Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Det läggs mycket fokus på Printz vara eller icke vara.
Är det inte bättre att vi fokuserar och stöttar dom försvarar vi har idag på kontrakt ? Vi har inte sämre försvar idag en många andra i allsvenskan.Vad jag tror blir skillnaden för detta försvar mot förra säsongen är att vi har forwards som är motiverade att jobba hem och hjälpa till mer en bad skedde förra säsongen.
Jag tror fullt ut på våra backar (och Stefan Nyman)den här säsongen och det tycker jag att dom redan nu har visat .
Så bra som många vill hävda att Printz har varit vill jag inte riktigt hålla med om ,utan det finns fler som har gjort det bra.
Finns det nu en lösning att han blir kvar så är ju det väldigt bra ,men jag vill varna för att spelet i allsvenskan är något helt annat än vad vi sett så här långt .
Det tror jag att ni kan hålla med mig om .
Är det inte bättre att vi fokuserar och stöttar dom försvarar vi har idag på kontrakt ? Vi har inte sämre försvar idag en många andra i allsvenskan.Vad jag tror blir skillnaden för detta försvar mot förra säsongen är att vi har forwards som är motiverade att jobba hem och hjälpa till mer en bad skedde förra säsongen.
Jag tror fullt ut på våra backar (och Stefan Nyman)den här säsongen och det tycker jag att dom redan nu har visat .
Så bra som många vill hävda att Printz har varit vill jag inte riktigt hålla med om ,utan det finns fler som har gjort det bra.
Finns det nu en lösning att han blir kvar så är ju det väldigt bra ,men jag vill varna för att spelet i allsvenskan är något helt annat än vad vi sett så här långt .
Kan nog hålla med till en viss del, det är min åsikt. Men det var som någon här tidigare skrev. När man har en back som Printz, så stor och dessutom har ett rykte efter sig att vara som en vägg och skrota motståndarlagets forwards så söker motståndarlaget efter andra lösningar, det vill säga, dem vill inte gå rakt på utan vill gärna lägga sig runt backarna istället. Detta kan vara en riktigt bra egenskap i HA. Och den backen, den har vi inte i laget om man räknar bort Printz.Göran skrev:Det läggs mycket fokus på Printz vara eller icke vara.
Sam kunde ha varit de med sin storlek, men han är alldeles för offensiv.
Jag gillar Prinzen, men glöm inte hans kladdade med puck i egen zon ibland, vi står inte och faller med Prinz, men visst vill iaf jag ha honom på backplats i DIF! Snacket om att han e aijkare, vet jag inte om det stämmer, han hoppade med när den obligatoriska ramsan "alla som inte hoppar......" kom efter matchen mot TPS.
OCH en helt annan sak eller två, fel tråd kanske, men det skiter jag i. Gå på matcherna och stötta laget även om det är försäsong just nu. Tyckte det var ett rätt bra drag av oss knappa tvåtusen som såg DIF-TPS, och jag ställer mig gärna upp 100 gånger om klacken vill det, hellre det än sitta tyst och inte göra ett skit. Det är ett jävla gnällande på detta forum hur man skall uppföra sig eller inte uppföra sig på Hovet, huvudsaken är väl att man är där och bidrar och hjälper grabbarna på isen på det sätt man själv tycker är lämpligt! Vill man inte stå upp, sitt, vill man inte hoppa, hoppa inte, men gå dit!
OCH en helt annan sak eller två, fel tråd kanske, men det skiter jag i. Gå på matcherna och stötta laget även om det är försäsong just nu. Tyckte det var ett rätt bra drag av oss knappa tvåtusen som såg DIF-TPS, och jag ställer mig gärna upp 100 gånger om klacken vill det, hellre det än sitta tyst och inte göra ett skit. Det är ett jävla gnällande på detta forum hur man skall uppföra sig eller inte uppföra sig på Hovet, huvudsaken är väl att man är där och bidrar och hjälper grabbarna på isen på det sätt man själv tycker är lämpligt! Vill man inte stå upp, sitt, vill man inte hoppa, hoppa inte, men gå dit!
