Sätt han med Sam så är det lugnt, Sam sköter uppspel och pucken. Printz mosar forwards in i sargen!SkönaDjurgårn skrev:Printz är ju mer brottare än hockeyspelare men jag blev ändå glad när jag läste om hans (mini)comeback. Gillar elaka spelare. Synd att han har klubbteknik som en noshörning bara.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Nä, när det är en minut kvar av matchen och vi leder med uddamålet, då är Printz den första spelaren jag vill ha på isen Fan, du måste ha nerver av stålMattebo skrev:För det första så är avgudar lite överdrivet. Många ser honom som en positiv injektion i laget. Visst så tappade han en del puckar, tog en del onödiga utvisningar och var inte den snabbaste skrinnaren. Han fick stundtals mycket skit för det. Jag tror att Printz blev populär efter att han stack - för det märktes runt eget mål. Printz är inte bara bra på att tackla, även en del open-ice, som du skrev. Han är duktig på att hålla rent framför mål, kan flytta på tunga forwards, spelar enkelt och spelar småfult. Stundtals förra säsongen tror jag även du slet ditt hår då vet var för tamt runt kassen. Printz är den som alltid kör upp handsken i motståndarnas nuna när de kommer för nära. Och ja, det är en egenskap. De unga backarna i DIF är inte alltid så kaxiga.Greato skrev:Förstår inte alla som avgudar Printz. Som jag kommer ihåg honom så var han en klen bjässe med dålig och långsam skridskoåkning och gjorde en jävla massa klantiga pucktapp.
Är det för att han lyckades med några "open ice-tacklingar" som han blev så populär?
Nä, jag blir glad om vi slipper Printz. Är helt hundra på att tex Arnesson kan göra hans jobb dubbelt så bra.
Bättre att hålla i pengarna för en grym värvning i vinter istället som kan hjälpa oss på slutspurten.
Arnesson kommer inte göra Printz jobb dubbelt så bra. Kanske lika bra, om Arnesson får en stark utveckling. Printz har mycket mer rutin, han är 5-6 cm längre och väger 15 kg mer, tyngsta spelaren i DIF just nu.
Nä, när det är en minut kvar av matchen och vi leder med uddamålet, då är Printz den första spelaren jag vill ha på isen.

För att vara en bra defensiv back så får man inte klanta sig så ofta som han gör. Han ska spela enkelt, alltid ligga på rätt sida och hålla rent framför kassen. Det sistnämnda är väl det han kan, men ute i hörnet ligger han alltid steget efter.
Greato skrev:Förstår inte alla som avgudar Printz. Som jag kommer ihåg honom så var han en klen bjässe med dålig och långsam skridskoåkning och gjorde en jävla massa klantiga pucktapp.
Är det för att han lyckades med några "open ice-tacklingar" som han blev så populär?
Nä, jag blir glad om vi slipper Printz. Är helt hundra på att tex Arnesson kan göra hans jobb dubbelt så bra.
Bättre att hålla i pengarna för en grym värvning i vinter istället som kan hjälpa oss på slutspurten.
+1, har vi Printz i laget har vi garanterade pucktapp lite då och då... Finns ingen spelare som gör mig så rädd som åskådare som när Printz är på isen.
Ni som vill ha in Printz har ni överhuvudtaget följt honom de 5 säsonger han lirat i Djurgården?
-1, scenario: Kokande Hovet, leder med uddamålet, avslutar matchen i numerärt underläge. Vem tror du pallar trycket bäst, Norell eller Printz? Jag tror Printz kan lära ungtupparna ett och annat i hans defensiva roll. Som de tidigare skrivit, han har rutinen. Han kanske gjorde ett och annat misstag i Djurgårdströjan sist. Men det är kanske därför dem testar honom nu i ET?tomten skrev:Greato skrev:Förstår inte alla som avgudar Printz. Som jag kommer ihåg honom så var han en klen bjässe med dålig och långsam skridskoåkning och gjorde en jävla massa klantiga pucktapp.
+1, har vi Printz i laget har vi garanterade pucktapp lite då och då... Finns ingen spelare som gör mig så rädd som åskådare som när Printz är på isen.
Ni som vill ha in Printz har ni överhuvudtaget följt honom de 5 säsonger han lirat i Djurgården?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.
