Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Celes

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Celes »

Det bör väl ha kommit in en del stålar från DIF streamingen som man kan lägga på Printz?
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Rädda Printz.

Det skulle vara guld värt om vi kunde få ha kvar honom, men om 120k är det enda som vi kan erbjuda, så kommer det inte hända. Fan.
Túrin Turambar
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

Och det går inte att tänka sig att vi kan få sponsorhjälp till att signa honom?
Staten

Inlägg av Staten »

Finns inget att spara på. Vi behöver Printz. Det finns för lite pengar i Djurgårdshjälpen nu ja, men jag är säker på att om vi börjar samla in för Printz, förutsatt att han vill stanna, så kommer vi lyckas samla in det som krävs. Tillsammans med sponsorer och en liten skramling i budgeten kanske.

Jag har ännu inte bidragit till Djurgårdshjälpen i år för jag känner att Kalus inte är vad vi behöver. Ottosson var en helt annan femma, det var exakt vad vi behövde och han skulle bara stanna. Lite så känner jag med Printz just nu också.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Staten skrev:Finns inget att spara på. Vi behöver Printz. Det finns för lite pengar i Djurgårdshjälpen nu ja, men jag är säker på att om vi börjar samla in för Printz, förutsatt att han vill stanna, så kommer vi lyckas samla in det som krävs. Tillsammans med sponsorer och en liten skramling i budgeten kanske.

Jag har ännu inte bidragit till Djurgårdshjälpen i år för jag känner att Kalus inte är vad vi behöver. Ottosson var en helt annan femma, det var exakt vad vi behövde och han skulle bara stanna. Lite så känner jag med Printz just nu också.
Jag tror också att det är möjligt att få in pengarna som krävs delvis via Djurgårdshjälpen. Frågan är om han vill stanna? Och om han vill det så vore det ju bra att veta på ett ungefär hur mycket pengar som saknas.
B.I.B.A

Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i

Inlägg av B.I.B.A »

BaronVonDif skrev:
#87 skrev:
BaronVonDif skrev:Vi (Djurgardshjalpen) erbjudit vår hjälp men har f.n för magra resurser för att signa Printz.
Hur mycket för magra?
Vi har 120k, har inga siffror på hur mycket Printz vill ha eller hur mycket DIF har kvar i kassan.
Med andra ord så är Kalus helt struken? Bra isåfall, Printz behövs mer.
Avgå Jocke.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Manijock skrev:Skulle vilja säga, utan att hårdra det hela att hela vår jävla säsong kan mycket väl hänga på om vi får in Printz eller inte. Inte för att han är såpass jävla dominant utan för att om vi skulle få honom så har vi åtminstone en back man kan lita på står upp när det blåser, och som alltid gör sitt jobb. Det är EN spelare, men det är 100% fler än vad vi haft de senaste säsongerna. Dessutom så är Printz en spelare som får med övriga laget i form av klockrena stenhårda proppar över hela banan. Med Ölvestad borta så har vi inte en endaste sådan karaktär. Ahlén och Hank är inte i närheten av den rollen.

Vår backuppsättning håller låg allsvensk klass ändå, låt oss INTE tappa den enda som gör att den inte är katastrofal. Och nej jag överdriver då rakt inte. Tämligen övertygad om att jag kommer få rätt i slutändan ännu en gång :wink: :(
Hur motiverar du att vår backuppsättning håller katastrofal allsvensk klass utan Printz? Den kanske inte är bäst i serien men katastrofal är väl lite väl hårt? Vilka lag anser du har bättre backuppsättning?

Nils, Sam, Lidström, Timmy eller Holm är det nog inte många allsvenska klubbar som skulle tacka nej till om de fick möjligheten att värva någon av dem. Alla dessa har hög kapacitet. Problemet har väl varit att få dem att spela rätt och det kan förhoppningsvis Nyman få i ordning på.
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

...och framförallt Arnesson. Individuellt har vi en bra backsida, de måste bara klicka tillsammans.
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

isolerad skrev:
Manijock skrev:Skulle vilja säga, utan att hårdra det hela att hela vår jävla säsong kan mycket väl hänga på om vi får in Printz eller inte. Inte för att han är såpass jävla dominant utan för att om vi skulle få honom så har vi åtminstone en back man kan lita på står upp när det blåser, och som alltid gör sitt jobb. Det är EN spelare, men det är 100% fler än vad vi haft de senaste säsongerna. Dessutom så är Printz en spelare som får med övriga laget i form av klockrena stenhårda proppar över hela banan. Med Ölvestad borta så har vi inte en endaste sådan karaktär. Ahlén och Hank är inte i närheten av den rollen.

Vår backuppsättning håller låg allsvensk klass ändå, låt oss INTE tappa den enda som gör att den inte är katastrofal. Och nej jag överdriver då rakt inte. Tämligen övertygad om att jag kommer få rätt i slutändan ännu en gång :wink: :(
Hur motiverar du att vår backuppsättning håller katastrofal allsvensk klass utan Printz? Den kanske inte är bäst i serien men katastrofal är väl lite väl hårt? Vilka lag anser du har bättre backuppsättning?

Nils, Sam, Lidström, Timmy eller Holm är det nog inte många allsvenska klubbar som skulle tacka nej till om de fick möjligheten att värva någon av dem. Alla dessa har hög kapacitet. Problemet har väl varit att få dem att spela rätt och det kan förhoppningsvis Nyman få i ordning på.
Beror hur man ser på försvarsspelare. Vi har en hel drös halvforwards som är extremt vassa skridskoåkare med helt okej teknik. Men inte en jävla kotte som kan spela försvarsspel ordentligt resolut. Undantaget Arnesson som har hyfsad potential men inte riktigt är där än. Det oroar mig det grövsta. Printz skulle vara Allsvenskans bästa i sin roll.
janne08

Inlägg av janne08 »

Nu hoppas jag inte att DIF:s öde kommer att avgöras av en spelare.
Dock kan jag konstatera av de två matcher som jag sett att att truppen vägde lätt mot de finska hockeyspelarna. Visst vi vann båda matcherna, men en hel säsong ?

