Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Oväntat att det ens tillåts att köpa spelare fast man inte kan betala...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7057511.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7057511.ab
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Ger mig tusan på att VFHC avsiktligt dröjer med betalningen för att avvakata om Wennberg blir kvar i klubben efter sommaren eller inte.
Att bli draftad som nummer 14 av ett lag som Columbus torde tyda en hel del på att killen kan komma att plockas över direkt.
Oavsett vilket jävligt smutsigt agerat och man måste ju ställa frågan om klubbar som inte har pengar skall ha rätt att värva spelare från andra lag.
Å andra sidan lite märkligt om det inte finns en sista betalningsdag.
Har denna passerats är det ju bara att skicka fallet till kronofogden.
Att bli draftad som nummer 14 av ett lag som Columbus torde tyda en hel del på att killen kan komma att plockas över direkt.
Oavsett vilket jävligt smutsigt agerat och man måste ju ställa frågan om klubbar som inte har pengar skall ha rätt att värva spelare från andra lag.
Precis min tanke också, och säkert en anledning till att Frölunda inte ens registrerat honom än. De kommer spela ut kortet att han inte gjort en match med laget och att de då inte ska behöva betala oss. Smutsigt. Konspiration? Självklart, men bli inte förvånade.Kall-El skrev:Ger mig tusan på att VFHC avsiktligt dröjer med betalningen för att avvakata om Wennberg blir kvar i klubben efter sommaren eller inte.
2014-04-07, vad hände?
Man bör gå till kronofogden tycker jag. Antagligen skickades fakturan ut för två månader sedan och fakturan har förfallit för någon månad sedan. Betala eller kronofogden.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir det nån live twitter från årsmötet?
Karel måste avgå
Men sannolikheten att vi själva inte släpar med betalningar under årets sämsta cashflowmånader är nog låg...pulverapa skrev:Man bör gå till kronofogden tycker jag. Antagligen skickades fakturan ut för två månader sedan och fakturan har förfallit för någon månad sedan. Betala eller kronofogden.
Jimmy Peterson kommer twittra genom DIF hockeys officiella.DIF_Söderort skrev:Blir det nån live twitter från årsmötet?
Jag var tvungen att åka hem och passa regeringens hund annars hade jag nog tweetat !
-
Vad jag såg under dagens DIF-TV-sändning var drygt 2000 inloggade samtidigt och tittade på matchen. Säg att det var något fler än så som betalade så ger det drygt 120 000 kronor i intäkter från denna match. Vad utgifterna ligger på vet jag inte men detta kan helt klart vara en intressant inkomstkälla under försäsongen.
Djurgården sänder knappast gratis, så 120 000 i vinst kan du glömma. Vinsten är nog bara en liten skitsumma, tror inte det rör sig om mer än 20 000 i alla fall.Swordthain skrev:Vad jag såg under dagens DIF-TV-sändning var drygt 2000 inloggade samtidigt och tittade på matchen. Säg att det var något fler än så som betalade så ger det drygt 120 000 kronor i intäkter från denna match. Vad utgifterna ligger på vet jag inte men detta kan helt klart vara en intressant inkomstkälla under försäsongen.
Att köpa rättigheterna i såna här enskilda fall, ger ju inte bästa förhandlingspositionen precis. Lär säkert vara en tia eller tjugolapp per såld sändning som går till Djurgården.
Man betalar inget för rättigheterna och splittrar intäkterna 70/30 (behåller 70).
800 betalande hörde jag.
800 betalande hörde jag.
800 betalande men 2000 tittare?Fricke skrev:Man betalar inget för rättigheterna och splittrar intäkterna 70/30 (behåller 70).
800 betalande hörde jag.
Folk har väl delat konton med varandra och varit inloggade på fler devices...
Snåla jävlar.Fricke skrev:Folk har väl delat konton med varandra och varit inloggade på fler devices...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Systemet borde väl ändå begränsa det till att man enbart kan kolla från en IP adress / konto? Låter illa annars.Fricke skrev:Folk har väl delat konton med varandra och varit inloggade på fler devices...