Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, Ragge sög verkligen... ;)
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Morwin »

Greato skrev:
SirDIFalot skrev:
Greato skrev:
SirDIFalot skrev:Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.

Men en annan del av mig säger att Printz skulle kunna vara seriens bästa defensiva back. En riktigt chef som sätter tonen i vår backbesättning. Likt hur Tollefsen gjort i Modo och FBK. Eller Jonas Frögen/Sanny Lindström. Den typen tror jag vi saknar. Men vi har inte råd att misslyckas med en sådan värvning genom att överskatta en gammal hemvändare. Igen.
Klart vi behöver den typ av back du beskriver, men Printz tror jag inte är den. Han är ingen ledare.
Om vi tar och jämför med Dogge som är samma spelartyp så snackar han hela tiden, han visar sig på isen genom sin fysik och sätter skräck i motståndaren. Allt handlar om han trots att han är en defensiv back.

Printz har definitivt förutsättningarna för att kunna ta den rollen, men han är alldeles för vek och har inte det mentala. Om man ser tillbaka till när Printz lira i DIF senast så såg jag inget av den där ledaren många hoppas han ska bli.

Signar vi honom så hoppas jag innerligt att jag är helt fel ute. Men tror dessvärre inte det.
Jo, men vi kan ju inte jämföra med en NHL-backs kvaliteter. Jämför med någon annan back som vi realistiskt skulle kunna signa istället.
Jämför var ett dåligt ordval. Det är klart att jag inte förväntar mig att han ska gå in och vara Dogge. Jag ville mer beskriva hur en ledare agerar, man visar vägen. Tror inte Printz är ledaren helt enkelt.

Jag skulle hellre ta in Bibic i detta fall. Han kanske inte är den som leder heller, men han viker sig inte. Dessutom borde han vara mycket billigare.
Hellre David P än en pizzabagare från Dalarna

Skickat från min C6603 med Tapatalk 4
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kall-El

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

Har svårt att se oron över att plocka in en tung och tuff och stark back med potential att spela 25-30 minuter per fight och hålla "nollan bakåt". Är det inte precis denna back som vårt bygge behöver? Är det inte en elak stabil defensiv back som kan röja väg framför mål som vi saknat under ganska lång tid och då inte minst i PP?

Skulle vi få in back som klarade av detta hade i alla fall jag varit enorm nöjd.

Tyvärr tycks det på mig som att bra defensiva pjäser härinne undervärderas rätt ordentligt när det snarast borde vara tvärt om då bra lag byggs med en bra defensiv och för att få till detta krävs bra defensiva spelare... Deras förmåga att spela PP eller göra en snygg uppåkning eller hantera puck som en riktig stjärna kunde jag inte bry mig mindre om. Så länge som spelaren inte grips av panik varje gång han får pucken samt klarar av att slå sarg ut är det all flärd jag behöver från en back.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

janne08 skrev:
Metal Machine skrev:Nej, jag vet inte. Jag ifrågasatte också Printz i början. Säsongen 08/09 minns jag hur jag noterade hans j-a ryggtavla nästan varenda gång vi åkte på baklängesmål, för att han hade hamnat på efterkälken. Säsongen därpå var han dock ganska stabil och de två därpå följande dito (innan han lämnade för spel i KHL) skötte han sig riktigt bra i min mening. Men det är viktigt att vi, som flera redan har varit inne på, inte ger honom en för stor roll om han ska in i laget. Printz är en back som ska spela 0-0 oavsett division. Personligen vill jag se Timmy och David, som jag tyckte funkade bra ihop andra halvan av förra säsongen. Om Printz ska in vill jag se honom med Andersson eller Arnesson i ett tredje backpar. Sam och Holm ska spela ihop hur det än blir, tycker jag.

Ja du tiden går och minnet sviker faktum är att säsången 08/09 på backsidan såg ut så här.

Timmy Petterson +9
David Printz -2
Oscar Eklund -3
David Schneider -4
Ronnie Pettersson -5
Alexander Urbom -6
Niklas Andersson -8
Andreas Holmqvist -9
Marcus Ragnarsson -12

Jag hoppas att DIF kan kontraktera Printzen som trort sina fel och brister var en av mina favoriter :D
Nä, jag vet inte om det är minnet som sviker. Det var bara den uppfattningen jag fick från TV-soffan. Jag såg knappast alla matcher den säsongen, men när jag tittade vet jag att jag hade mycket att anmärka på just Printz. För att inte tala om den andra David. Han sög verkligen...
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Tog en liten kik på EP och hittade lite "intressanta" siffror.
Som vi redan vet är det fruktansvärt mycket rutin vi har förlorat med Linkan, Fimpen, Otto och Jimmie mm.

Så om någon gillar siffror så kommer en liten jämförelse här.
Här är även David Printz medräknad.

