DIFTV - frågor och önskemål
Det är så tråkigt med DIFTV och hemsidan att den efter en match mot Tappara kan visa hur bra den kan vara. För att sen efter matchen mot TPS tappa allt... Trodde på en nysatsning när klippen, highlights, intervjuer och så vidare dök upp till att sen få 20 steg tillbaka. Riktigt tråkigt, hoppas nästan att detta beror på att utrustning, inspleningar eller vad som helst gått sönder.
Kämpa!!
Kämpa!!
2014-04-07, vad hände?
Re: DIFTV - frågor och önskemål
Kan vi snälla sluta använda ordet "ryggdunkare"? Jag spyr på det.
Vidare håller jag med Göran. Vad menar DIF_Soldier egentligen...? Att folk inte sköter sitt jobb i föreningen? Jag är rätt säker på att Jimmy kämpar som en galning med alldeles för lite ersättning...
Vidare håller jag med Göran. Vad menar DIF_Soldier egentligen...? Att folk inte sköter sitt jobb i föreningen? Jag är rätt säker på att Jimmy kämpar som en galning med alldeles för lite ersättning...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Äh, kritiken är fullt befogad. Och som jag varit inne på tidigare tror jag det påverkar det generella intresset för DIF hockey i mycket större grad än vad de själva anar.
Det är jävligt synd och tyvärr inget som pågått i en eller två månader direkt. Snarare i typ två år.
Bra att det kom reportage från Hammarbybacken nu. Men när det inte kommer highlights från TPS matchen så kan man väl i alla fall gå ut med besked här när folk frågar om det?
Det är jävligt synd och tyvärr inget som pågått i en eller två månader direkt. Snarare i typ två år.
Bra att det kom reportage från Hammarbybacken nu. Men när det inte kommer highlights från TPS matchen så kan man väl i alla fall gå ut med besked här när folk frågar om det?
Expert.
Haha underbart klipp från Hammarbybacken!
Sv: Re: DIFTV - frågor och önskemål
Men det är ju en sån tråkig jävla ton som används... Vill man framföra kritik finns det betydligt bättre sätt att göra det på.SirDIFalot skrev:Äh, kritiken är fullt befogad. Och som jag varit inne på tidigare tror jag det påverkar det generella intresset för DIF hockey i mycket större grad än vad de själva anar.
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: DIFTV - frågor och önskemål
Jag tycker folk har framför kritiken på ett schysst sätt i ett par år nu, utan resultat och utan respons. Kan förstå om vissa börjar bli rätt rasande.pulverapa skrev:Men det är ju en sån tråkig jävla ton som används... Vill man framföra kritik finns det betydligt bättre sätt att göra det på.SirDIFalot skrev:Äh, kritiken är fullt befogad. Och som jag varit inne på tidigare tror jag det påverkar det generella intresset för DIF hockey i mycket större grad än vad de själva anar.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade folk skött sitt jobb i föreningen hade vi väl knappast spelat i Allsvenskan nu? Dum fråga - moving on.pulverapa skrev:Kan vi snälla sluta använda ordet "ryggdunkare"? Jag spyr på det.
Jag vet inte vad din definition av "kämpa som en galning" är, men för mig går frasen definitivt inte att applicera på de resultat DIFTV visat upp de senaste två säsongerna. Om man verkligen kämpade som ett djur hade det med största sannolikhet sett väääldigt annorlunda ut. Men eftersom varken du eller jag, utan enbart de ansvariga innerst inne vet hur hårt de sliter lämnar jag spekulationerna här.
Men! Det förändrar inte det faktum att det närmar sig en månads tid med Nyman vid rodret - och här, min vän, är ditt tjafs om bristande resurser ytterst futila;
På så lång tid finns det inga ursäkter. Inte nog med att man inte har tagit tag i det vid matcher eller träningar, Stefan Nyman finns ju gissningsvis att få tag på närmast hela tiden så här års, med tanke på att han jobbar i lokalerna. Detsamma gäller alla nyförvärv som aldrig fick någon "Välkommen"-video.
En av två saker har alltså skett här.
Antingen har man inte tänkt så långt och inte insett att fansen faktiskt vill ha nån sorts koppling till en person som leder laget dagligen, istället för något spöke som nu tydligen är tränare.
Eller så har man tänkt på det men valt att inte göra det, av slöhet eller bristande engagemang.
Vilken av dem det nu är spelar ingen roll, det är lika illa ändå.
Säg den glädje som varar
Personligen tycker jag att ordet orange är satans fullt men vill du beskriva något i den färgen så är det bara stå ut med det. Har vi problem med ryggdunkare så kommer jag fortsätta beskriva dem som just det. Oavsett om det inte passar in i Pulverapas värld...pulverapa skrev:Kan vi snälla sluta använda ordet "ryggdunkare"? Jag spyr på det.
Sen är jag så satans trött på att man inte kan få kritisera någon inom denna föreningen utan att få argument såsom "Han gör säkert sitt bästa" slängt i ansiktet. Ibland går saker och ting upp och då hyllas personen, det har Jimmy också varit med om. Å andra sidan så går det utför ibland vilket det verkligen gör nu. Kritiken är så befogad den bara kan bli, tycker det är konstigt att fler överlag hör av sig med sitt missnöje för nu är det verkligen inte bra.
Fruktansvärt dålig marknadsföring och hauss inför säsongen hela sommaren. Vi säljer konstigt nog som smör ändå, men å andra sidan, hur mycket hade vi inte sålt med en vettig marknadsföring bara här på hemsidan? Djurgården har möjlighet att växa ytterligare, vilket man kastar åt sidan så enkelt. Väldigt synd!
