn på honom.. "200 frågor mannen".
Kalus värvades med Nils Anderssons försäkringspengar.
Jag tror inte vi har många kronor kvar. Kanske var Printz inlåning ett försök att få extern hjälp, i förhoppningen att de skulle se hur mycket han behövdes?
Grymt! Värva!!!Fricke skrev:Bibic: "Djurgården har visat intresse"
http://www.hockeysverige.se/article/146 ... t-intresse

förfan, ser på något klipp på DIFhockeyTV som efterföljs av "DIF lyfter mot södern" med en smålende JJ mitt i klippet...och så nu direkt efter din jävla profilbild, ryser...Fricke skrev:Bibic: "Djurgården har visat intresse"
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Fan vad sugen jag blev på Pizza, vet inte vad det var, men sugen blev jag!pulverapa skrev:Grymt! Värva!!!Fricke skrev:Bibic: "Djurgården har visat intresse"