Bästa/Sämsta domare i Elitserien?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
*Knirre

Bästa/Sämsta domare i Elitserien?

Inlägg av *Knirre »

Hittade ingen tråd som behandlade detta ämne, även om 99% av matchtrådarna på sätt och vis propagerar för kandidater i den senare kategorin.. :wink:

Jag antar att jag kommer att få käka skit för följande uttalande men..

Bästa domare - Vinnerborg

Har ändrat mig här, efter två år av ytterligare studerande av domarna.

Sämsta domare - Niklas Persson

Även här har ett tronskifte skett. Hade tidigare Lahti här. Konkurrensen är betydligt hårdare här än i den andra kategorin dock.

Vad tycker ni?
Senast redigerad av *Knirre den 2009-02-17 11:28:21, redigerad totalt 2 gång.
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

Kan ärligt säga att jag har noll koll på domarna. Men allmänt är det väl rätt dåliga domarinsatser om vi förkorar, särskilt efter några mål i boxplay medan vid vinst så är domarinsatsen skit samma.

Men det är väl som med spelarna rätt mycket "dagsform" som avgör hur mycket regelbok de följer skulle jag tro!?
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Lahti / Lärking tycker jag påverkat oss värst under de hemmamatcher dom dömt. Utan konkurrens.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Bäst Vinnerborg

Lahti Sämst tätt följt av Lärking
jarnkamin

Inlägg av jarnkamin »

Bäst: Thomas Andersson

Sämst: Marcus Vinerborg.

Notera att jag mest ser matcherna hiv-DIF. Där med så blir vinerborg uppenbar som sämsta. Tack vare att han är hemma dommare numer 1!!!
+
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Lahti är riktigt värdelös. Liksom Marcus Vinnerborg.

Bästa domaren?

:roll:

:twisted:

Får väl säga Sören Persson. Har inte sett karl många ggr, men av det man sett har han minst varit som en tupp i randigt.

Kom igen nu ikväll Djurgår'n!
8)
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

Andersson????
Såg du matchen mot HV slutet av November? Vi hade vunnit den matchen om inte Andersson hade varit en så pass störd domare. Ronnie Pettersson fick en utvisning efter att han hade legat ner på isen och blivit sparkad av Mika Hannula.
Han blev utvisad i princip på grund av att han försökte håll Hannulas ben från att sparka honom. HELT SJUKT!!!

Minst sämst är väl isf Rönnmark, men jag har sett några katastrofala insattser av honom också.
Sen håller jag med om att Persson inte har varit alltför dålig.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

JoeG skrev:Andersson????
Såg du matchen mot HV slutet av November? Vi hade vunnit den matchen om inte Andersson hade varit en så pass störd domare. Ronnie Pettersson fick en utvisning efter att han hade legat ner på isen och blivit sparkad av Mika Hannula.
Han blev utvisad i princip på grund av att han försökte håll Hannulas ben från att sparka honom. HELT SJUKT!!!
Var väl tjocka, feta Lärking som dömde den matchen?

EDIT: Och det var den 30:e oktober.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Bästa: Sören Persson, han försöker inte kompensera om han gjort ett misstag-vilket är bra och rättvist

Absolut sämsta domaren: Lärking
Djurgården-Ett lag i med och motvind
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Jag vet inte om denna fråga passar här men jag ville inte skapa en ny tråd bara för denna undring:

Alla såg linjemannens horribla avblåsning för icing i frölundamatchen trots att pucken gled minst 3 decimter genom målgården. Snälla säg att domaren inte var så fullkomligt blind, utan att dem tagit bort den reglen inför den här säsongen??
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

spiik skrev:Jag vet inte om denna fråga passar här men jag ville inte skapa en ny tråd bara för denna undring:

Alla såg linjemannens horribla avblåsning för icing i frölundamatchen trots att pucken gled minst 3 decimter genom målgården. Snälla säg att domaren inte var så fullkomligt blind, utan att dem tagit bort den reglen inför den här säsongen??
Ny regel i år:
Pucken får gå igenom målgården såvida inte målvakter gör några försöka att stoppa/täcka pucken.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

*Knirre skrev:Bästa domare - Pehr Claesson

Tycker faktiskt att han har varit riktigt bra samtliga gånger jag sett honom. Kanske undermedvetet eftersom att han har dömt många matcher som vi vunnit? Har inte koll på den statistiken..
Ångrar du det där efter torsdagens match?
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Sören Persson är minst dålig.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Diffe89 skrev:
*Knirre skrev:Bästa domare - Pehr Claesson

Tycker faktiskt att han har varit riktigt bra samtliga gånger jag sett honom. Kanske undermedvetet eftersom att han har dömt många matcher som vi vunnit? Har inte koll på den statistiken..
Ångrar du det där efter torsdagens match?
Näe, kan jag inte påstå att jag gör..

Tycker väl inte att han gör en bra match direkt, men det känns som att det var en ganska svår match att döma. Tror inte att han gjorde det sämre än vad de flesta andra domare skulle ha gjort.

Och med "bra" så menar jag inte felfri.. känns väl knappast som att han gav varken oss eller Frölunda några uppenbara fördelar.
Gripen

Inlägg av Gripen »

Minst dålig ! kan man vara det... ? ok då sätter jag Lathi som mest sämst och Vinnerborg som mera sämst och höjdhopparen som riktigt sämst, Nej alla får fan MEST sämst ! Jag tycker att den totala nivån gör att ingen är godkänd. Jag förespråkar också att spelare/ledare ska kunna säga vad de tycker om domaren utan att bli bötfällda / avstängda och att en dålig insats av domaren ska kunna bötfälla /stänga av domaren.

Tror att vi ska 2 domarsystem och med mindre dåliga domare
Skriv svar