2012/2013_____________________2013/2014

Djurgården experience: 4541 GP ----- Djurgården experience: 1519 GP
NHL experience: 1156 GP ------------ NHL experience: 169 GP
WC experience: 77 GP --------------- WC experience: 7 GP
OG experience: 8 GP
SHL experience: 4783 GP ------------ SHL experience: 2296 GP
Allsvenskan experience: 2472 GP ---- Allsvenskan experience: 1762 GP
SM-Liiga experience: 259 GP -------- SM-Liiga experience: 532 GP
KHL experience: 47 GP -------------- KHL experience: 31 GP
Czech experience: 31 GP
AHL experience: 752 GP ------------ AHL experience: 373 GP

DEL experience: 89 GP -------------- DEL experience: 41 GP
NLA experience: 60 GP -------------- NLA experience: 16 GP

Djurgården experience: -3022GP
NHL experience: -987GP
WC experience: -70GP
SHL experience: -2487GP
Allsvenskan experience: -710GP
SM-Liiga experience: +273GP
KHL experience: -16GP
AHL experience: -379GP
DEL experience: -48GP
NLA experience: -44GP

Mycket rutin bort men jag tror att vi gör en hyfsad säsong ändå.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Frågan är hur mycket den rutinen var värd när både Jimmie och Linkan underpresterade, Fimpen mest var skadad, Otto vek ner sig när det väl gällde (som vanligt?) samtidigt som Tim inte fick mycket uträttat med sitt eviga snurrande. Nej, jag tror mer på det här laget än fjolårets upplaga.
Habba

Inlägg av Habba »

MarcusDaze skrev:Tog en liten kik på EP och hittade lite "intressanta" siffror.
Som vi redan vet är det fruktansvärt mycket rutin vi har förlorat med Linkan, Fimpen, Otto och Jimmie mm.

Så om någon gillar siffror så kommer en liten jämförelse här.
Här är även David Printz medräknad.

2012/2013_____________________2013/2014

Djurgården experience: 4541 GP ----- Djurgården experience: 1519 GP
NHL experience: 1156 GP ------------ NHL experience: 169 GP
WC experience: 77 GP --------------- WC experience: 7 GP
OG experience: 8 GP
SHL experience: 4783 GP ------------ SHL experience: 2296 GP
Allsvenskan experience: 2472 GP ---- Allsvenskan experience: 1762 GP
SM-Liiga experience: 259 GP -------- SM-Liiga experience: 532 GP
KHL experience: 47 GP -------------- KHL experience: 31 GP
Czech experience: 31 GP
AHL experience: 752 GP ------------ AHL experience: 373 GP

DEL experience: 89 GP -------------- DEL experience: 41 GP
NLA experience: 60 GP -------------- NLA experience: 16 GP

Djurgården experience: -3022GP
NHL experience: -987GP
WC experience: -70GP
SHL experience: -2487GP
Allsvenskan experience: -710GP
SM-Liiga experience: +273GP
KHL experience: -16GP
AHL experience: -379GP
DEL experience: -48GP
NLA experience: -44GP

Mycket rutin bort men jag tror att vi gör en hyfsad säsong ändå.
Fast den där jämförelsen är ju bara löjlig med tanke på att den inkluderar tre lockoutspelare förra säsongen... Exempelvis stod dessa tre för 3/4 av alla NHL-matcher.

Att vi har tappat rutin är det väl inget snack om, men det behövs inga "felaktiga" siffror för att folk ska förstå det.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Metal Machine. Håller med dig angående Linkan och Fimpen men Otto var i särklass våran bästa spelare om man ser på hela säsongen.
Tror också att vi kommer att överraska positivt i år och slå lite ur underläge.

Habbe, hade inte lockouten i tankarna för fem öre. Du har helt rätt. Jämförelsen blir lite skev med tanke på dom men om man ser till rutin från SHL och Allsvenskan så har vi förlorat en hel del.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

MarcusDaze skrev:Metal Machine. Håller med dig angående Linkan och Fimpen men Otto var i särklass våran bästa spelare om man ser på hela säsongen.

Habbe, hade inte lockouten i tankarna för fem öre. Du har helt rätt. Jämförelsen blir lite skev med tanke på dom men om man ser till rutin från SHL och Allsvenskan så har vi förlorat en hel del.
Otto var såklart bra, men i särklass? Åberg, Wennberg, Johner, Sörensen i slutet, Holm var också rätt bra tycker jag.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:
MarcusDaze skrev:Metal Machine. Håller med dig angående Linkan och Fimpen men Otto var i särklass våran bästa spelare om man ser på hela säsongen.

Otto var såklart bra, men i särklass? Åberg, Wennberg, Johner, Sörensen i slutet, Holm var också rätt bra tycker jag.
Om du ser till hela säsongen så tycker jag att Otto var mycket bättre än alla andra. Det är i alla fall min åsikt.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag instämmer. Under de tunga perioderna i början bar han laget ensam stundtals.

Wennberg är den ende som jag tycker utmanar honom om titeln som förra säsongens bästa spelare.
mb81

Inlägg av mb81 »

Túrin Turambar skrev:Jag instämmer. Under de tunga perioderna i början bar han laget ensam stundtals.

Wennberg är den ende som jag tycker utmanar honom om titeln som förra säsongens bästa spelare.
Var han så bra i början då? Minns det som han var lite trögstartad men har försökt förtränga förra årets inledning!
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:
Túrin Turambar skrev:Jag instämmer. Under de tunga perioderna i början bar han laget ensam stundtals.

Var han så bra i början då? Minns det som han var lite trögstartad men har försökt förtränga förra årets inledning!
Det stämmer att han var lite trögstartad, han kom igång efter ungefär 10 omgångar.
Men det ändrar fortfarande inte faktumet att han var våran viktigaste spelare förra säsongen :)
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Jo, det stämmer. Jag syftade mest på den generellt tunga tiden mellan omgång 10 och 25 i vilken han hade ryckt upp sig rejält.
skoa

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av skoa »

Goooooo tackling i går av prinz!!!! Såg inte en enda sådan tackling förra sesongen..

Så ja.... Vi behöver en stabil back..prinz eller inte...
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Låst