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
"Obligatoriska ramsan" var bara tyst plzDIFtorped skrev:Jag gillar Prinzen, men glöm inte hans kladdade med puck i egen zon ibland, vi står inte och faller med Prinz, men visst vill iaf jag ha honom på backplats i DIF! Snacket om att han e aijkare, vet jag inte om det stämmer, han hoppade med när den obligatoriska ramsan "alla som inte hoppar......" kom efter matchen mot TPS.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
+1. Jag vet dock inte om han var sarkastisk eller inte.Sjöwall skrev:"Obligatoriska ramsan" var bara tyst plzDIFtorped skrev:Jag gillar Prinzen, men glöm inte hans kladdade med puck i egen zon ibland, vi står inte och faller med Prinz, men visst vill iaf jag ha honom på backplats i DIF! Snacket om att han e aijkare, vet jag inte om det stämmer, han hoppade med när den obligatoriska ramsan "alla som inte hoppar......" kom efter matchen mot TPS.
-
Åh, men grabbar asså... Han menar att den är obligatorisk, såtillvida att den startas efter varje seger. Han lägger inte in någon värdering i det. Vad är det att bli upprörda över?
Printz var inne på 2 mål bakåt mot TPS, En bra defensiv back är inte inne på två mål bakåt. Oavsett om det är träningsmatch eller ej. DIF står inte och faller med Printz.
Det var TPS vi mötte. Inget bottengäng från Skithult. Att Printz kommer vara inne på mål är bara att räkna med. Frågan är hur många mål han avstyrde snarare. Printz mognade väldigt mycket sista året.Gibbs skrev:Printz var inne på 2 mål bakåt mot TPS, En bra defensiv back är inte inne på två mål bakåt. Oavsett om det är träningsmatch eller ej. DIF står inte och faller med Printz.
Ja, han menar att den är obligatorisk? Antingen som att man SKA sjunga den efter varje match, eller så var han sarkastisk och menade "oooh så måste vi sjunga den låten nu när vi vann, igen, för den har man ju aldrig hört". Så någon av dessa värderingar borde ju finnas. Hoppas på den sista.Metal Machine skrev:Åh, men grabbar asså... Han menar att den är obligatorisk, såtillvida att den startas efter varje seger. Han lägger inte in någon värdering i det. Vad är det att bli upprörda över?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Kommer Kalus lira nästa säsong? Har knappt kollat någon silly i år.
-
Nej, han behöver inte vara sarkastisk eller mena att den ska sjungas. Han konstaterar läget. No more, no less.Kungen skrev:Ja, han menar att den är obligatorisk? Antingen som att man SKA sjunga den efter varje match, eller så var han sarkastisk och menade "oooh så måste vi sjunga den låten nu när vi vann, igen, för den har man ju aldrig hört". Så någon av dessa värderingar borde ju finnas. Hoppas på den sista.Metal Machine skrev:Åh, men grabbar asså... Han menar att den är obligatorisk, såtillvida att den startas efter varje seger. Han lägger inte in någon värdering i det. Vad är det att bli upprörda över?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Blir det ingen Printz så blir jag inte direkt arg om vi får in Kalus. Tycker ändå det kan saknas någon med lite mer power. Räcker Hank och Ahlén? Tycker egentligen både en fysisk back och en fysisk forward kan saknas.
(Nej, det är inte Sensei som har kapat mitt konto)
Expert.
Jag tycker ändå att vi borde lägga fokus på backsidan i första hand, blir det inget med Printz ser jag gärna budgetversionen Bibic. Skulle då helst föredra en ren övergång, så att det inte skulle bli några konstigheter vid en eventuell kvalserie mot Leksand.SirDIFalot skrev:Blir det ingen Printz så blir jag inte direkt arg om vi får in Kalus. Tycker ändå det kan saknas någon med lite mer power. Räcker Hank och Ahlén? Tycker egentligen både en fysisk back och en fysisk forward kan saknas.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skulle aldrig vilja se MrUnibrow i DIF. Han är inte speciellt bra och ställer mest till problem. Blir det inte Printz ser då, iaf jag, hellre att junisarna får slåss där som det var tänkt.Edin skrev:Jag tycker ändå att vi borde lägga fokus på backsidan i första hand, blir det inget med Printz ser jag gärna budgetversionen Bibic. Skulle då helst föredra en ren övergång, så att det inte skulle bli några konstigheter vid en eventuell kvalserie mot Leksand.SirDIFalot skrev:Blir det ingen Printz så blir jag inte direkt arg om vi får in Kalus. Tycker ändå det kan saknas någon med lite mer power. Räcker Hank och Ahlén? Tycker egentligen både en fysisk back och en fysisk forward kan saknas.