Men en annan del av mig säger att Printz skulle kunna vara seriens bästa defensiva back. En riktigt chef som sätter tonen i vår backbesättning. Likt hur Tollefsen gjort i Modo och FBK. Eller Jonas Frögen/Sanny Lindström. Den typen tror jag vi saknar. Men vi har inte råd att misslyckas med en sådan värvning genom att överskatta en gammal hemvändare. Igen.
Men en annan del av mig säger att Printz skulle kunna vara seriens bästa defensiva back. En riktigt chef som sätter tonen i vår backbesättning. Likt hur Tollefsen gjort i Modo och FBK. Eller Jonas Frögen/Sanny Lindström. Den typen tror jag vi saknar. Men vi har inte råd att misslyckas med en sådan värvning genom att överskatta en gammal hemvändare. Igen.
Expert.
Klart vi behöver den typ av back du beskriver, men Printz tror jag inte är den. Han är ingen ledare.SirDIFalot skrev:Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.
Om vi tar och jämför med Dogge som är samma spelartyp så snackar han hela tiden, han visar sig på isen genom sin fysik och sätter skräck i motståndaren. Allt handlar om han trots att han är en defensiv back.
Printz har definitivt förutsättningarna för att kunna ta den rollen, men han är alldeles för vek och har inte det mentala. Om man ser tillbaka till när Printz lira i DIF senast så såg jag inget av den där ledaren många hoppas han ska bli.
Signar vi honom så hoppas jag innerligt att jag är helt fel ute. Men tror dessvärre inte det.
- SirDIFalot
Jo, men vi kan ju inte jämföra med en NHL-backs kvaliteter. Jämför med någon annan back som vi realistiskt skulle kunna signa istället.Greato skrev:Klart vi behöver den typ av back du beskriver, men Printz tror jag inte är den. Han är ingen ledare.SirDIFalot skrev:Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.
Om vi tar och jämför med Dogge som är samma spelartyp så snackar han hela tiden, han visar sig på isen genom sin fysik och sätter skräck i motståndaren. Allt handlar om han trots att han är en defensiv back.
Printz har definitivt förutsättningarna för att kunna ta den rollen, men han är alldeles för vek och har inte det mentala. Om man ser tillbaka till när Printz lira i DIF senast så såg jag inget av den där ledaren många hoppas han ska bli.
Signar vi honom så hoppas jag innerligt att jag är helt fel ute. Men tror dessvärre inte det.
Expert.
Challe borde ju veta hur Printz betedde sig sist han va i DIF (även fast Challe va "utanför" klubben då). Tror ni inte att dem testar honom nu för att tänka ut om det blir Bibic eller Printz? Det var någon här innan som skrev att Bibic-grejen är lagd på is ett tag. Kanske är därför!?SirDIFalot skrev:Jo, men vi kan ju inte jämföra med en NHL-backs kvaliteter. Jämför med någon annan back som vi realistiskt skulle kunna signa istället.Greato skrev:Klart vi behöver den typ av back du beskriver, men Printz tror jag inte är den. Han är ingen ledare.SirDIFalot skrev:Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.
Jämför var ett dåligt ordval. Det är klart att jag inte förväntar mig att han ska gå in och vara Dogge. Jag ville mer beskriva hur en ledare agerar, man visar vägen. Tror inte Printz är ledaren helt enkelt.SirDIFalot skrev:Jo, men vi kan ju inte jämföra med en NHL-backs kvaliteter. Jämför med någon annan back som vi realistiskt skulle kunna signa istället.Greato skrev:Klart vi behöver den typ av back du beskriver, men Printz tror jag inte är den. Han är ingen ledare.SirDIFalot skrev:Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.
Jag skulle hellre ta in Bibic i detta fall. Han kanske inte är den som leder heller, men han viker sig inte. Dessutom borde han vara mycket billigare.
Senast redigerad av Greato den 2013-08-10 20:17:15, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Kanske. Likt Timmy, som vi trodde skulle kunna vara en ledare på backsidan, främst spelmässigt. Visade sig inte klara av det trots den allsvenska nivån och ska förevigt vara i en undanskymd tredje backpars-roll och spela 0-0 varje byte.Greato skrev:Jämför var ett dåligt ordval. Det är klart att jag inte förväntar mig att han ska gå in och vara Dogge. Jag ville mer beskriva hur en ledare agerar, man visar vägen. Tror inte Printz är ledaren helt enkelt.SirDIFalot skrev:Jo, men vi kan ju inte jämföra med en NHL-backs kvaliteter. Jämför med någon annan back som vi realistiskt skulle kunna signa istället.Greato skrev:Klart vi behöver den typ av back du beskriver, men Printz tror jag inte är den. Han är ingen ledare.SirDIFalot skrev:Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.