Vad betyder en Löfqvist eller Printz för ett lag.
En reflektion jag har är att finnspelarna valde att gå andra vägar för att undvika närkontakt vilket jag personligen tycker är en alldeles utmärkt början på ett bra backspel utan att egentligen behöva anstränga sig.
När man väl valde att komma för nära så antingen small det eller så blev man fastlåst.
Det här betyder att motståndarens spelare alltid vet vad som kan förväntas, och då är upp till honom att avgöra om det är värt smällen eller inte. Många anfallspelare väljer att i stället ta den långa vägen eller att lämna ifrån sig pucken till någon annan. Det är så man slipper smärta.

Stora tunga spelare behövs och en Printz är utan tvekan vad laget behöver.
Jag håller tummen att det löser sig.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Tuzzen skrev:
captcash skrev:
Göran skrev:
Tuzzen skrev:
#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Tror knappast att ens Challe skulle plocka in en spelare på tray-out kontrakt på två matcher om budgeten är slut, utan det finns säkert pengar avsatta för att signa Printz om dom kommer överens eller så finns det sponsorer som går in med en viss del.
Så kan det givetvis vara !!
Svar nej, om ni lyssnade igår på Challe så sa han exakt så här: Jag har spenderat alla pengar som var avsatta för spelarbudget, det finns inte en krona kvar. OM det skulle vara så att Printz vill lira med oss så måste pengarna komma in från någon annan stans, dvs nån form av extern investor eller liknande.

Dock sa han att "jag hoppas vi kan lösa det i så fall", men det är stor skillnad på att hoppas och att ha pengar kvar i budgeten! :/
Sa han det när han satt som kommentator under sändningen igår? I sf missade jag det eftersom jag var på hovet.

Eftersom spelarbudgeten tydligen är slut, och att han tar in Printz på tray- out för två matcher och inte har undersökt den finansiella biten innan så är det ett jävligt konstigt beslut av Challe ytterliggare en gång, Han har haft gott om tid att undersöka den saken eftersom Printz har tränat flera veckor på is med laget.
Japp, det var en av sakerna Challe svarade på när vi i chatten ställde frågor... (kunde tyvärr inte vara på Hovet själv pga gravida sambon), så pengarna för spelarbudget är def helt slut... det är externa stålar alt annan lösning eller bust som gäller för Printz!

Men håller med vad folk skriver, speciellt det faktum att finnarna körde omvägar för att slippa Printz.. sånt är sjukt värdefullt och dräper snabbheten i motståndarnas anfall. Hade känts ruggigt bra att ha killen i laget, tror en back som Printz kan göra galen skillnad i HA!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Trist att det ser så mörkt ut på Printz-fronten. Just nu ångrar man ju att vi tog in honom över huvud taget, därför att ni blir man påmind om vad vi missar, och man fick ju verkligen upp hoppet under de här två matcherna att man skulle kunna hitta en lösning...

Tänk vad lätt livet hade varit om var varit Kamprad-rik.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Finns inte chansen att det finns extern finansiering på G a la NHL-lirarna förra året (för ex. Printz)?
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Edin skrev:Trist att det ser så mörkt ut på Printz-fronten. Just nu ångrar man ju att vi tog in honom över huvud taget, därför att ni blir man påmind om vad vi missar, och man fick ju verkligen upp hoppet under de här två matcherna att man skulle kunna hitta en lösning...

Tänk vad lätt livet hade varit om var varit Kamprad-rik.
Vi får hoppas på 140 millar på Lotto.

Om DIF inte har pengar till nyförvärv blir jag lite fundersam på varför Printz för skriva på ett try out kontrakt. Printzen kanske inte har lön och betalar sin egen försäkring? Lägger DIF ner en enda spänn utan att ha något i bakfickan? Mitt förnuft säger: tror inte det. Undrar just om inte Challe mörkar och hoppas att Printz skriver på ett kontrakt. Om DIF nu betalar en enda krona till en spelare vi ej har råd med borde ansvarig (läs Challe) kanske söka sig ett annat jobb.

Kalus eller Printz? Vet vem jag hade valt som tränare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har under flera säsonger gnällt på att vi saknar stora och starka backar med en förmåga att hålla rent framför egna målet. Det behöver inte se snyggt ut, det får gärna se skitigt ut, men har du 2-3 sådana spelare i truppen kommer du spela mycket bättre BP och släppa in mer mål. Ibland har jag till och med suttit och undrat om Challe anser att det viktigaste med en back är dennes förmåga att försvara eller spelarens kvalité med puck.

För min del är det självklart att en backs främsta uppgift är att försvara. I dagens moderna hockey behöver backar allt som oftast dessutom ha en del kilon på kroppen annars blir de väldigt enkelt flyttade på.

Skulle vara ohyggligt märkligt agerat om Challe valde att låna in en back på två matcher bara "för skoj skull". Om det inte finns någon framtida tanke med Printzen i DIF hade jag i alla fall hellre sett att den platsen gått till en spelare som skall spela med oss kommande säsong.

I övrigt känns vår offensiv ohyggligt beroende av hur två spelare levererar nämligen Eriksson och Ljungh. Lyckas dessa båda spelare centra på ett bra sätt i kedja ett och två har vi stora möjligheter att i alla fall få spela kvalet till kvalserien.
Låst