Samtidigt som det gnälldes på att man sköt för sällan... Trots att motståndarna låg i skottlinjerna.litto skrev:Och ha lite tålamod. Åberg skjuter så fort han rör en puck vid blå linje...Rix skrev:Håller med dig Jepe, skönt att äntligen se en PP back som kan balansera runt blå utan att tappa ut pucken 90 % av gångerna.
ET: Tappara - Djurgårdens IF 13/8 2013 | EP Trophy
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: ET: Tappara - Djurgårdens IF 13/8 2013 | EP Trophy
Expert.
ET: Tappara - Djurgårdens IF 13/8 2013 | EP Trophy
Inte Åbergs fel att han blev placerad som point i PP av tränarna, och det största frågetecknet var ju varför de lät honom fortsätta. För tyvärr var han alldeles för stillastående och tog avslut i fel lägen. Men med det sagt så är jag bara glad att vi nu verkar ha en (kanske två med Nisse) som faktiskt har den skickligheten i PP.SirDIFalot skrev:Samtidigt som det gnälldes på att man sköt för sällan... Trots att motståndarna låg i skottlinjerna.litto skrev:Och ha lite tålamod. Åberg skjuter så fort han rör en puck vid blå linje...Rix skrev:Håller med dig Jepe, skönt att äntligen se en PP back som kan balansera runt blå utan att tappa ut pucken 90 % av gångerna.
2014-04-07, vad hände?
Lite om försvaret ! Det ser ut att bli bra mycket bättre och stabilare än vad vi såg under långa perioder förra säsongen.
Sam och Timmy var bra . Sam lysande men blir lite övermodig i mellan åt .
Holm fladdrade om kring lite väl mycket,men vi vet att han håller hög klass.
Vi väntar ett par matcher och ser utfallet på Nisse A pga. av hans långa skadeperiod.. Han var inte direkt lysande sista tiden Växjö ,men han bör hålla hög allsvensk klass.
Lidström har hög allsvensk klass , men måste lära sig att delta(åka mer) i spelet .En orsak igår kan vara att han har haft skador på fötterna efter dom nya skridskorna. Var inte på is under ons-till måndagen innan resan till Finland.
D.Printz vill jag inte ha några åsikter om alls än så länge.
Falk hade det tungt igår .
Arnesson lysande i defensiven ! Han hade också kanske mest is bakgrund av alla med tanke på att han har varit i väg på turnering .
Det ser lovande ut inför torsdags matchen !!
Sam och Timmy var bra . Sam lysande men blir lite övermodig i mellan åt .
Holm fladdrade om kring lite väl mycket,men vi vet att han håller hög klass.
Vi väntar ett par matcher och ser utfallet på Nisse A pga. av hans långa skadeperiod.. Han var inte direkt lysande sista tiden Växjö ,men han bör hålla hög allsvensk klass.
Lidström har hög allsvensk klass , men måste lära sig att delta(åka mer) i spelet .En orsak igår kan vara att han har haft skador på fötterna efter dom nya skridskorna. Var inte på is under ons-till måndagen innan resan till Finland.
D.Printz vill jag inte ha några åsikter om alls än så länge.
Falk hade det tungt igår .
Arnesson lysande i defensiven ! Han hade också kanske mest is bakgrund av alla med tanke på att han har varit i väg på turnering .
Det ser lovande ut inför torsdags matchen !!
Åberg har inte spelförståelsen som krävs för att vara point i ett PP. De bästa pointarna är smarta spelare såsom Magnus Johansson, Thomas Rhodin på sin tid och Ragge som hade en jävla förmåga att stå precis rätt hela tiden. Åberg sköt hårt vilket misstogs för att han kunde skjuta "bra". Problemet var bara att du kan skjuta hur hårt som helst i plexit eller på närmaste försvarare, likförbannat kryper inte den där siffran i målkolumnen uppåt. Dock som Jepe är inne på, det är inte hans fel att han placerades där han gjorde. Helt klart taskig taktkänsla från tränarhåll! Lägg därtill att vi hade en fruktansvärd brist på smarta backar så situationen var knappast delikat. Timmy? Gustafsson? Lidström? Gud hjälpe mig...
Är väldigt försiktig i mitt uttalande om Nisses respektive Lofquist smartness tills jag sett åtminstone 10 matcher av säsongen. Men mina Djurgårdstummar hålles benhårt! Även om de mest knips samman för att min dröm om signing av Printz ska bli sann..
Är väldigt försiktig i mitt uttalande om Nisses respektive Lofquist smartness tills jag sett åtminstone 10 matcher av säsongen. Men mina Djurgårdstummar hålles benhårt! Även om de mest knips samman för att min dröm om signing av Printz ska bli sann..
+1Manijock skrev:Åberg har inte spelförståelsen som krävs för att vara point i ett PP. De bästa pointarna är smarta spelare såsom Magnus Johansson, Thomas Rhodin på sin tid och Ragge som hade en jävla förmåga att stå precis rätt hela tiden. Åberg sköt hårt vilket misstogs för att han kunde skjuta "bra". Problemet var bara att du kan skjuta hur hårt som helst i plexit eller på närmaste försvarare, likförbannat kryper inte den där siffran i målkolumnen uppåt. Dock som Jepe är inne på, det är inte hans fel att han placerades där han gjorde. Helt klart taskig taktkänsla från tränarhåll! Lägg därtill att vi hade en fruktansvärd brist på smarta backar så situationen var knappast delikat. Timmy? Gustafsson? Lidström? Gud hjälpe mig...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Om flera ska till Berlin i buss skulle jag lätt på dit. Älskar Berlin dessutom, det är som ett stort Stockholm tycker jagmb81 skrev:Menar Berlin! Trevligare stad lättare att ta sig dit! Kan bli kul!mb81 skrev:Dags att planera för resa till Salzburg i vinter då!#87 skrev:Inte en chans att vi håller det här, tyvärr.

Sjukt kul att dra dit på hockey också. Dock oerhört lång väg för att vi ska nå dit, tvek om vi kan klara det. Men kul att leka med tanken iaf

Pratade med honom om just det och han säger att han inte är det, även om det säkert sitter lite nånstans i huvet nu att inte gå på i liknande situationer. Men han sa också att han känner sig klokare och toksatsar inte på allt som han gjorde förr. Väljer sina lägen s.a.s.Axel_K skrev:Tror faktiskt Nils är lite rädd, om jag ska vara ärlig. Han har ju haft allt annat än tur på försäsongen hos DIF... Ge honom ett par matcher så han kommer igång med matchtempo och blir lite mer orädd!