Expert.
Exakt.SirDIFalot skrev:Kanske. Likt Timmy, som vi trodde skulle kunna vara en ledare på backsidan, främst spelmässigt. Visade sig inte klara av det trots den allsvenska nivån och ska förevigt vara i en undanskymd tredje backpars-roll och spela 0-0 varje byte.Greato skrev:Jämför var ett dåligt ordval. Det är klart att jag inte förväntar mig att han ska gå in och vara Dogge. Jag ville mer beskriva hur en ledare agerar, man visar vägen. Tror inte Printz är ledaren helt enkelt.SirDIFalot skrev:Jo, men vi kan ju inte jämföra med en NHL-backs kvaliteter. Jämför med någon annan back som vi realistiskt skulle kunna signa istället.Greato skrev:Klart vi behöver den typ av back du beskriver, men Printz tror jag inte är den. Han är ingen ledare.SirDIFalot skrev:Alltså, jag är kluven kring Printz. En del av mig säger att vi överskattar honom likt hur vi överskattade Timmy när han skulle hem. Och att Printz skridskoåkning kommer vara ett ännu större problem i en "tuta och köra" liga som Hockeyallsvenskan.
Fast med tanke på att han har kontrakt med sin gamla förening även under nästa säsong vet jag inte riktigt om jag skulle vilja ha honom på isen i en eventuell KS match. Tror inte DIF skulle spela honom i en sådan situation även om han fick spela.Rix skrev:Jo jag förstod, menade bara att Leksand ändå kan hindra honom från att spela med oss hela säsongen. Om nu mitt exempel slår in och vi möter dem i KSMarcusDaze skrev:Givetvis lär det skrivas in något sådant i kontraktet, men det jag menar är att han inte bara kan bli "tillbakatagen".Rix skrev:@MarcuzDaze
Jo det går nog att göra, men tror Leksand kommer skriva in att han inte får representera DIF i matcher mot Leksand. Om vi möts i kvalserien lär vi inte få ha Bibic på isen mot dem..
Alltid Oavsett.
-
Nej, jag vet inte. Jag ifrågasatte också Printz i början. Säsongen 08/09 minns jag hur jag noterade hans j-a ryggtavla nästan varenda gång vi åkte på baklängesmål, för att han hade hamnat på efterkälken. Säsongen därpå var han dock ganska stabil och de två därpå följande dito (innan han lämnade för spel i KHL) skötte han sig riktigt bra i min mening. Men det är viktigt att vi, som flera redan har varit inne på, inte ger honom en för stor roll om han ska in i laget. Printz är en back som ska spela 0-0 oavsett division. Personligen vill jag se Timmy och David, som jag tyckte funkade bra ihop andra halvan av förra säsongen. Om Printz ska in vill jag se honom med Andersson eller Arnesson i ett tredje backpar. Sam och Holm ska spela ihop hur det än blir, tycker jag.
Metal Machine skrev:Nej, jag vet inte. Jag ifrågasatte också Printz i början. Säsongen 08/09 minns jag hur jag noterade hans j-a ryggtavla nästan varenda gång vi åkte på baklängesmål, för att han hade hamnat på efterkälken. Säsongen därpå var han dock ganska stabil och de två därpå följande dito (innan han lämnade för spel i KHL) skötte han sig riktigt bra i min mening. Men det är viktigt att vi, som flera redan har varit inne på, inte ger honom en för stor roll om han ska in i laget. Printz är en back som ska spela 0-0 oavsett division. Personligen vill jag se Timmy och David, som jag tyckte funkade bra ihop andra halvan av förra säsongen. Om Printz ska in vill jag se honom med Andersson eller Arnesson i ett tredje backpar. Sam och Holm ska spela ihop hur det än blir, tycker jag.
Ja du tiden går och minnet sviker faktum är att säsången 08/09 på backsidan såg ut så här.
Timmy Petterson +9
David Printz -2
Oscar Eklund -3
David Schneider -4
Ronnie Pettersson -5
Alexander Urbom -6
Niklas Andersson -8
Andreas Holmqvist -9
Marcus Ragnarsson -12
Jag hoppas att DIF kan kontraktera Printzen som trort sina fel och brister var en av mina favoriter