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Skriver svar på ditt inlägg men det gäller alla som brinner för hemsidans utveckling.Jepe skrev:Det är så tråkigt med DIFTV och hemsidan att den efter en match mot Tappara kan visa hur bra den kan vara. För att sen efter matchen mot TPS tappa allt... Trodde på en nysatsning när klippen, highlights, intervjuer och så vidare dök upp till att sen få 20 steg tillbaka. Riktigt tråkigt, hoppas nästan att detta beror på att utrustning, inspleningar eller vad som helst gått sönder.
Kämpa!!
Den enkla anledningen är att jag i Finland kunde koncentrera mig på i princip enbart hemsidan. Tillbaka på kontoret är det en annan sak. Innan jag kom in på DIF var det fyra personer som arbetade med webb, information, biljettsystem, grafik m.m. Sedan var vi tre personer och nu är jag ensam. Tyvärr är det inte bara i spelarbudgeten vi har tvingats skära och det visar sig även utanför isen. Den största delen av tiden går åt till andra arbetsområden än nyhetsuppdateringar, vilket är tråkigt men bara att konstatera. Även utrustningen är rätt gammal och gör att allt tar längre tid. Ekonomin tillåter inte investeringar eller nyanställningar för tillfället utan vi får förlita oss på ideella. De gör ett fantastiskt jobb men kan samtidigt inte ställa upp hur mycket som helst. Det pågår ändå ett arbete för att strukturera upp deras arbete ännu mer så att det ska bli mer effektivt och leda till mer innehåll.
Sedan finns det alltid saker som går att göra bättre ändå. Stefan Nyman borde jag ha fått upp en intervju med. Men samma sak var det med Johan Mattsson, matchvinnare och debutmålskyttar (där även Måns förtjänade en intervju). Tiden räcker inte alltid till och jag försöker ta de som är mest aktuella, där forumet ger en bra fingervisning. Nyman ligger med andra ord näst på tur när jag hinner ner till Hovet.
Tack för att du svarar Jimmy, förstår att det är mycket för dig att stå i. Ingen ska (bör iallafall inte) skylla på dig, det är DIF som organisation som valt (tyvärr i flera säsonger) att inte satsa på detta. Du gör ett riktigt bra jobb när du får tid som du säger, men DIF kan göra så mycket mer. Man behöver inte lägga ner en massa pengar på det heller, erbjud någon ett säsongskort i utbyte (får man göra så?) mot att hjälpa till med DIFTV. Gå ut med en enkel blänkare om att det inte hinns med intervjuer eller klippa ihop highlights.
Det du gjorde från Finland var grymt bra och mycket mycket mycket uppskattat. Hoppas bara att ledningen kan hitta en väg att ge dig tid och hjälp att kunna göra sånt i framtiden, DIF måste inse att de vinner mycket på sånt.
Det du gjorde från Finland var grymt bra och mycket mycket mycket uppskattat. Hoppas bara att ledningen kan hitta en väg att ge dig tid och hjälp att kunna göra sånt i framtiden, DIF måste inse att de vinner mycket på sånt.
2014-04-07, vad hände?
- DIF_Soldier
Tack för svar, det uppskattas mycket. Tycker även jag att jobbet med sändningarna från matcherna varit bra.
Kan inte riktigt hålla med om Göran att orden jag använder är fula. De är däremot skarpa och i min mening helt befogade.
Jag är väldigt noga med, och har alltid varit, att hylla DIFTV när någonting är bra, just för att inte vara en sån som bara gnäller (vilket kan förekomma från andra håll).
Men du sammanfattade det ganska bra själv där Göran och ja - DIF Hockeys situation är just det; tragisk. Men jag tänker aldrig i mitt liv vara en sån där vanlig svensk som låtsas att det regnar. "The grave will supply plenty of time for silence".
Kan inte riktigt hålla med om Göran att orden jag använder är fula. De är däremot skarpa och i min mening helt befogade.
Jag är väldigt noga med, och har alltid varit, att hylla DIFTV när någonting är bra, just för att inte vara en sån som bara gnäller (vilket kan förekomma från andra håll).
Men du sammanfattade det ganska bra själv där Göran och ja - DIF Hockeys situation är just det; tragisk. Men jag tänker aldrig i mitt liv vara en sån där vanlig svensk som låtsas att det regnar. "The grave will supply plenty of time for silence".
Säg den glädje som varar
Har varit mycket negativt men detta är grymt! HYLL! HYLL! HYLL!
@difhockeyse: Missade du matchen i kväll? Då kan du se hela i efterhand på DIFTV. https://t.co/cVLdtPIUB6
@difhockeyse: Missade du matchen i kväll? Då kan du se hela i efterhand på DIFTV. https://t.co/cVLdtPIUB6
2014-04-07, vad hände?
- DIF_Soldier
Sannerligen har kritiken bemötts på helt rätt sätt. Den senaste tiden har DIFTV skött sig utmärkt med två intervjuer per match (och med bra längd på inervjuerna också). För att inte tala om att det har erbjudits prisvärda och underhållande sändningar som nu i efterhand går att se i sin helhet, gratis.
Det är faktiskt riktigt bra, och mer därtill. Tack för att ni har lyssnat och tagit åt er. Min förhoppning och förväntning är att det fortskrider också.
Det är faktiskt riktigt bra, och mer därtill. Tack för att ni har lyssnat och tagit åt er. Min förhoppning och förväntning är att det fortskrider också.
Säg den glädje som varar
Instämmer fullt ut med föregående skribent! Riktigt kul och hoppas detta kan hålla i sig. Keep it up! Hyll idag igen!!
2014-04-07, vad hände?
Riktigt bra med långt DIFTV från lagfotograferingen. Lite bakom kulisserna är kul att se. Skönt surr.