Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

OM jag fick prioritera in en spelare skulle det utan tvekan vara en defensiv back med kapacitet att spela 25-30 minuter och under denna tid fokusera på att hålla rent framför målet och inte släppa en jävel över bron!
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Kall-El skrev:OM jag fick prioritera in en spelare skulle det utan tvekan vara en defensiv back med kapacitet att spela 25-30 minuter och under denna tid fokusera på att hålla rent framför målet och inte släppa en jävel över bron!
Samma här. Jävligt viktigt att styra upp defensiven i första hand. Den backen du beskriver stavas också Printz...signa!!
litto

Inlägg av litto »

Kan inte sluta tänka på Printz propp igår. Så jävla klockren, sån tackling har jag längtat efter. Dessutom hade han noll matchtempo i sig, det betyder ju att det är mycket svårare att få in en klockren openice.

Jag vet att man inte får jämföra honom med Murray men vi såg ju hur en elak jävel kunde styra upp försvaret. Med Murray blev vårt försvar mycket bättre.

Kan vi inte använda pengarna från Djurgårdshjälpen och signa Printz istället?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Murray är ännu klubblös och väntar på det rätta kontraktet. Kan ta sin tid, kanske en bra bit in i säsongen. Vore ju lite kul om han höll formen i Djurgårdens tröja under tiden...
coolacrille
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av coolacrille »

Calle skrev:Murray är ännu klubblös och väntar på det rätta kontraktet. Kan ta sin tid, kanske en bra bit in i säsongen. Vore ju lite kul om han höll formen i Djurgårdens tröja under tiden...
Rätta mig gärna om jag har fel, men han kan inte spela i Sverige pga skattmasen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Calle skrev:Murray är ännu klubblös och väntar på det rätta kontraktet. Kan ta sin tid, kanske en bra bit in i säsongen. Vore ju lite kul om han höll formen i Djurgårdens tröja under tiden...
Ser hellre Bibic en hel säsong än Murray någon månad faktiskt.
Expert.
Bresse

Inlägg av Bresse »

SirDIFalot skrev:
Ser hellre Bibic en hel säsong än Murray någon månad faktiskt.
Oraklet har talat.
Användarvisningsbild
Edin

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av Edin »

coolacrille skrev:
Rätta mig gärna om jag har fel, men han kan inte spela i Sverige pga skattmasen.

Tror inte skattmasen bryr sig om huruvida han spelar eller inte, det är antalet dagar han spenderar i Sverige som är det väsentliga. Så gissningsvis så måste Dogge flytta tillbaka till Nordamerika efter ett tag om han vill undvika skattesmällen, oavsett om han får kontrakt eller inte.

Så är det för min farsa åtminstone, han är inte skriven i Sverige och får bara spendera ett visst antal dagar här, oavsett om det är på semester eller i tjänsten.

Här är Dogge i en intervju med Hockeysverige förresten:

http://www.hockeysverige.se/article/146 ... as-billigt
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

litto skrev:Kan inte sluta tänka på Printz propp igår. Så jävla klockren, sån tackling har jag längtat efter. Dessutom hade han noll matchtempo i sig, det betyder ju att det är mycket svårare att få in en klockren openice.

Jag vet att man inte får jämföra honom med Murray men vi såg ju hur en elak jävel kunde styra upp försvaret. Med Murray blev vårt försvar mycket bättre.

Kan vi inte använda pengarna från Djurgårdshjälpen och signa Printz istället?
Om nu Djurgårdsölet "Alltid oavsett" kommer in på Systembolagets beställningssortiment, kan vi signa både Printz och Kalus utan problem! 8)
Bild
coolacrille

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i

Inlägg av coolacrille »

Edin skrev:
coolacrille skrev:

Tror inte skattmasen bryr sig om huruvida han spelar eller inte, det är antalet dagar han spenderar i Sverige som är det väsentliga. Så gissningsvis så måste Dogge flytta tillbaka till Nordamerika efter ett tag om han vill undvika skattesmällen, oavsett om han får kontrakt eller inte.

Så är det för min farsa åtminstone, han är inte skriven i Sverige och får bara spendera ett visst antal dagar här, oavsett om det är på semester eller i tjänsten.

Här är Dogge i en intervju med Hockeysverige förresten:

http://www.hockeysverige.se/article/146 ... as-billigt
Det är ju det jag menar. Och eftersom att han var här förra säsongen ser det ju ännu brunare ut.

Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Ber till Gudarna att Printz fått mersmak nu då. Får vi inte in honom eller någon av hans kapacitet och spelstil så är jag djupt orolig över vårt försvar kommande säsong, det är ett som är säkert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Manijock skrev:
#87 skrev:Inget nytt om Printz, men Challe nämnde att de ska ha en avstämning imorgon. Allt beror på Printz, huruvida han kan tänka sig att stanna eller inte, Challes budget är slut, men skulle det bli ett ja från David så skulle man försöka lösa det.
Ber till Gudarna att Printz fått mersmak nu då. Får vi inte in honom eller någon av hans kapacitet och spelstil så är jag djupt orolig över vårt försvar kommande säsong, det är ett som är säkert.
Håller med till 110%! Men annars kan vi alltid värva hit Djurgårdsfostrade Sebastian Owuya om det krisar sig! ha ha
Bild
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Rocky3000 skrev:
Håller med till 110%! Men annars kan vi alltid värva hit Djurgårdsfostrade Sebastian Owuya om det krisar sig! ha ha
Gjorde klart med Sundsvall i veckan.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ser inte hur vi ska kunna lösa det utan pengar tyvärr .
Expert.
Låst